Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlige erfaringer med kristne og derfor redd på hvor skadelig det er å møte slike. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 2e2ba...de6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Tviler på at det er noe å være redd for, om du ikke blir dratt inn i en sær sekt eller noe.

Jeg overlever greit midt i bibelbeltet i sør.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg er ingen tilhenger av kristendommen for å si det mildt, men nøyaktig hva er det som gjør at du tenker at det er skadelig å møte kristne? Kristne er da mennesker som alle andre folk. Forstår ikke problemstillingen.

• Liker 1
Skrevet
Khadira skrev (1 minutt siden):

Jeg er ingen tilhenger av kristendommen for å si det mildt, men nøyaktig hva er det som gjør at du tenker at det er skadelig å møte kristne? Kristne er da mennesker som alle andre folk. Forstår ikke problemstillingen.

Erfaring. Jeg har vært i miljøer. Mange er rare. Og du blir glatt mobbet. 

Skrevet

Ei jeg var venninne med på ungdomsskolen hadde en stemor som var super kristen. Det var fult med gjenstander i huset som det stod «Jesus lever» på. Ubehagelig å få det så tett på når man ikke ser på seg selv som veldig kristen selv. Hun prøvde også å få med meg og venninna mi på noe sånne Jesus greiet på bedehuset. 

Anonymkode: ef6bc...b13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har dårlige erfaringer med kristne og derfor redd på hvor skadelig det er å møte slike. Hvorfor er det sånn?

Enten har du ikke hatt mye kontakt med kristne eller så har du vært svært uheldig. Jeg har hatt mye kontakt med kristne over store deler av Norge og stort sett er alle greie. :) Forsøk heller å tenke på folk som individer. Du vil oppdage at kristne er forskjellige som alle andre. :)

Anonymkode: e4367...cda

• Liker 3
Skrevet

Hva skal en kristen gjøre?

Jeg er Gud.

Jeg er Jesus.

Jeg er Mohammed.

Jeg er Allah.

Jeg er Brahman.

Jeg er Jehova.

Jeg er Odin.

Jeg er Shiva.

Jeg er Krishna.

Hva skal en kristen gjøre mot meg bro?

Jeg spiser han opp til frokost.

• Liker 1
Skrevet

Redd for kristne faktisk, da har jeg hørt det og 😂

Anonymkode: c3fba...fc6

• Liker 1
Skrevet

Ingen grunn til å være redd

Anonymkode: 8b175...13c

Skrevet

Mye syke folk som skjuler seg bak relgion så skjønner greia di.

Skrevet

Har det i grunn motsatt. Som en som ikke har vært i noe kristent "miljø" var det litt rart å møte "gladkristne" studenter under studietiden, men disse menneskene skilte seg i hovedsak ut ved å være usedvanlig hyggelige og sympatiske, positive, nektet å delta i samtaler der en snakket negativt om andre og hadde et betraktelig forsiktigere forhold til alkohol enn resten. Stort mye mindre skremmende gjeng tror jeg sjelden jeg har møtt. 

• Liker 1
Skrevet
Conal skrev (På 7.9.2021 den 20.23):

Hva skal en kristen gjøre?

Jeg er Gud.

Jeg er Jesus.

Jeg er Mohammed.

Jeg er Allah.

Jeg er Brahman.

Jeg er Jehova.

Jeg er Odin.

Jeg er Shiva.

Jeg er Krishna.

Hva skal en kristen gjøre mot meg bro?

Jeg spiser han opp til frokost.

4 av de der er samme gud, og to til er ikke guder.

Just saying.

Skrevet

Kristne er jo mer dømmende enn vanlige folk, men de holder seg jo mest for seg selv da.

Bare å trå litt forsiktig i forbindelse med kulturelle ritualer i kirka og slikt, ikke dele for mye om livet ditt og slikt.

Anonymkode: 2b5e3...a28

Skrevet

Når noen av de eldste damene rotter seg sammen i gjeng og bestemmer seg for at en ikke holder mål, er de noen skikkelig baksnakkere og til tross for at "du skal ikke fordømme dine medmennesker", så har disse nettopp det som glødende hobby. Året rundt. Plagsomme folk å ha i området der en bor. 

Anonymkode: 97255...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...