Gå til innhold

Flere med gutter som er spent på hvor de ender opp når de blir etablerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten alle jeg kjenner av mine venninner bor på sin hjemplass. Selv om de kanskje møtes på guttens hjemsted får ofte kvinnen med seg mannen til å bo nær sin familie. 
Jeg synes dette er så trist å tenke på. Det er jo ikke sikkert det blir slik, men trolig… 

Flere som har lignende erfaring?

Anonymkode: 9310e...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på hjemplassen til mannen min, og det gjør min mor også. Min søster bodde også samme sted som mannen sin før de skilte seg. Jeg har en eks som har en bror og de begge bor i gangavstand til moren sin. Har derfor ikke tenkt over at det kan være en greie. Håper begge barna våre blir boende i hjembyen vår på sikt, men man har ingen garantier. 

Anonymkode: 85694...28f

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg bor langt unna hjemplassen min, mine venninner gjør også det minus ei

Anonymkode: 63f9d...5c6

Skrevet

Ja, jeg er veldig spent på det. Det er jo gjerne en kjensgjerning at kvinnen i et forhold ofte har en bedre relasjon til sin mor enn til sin svigermor.. Han har ikke begynt med kjærester enda da, men tanken har streifet meg. Tror det beste man kan gjøre som kommende svigermødre, er å prøve å lage en inkluderende arena for kjærester som kommer til å komme hit.

Anonymkode: d1327...adc

• Liker 4
Skrevet

Her er det omvendt, nesten alle jeg kjenner som har flyttet til et av hjemstedene bor på mannens sted.

Skrevet

Jeg tror det er hipp som happ. Kjenner damer som har flyttet til mannens hjemsted og omvendt. 

Mannen min er fra en liten bygd. Han flyttet til min by pga jobbmuligheter innen ett spesielt felt som de ikke hadde i bygda hans. Her fikk han muligheter han ikke fikk der. 

Jeg jobber i helsevesen, og hadde nok fått jobb på hjenplassen hans, men vi ble her. 

Anonymkode: e7569...578

Skrevet

Det er ikke min erfaring i alle fall. De aller fleste jeg kjenner har enten funnet seg noen fra eget hjemsted og bor der eller har flyttet til et helt nytt sted som ikke er hjemstedet til noen i paret. Sistnevnte gjelder for meg og mannen. Jeg tror jeg kjenner bare ett par som bor på bare den enes hjemsted, og det er mannens hjemsted. Jeg har tenkt litt over hvor alle barna (ikke bare guttene) kommer til å ende opp og jeg håper de blir værende i nærheten av oss, men det er ikke noe jeg kommer til å blande meg opp i eller uttrykke min mening om. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har flere venninner som har flyttet på seg til mannens hjemsted enn omvendt, men flytter mitt barn og etablerer seg et annet sted så flytter jeg etter. 😄 

Skrevet

Ikke min erfaring. Jeg flyttet til min manns hjemsted og flere av mine venninner er også tilflyttere hit pga sin mann. Mine to brødres koner flyttet begge fra sine hjemsteder. Tror det er ganske hipp som happ om det er herr eller fru som flytter på seg i min omgangskrets. Mamma har begge sine sønner i nærheten, det er jeg som flyttet.. 

Anonymkode: a73de...a6e

Skrevet

Menn har ofte de beste og mest betalte jobbene når de blir etablert. Så det er ofte dama som flytter dit. 

Anonymkode: f9f3f...150

• Liker 1
Skrevet

Som guttemamma har jeg også tenkt på det. Men jeg skal gjøre dem til mammadalter slik at di vil bo med meg for alltid♥️😄

Anonymkode: f5659...a3b

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg er veldig spent på det. Det er jo gjerne en kjensgjerning at kvinnen i et forhold ofte har en bedre relasjon til sin mor enn til sin svigermor.. Han har ikke begynt med kjærester enda da, men tanken har streifet meg. Tror det beste man kan gjøre som kommende svigermødre, er å prøve å lage en inkluderende arena for kjærester som kommer til å komme hit.

