Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne for jeg kjenner meg så tom og ødelagt..

Jeg ble sammen med en mann for 1 år siden. Han var fantastisk og alt jeg så i en mann og omvendt, han overrøste meg med kjærlighet.

Før han så var jeg sammen med en narsissist/psykopat i 3 år, som mishandlet meg psykisk og mye mobbing. Jeg ble veldig ødelagt av eksen min som resulterte i at jeg har slitt mye med etter effektene av mishandlingen hans i flere år. I tillegg ble jeg veldig sjalu fordi han var i tillegg utro, noe som jeg prøver å jobbe med men som også sliter på forholdet til meg og kjæresten min til tider. Jeg skal i behandling snart pga dette og andre ting.

Kjæresten min vet om hele historien om eksen min, han sa til og med i begynnelsen av forholdet at han hadde lyst å gi han skambank og at de tingene jeg sliter med måtte jeg bare "kaste over" på han og at jeg ikke fortjente det som skjedde mot meg. Han kjenner også til eksen min, de er bekjente(ikke kompiser) men han vet han er gal i hodet.

Ettersom månedene har gått har forholdet vårt gått fra å være positivt og full av kjærlighet til mye negativitet og krangling. Han har endret seg mye plutselig, blitt veldig kald og han sier det er pga negativiteten min. Han har også plutselig endret mening om meg, mener plutselig at jeg og eksen min var like jævlige mot hverandre og at jeg har noen narsissistiske trekk og at jeg må slutte å spille offer og slutte å melke alt jeg sier.. Jeg syns det er så jævla urettferdig å bli beskyldt for alt dette og i tillegg bli beskyldt for å ha narsissistiske trekk når jeg har SLITT med hva eksen min gjorde mot meg, i 3 hele år. Jeg gikk i kjelleren pga han og han ødela hele livet mitt! Eksen min truet meg også med flere ting, både i forholdet og etter forholdet. Hadde jeg hatt bevis hadde jeg gått til politiet.

En dag hadde han snakket med en kompis, og så var eksen min der i tillegg. De snakket om meg, negativiteten og sjalusien min. Da brøt eksen min inn i samtalen og begynte å spre mange løgner om meg for å få han til å virke som offeret og jeg som den onde. Jeg har spurt kjæresten min om han tror på det eksen min sa om meg og da svarte han "jeg vet ikke".. Hvordan kan en kjæreste gå fra å tro meg i starten til å plutselig nesten tro på det eksen min sier om meg nå??

Jeg kjenner jeg blir så tom innvendig og det er så urettferdig.. jeg har prøvd å forklare kjæresten min va narsissisme er, at de spiller offeret og får offeret til å fremstå som den onde i alt som har skjedd men kjæresten min vil ikke høre på. Så nå blir jeg IGJEN beskyldt for å være den som mishandlet eksen min og han får folk imot meg, nesten til og med kjæresten min, mye pga av at eksen håper på å ødelegge for oss, det VET jeg..
Kjæresten min har aldri vært i et forhold med en narsissist før så nå er jo han den som nesten blir lurt her.

Jeg skulle så ønske han kunne få øynene opp for at det faktisk ikke var meg men eksen min som var stygg i det forholdet.

Hva kan jeg gjøre for at han skal tro på meg og ikke eksen min?

Anonymkode: 50f17...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Du mp ikke bruke krefter nok en gang på et destruktivt forhold der dere har ulik forståelse og du skal overbevise ham. Du må heller ikke være i et forhold med en som har vært i/har kontakt med eksen. Du må gå null kontakt med eksen, det innebærer også de som har kontakt med ham.

Så bør du oppsøke psykolog og få hjelp med erfaringene, før du går inn i en ny relasjon. Du har ikke jobbet nok med dette og erfaringene drar du med deg inn i det nye som gir mye uhensiktsmessig samspill og kommunikasjon. Han har ikke forutsetningene til å forstå hva du har vært gjennom og du kan heller ikke forvente eller håpe på det. Avslutt.

Anonymkode: a5d95...67d

• Liker 1
Skrevet

Ingenting. Du burde komme deg ut av det miløet. Det finnes bra mennesker, men de holder seg unna dårlige mennesker. Så at de omgås...

Anonymkode: 431c6...6cf

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lyst til å svare, men det er forseint nå. Men det er jeg som står som følger av tråden om du skulle lure, så husker jeg den til i mirgen. Håper du får sove godt Ts, og den rett over her har rett -kom deg ut av miljøet!!

Anonymkode: cdfae...8b9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...