Anonymkode: d1327...adc

Dette 🙌🏻

Anonymkode: 85cba...6e8

Skrevet

Er man fra et lite sted (som meg) er min erfaring, og all statistikk sier, at det er guttene som blir igjen, med eller uten dame. Jentene flytter ut og vekk så fort de kan.

Anonymkode: ed0b1...e61

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som guttemamma har jeg også tenkt på det. Men jeg skal gjøre dem til mammadalter slik at di vil bo med meg for alltid♥️😄

Anonymkode: f5659...a3b

😂😂😂

Anonymkode: 8cab6...f80

Skrevet

Håper sønnen blir her vi bor. Vi har en stor veldrevet gård, som han har stor interesse for , så vi håper han blir😊 men ingen tvang eller forventninger, det må han få bestemme selv når han blir voksen nok til det.

Anonymkode: 7985e...fb8

• Liker 1
Skrevet

Her er det også omvendt. Jeg flyttet fra Nord-Norge til min manns hjemsted (Oslo) og kommer nok til å bli værende her. Alle sønnene i min familie bor under en 40 minutters kjøretur fra sine mødre. Sønnen til tanta mi er den eneste av 3 barn som er hjemme på overnattingsbesøk omtrent hver helg og ferie, og han er over 40. Nå vurderer han også å kjøpe huset etter sin avdøde farmor som ligger vegg i vegg.

Den eneste jeg har sett så langt som kommer til å flytte bort fra sin mor er min søsters kjæreste. Hun vil tilbake til Nord-Norge og han har ikke et like nært forhold til sine foreldre som min søster så da ble de enige om den løsningen.

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden):

Jeg har flere venninner som har flyttet på seg til mannens hjemsted enn omvendt, men flytter mitt barn og etablerer seg et annet sted så flytter jeg etter. 😄 

Det gjorde jeg! 
Begge mine sønner har flyttet vekk fra hjemplassen vår, og de bor en drøy halvtime fra hverandre. Den ene er gift, den andre single. Begge sa til meg at de ønsket at jeg flyttet nærmere, for det var ikke lenger noe som bandt meg til vårt hjemsted. Det hadde de jo rett i, så jeg flyttet etter. Nå som jeg har blitt bestemor for første gang, er vi alle godt fornøyd med denne løsningen :) 

Anonymkode: ac1c8...1cf

• Liker 1
Skrevet

Det er vel litt hipp som happ, jeg kjenner også kvinner som har flyttet til mannens hjemsted.

Selv bor vi på mannens hjemsted, men vi er oppvokst ca. 15 minutter fra hverandre så det teller vel ikke :P :fnise: 

Anonymkode: 0e171...6d8

Skrevet

Tja.

Jeg kommer fra et lite sted, men har bodd i Oslo hele mitt voksne liv. Alle kjærestene jeg har hatt her i byen har vært innflyttere, som meg. Mannen min er utlending, så hans hjemsted er veldig langt unna, men det var jo ikke jeg som fikk ham til å flytte fra mor;)

Siden jeg nevnte mine tidligere kjærester kan jeg jo supplere med at ingen av dem har endt opp med å etablere seg i nærheten av der de vokste opp. Flere av dem bor, som meg, fremdeles i hovedstaden, og av de som har flyttet ut av Oslo for å få mer for pengene har de fleste kjøpt hus på helt nye steder der hverken de eller partner har tilknytning. Én av eksene mine (sunnmøring) flyttet til konas hjemsted i Drammensområdet da de fikk barn. Det var uansett ikke aktuelt å vende tilbake til hans hjemsted, grunnet jobbmuligheter.

Anonymkode: 3a1e3...32f

Skrevet

Synes ikke det er noen overvekt av at man flytter til kvinnens hjemsted i min omgangskrets. Vil si det er ganske tredelt mellom å flytte til hans, hennes eller et helt annet sted. Klarer ikke å se noen klar trend. 

Anonymkode: 5559a...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...