Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en alenemor med lite penger og flipper derfor en del ting på Fiinn. Tjener noen tusen på dette i måneden. Fortalte dette til en venninne og hun mente at det var uetisk å gjøre dette. Er det virkelig det? Jeg tvinger jo ingen til å handle av meg. 

Anonymkode: 50b16...db5

• Hjerte 1
Skrevet

Bare å flippe videre.

Anonymkode: f58a6...a88

• Liker 26
Skrevet

Så lenge det ikke er ulovlige varer ser jeg ikke problemet.

• Liker 9
Skrevet

Kjør på 😃

Anonymkode: 142ff...ac0

• Liker 6
Skrevet

Hva er å flippe? Nå følte jeg meg gammel. 

Anonymkode: 9d661...83e

• Liker 21
Skrevet

Jeg har solgt varer billig til andre som driver med flipping. Jeg får det kjapt ut av huset og kjøper som har mer tålmodighet enn meg tjener penger. Gjør meg ingenting! Bare å fortsette 😊

• Liker 31
Skrevet

Hva er flipping? :klo:

(Hilsen fossilet) 

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker helt greit, så lenge du ikke pruter heftig og drar alenemorkortet for å få ting billig 🙂

Anonymkode: 85e8f...254

• Liker 30
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (2 minutter siden):

Hva er flipping? :klo:

(Hilsen fossilet) 

Få ting gratis eller veldig billig og selge det på nytt til en høyere pris. 

Anonymkode: 7feb4...074

• Liker 9
Skrevet

Merker at jeg blir grusomt irritert - ja, til og med forbannet - over det her. At det er mulig liksom!? Skjønner ikke at jeg ikke har tenkt på det her før. Skal søren meg begynne med det her selv, det er jo genialt!

• Liker 8
Skrevet

Jeg selger ting billig eller gir bort ting fordi jeg vil bli kvitt de. Hva kjøperen gjør, bryr jeg meg ingenting om. Lur måte å tjene penger på, tenker jeg. 

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker helt greit, så lenge du ikke pruter heftig og drar alenemorkortet for å få ting billig 🙂

Anonymkode: 85e8f...254

Nei da. Pruter ikke. Flipper bare ting som blir lagt ut veldig billig i utgangspunktet. Så henter jeg det med en gang. TS

• Liker 8
Skrevet

Synes det er uproblematisk så lenge du ikke utnytter kjente. Har en nabo som har barn litt yngre enn mine og har vært veldig på om hun kan få arve klær. Har flere venninner som har barn i samme alder som hennes som jeg tenkte å gi til, men har ikke klart å si nei til naboen. Jeg har sagt jeg vil ha tilbake det hun ikke vil bruke. Nå er det derimot stopp da jeg har observert at hun selger flere av klærne våre som barnet ikke har vokset inn i ennå på kjøp/salg grupper. Hadde det nå ennå vært en fattig alenemor hadde jeg klart å se mellom fingrene, men dette er ett gift par med større hus og flotte biler enn hva vi har råd til. Da blir det bare frekt.

• Liker 33
Skrevet

Bare til å fortsette.
Jeg selger billig eller gi vekk bare for å bli kvitt varene så fort som mulig.
Om noen gidder å bruke tid på å selge det dyrere etterpå, så er jeg glad på deres vegne.
Jeg vil bare bli kvitt det uansett.
Tar stort sett litt penger for ting da det er mer stress og mas med ting man gir bort gratis.
For meg er poenget å bli kvitt det fortest mulig.

Anonymkode: 45a0b...719

• Liker 4
Skrevet

a-fip-flip-flipadelphia-a-t-mgflip-com-heyoooooo-22119561.png

Anonymkode: e429b...846

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Få ting gratis eller veldig billig og selge det på nytt til en høyere pris. 

Anonymkode: 7feb4...074

Aha, takk! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg og flipper innimellom. Hvis jeg ser noe som jeg vet er verdt mye mer så er jeg snar til å kjøpe for å selge videre. Ikke bare på finn men i butikker også.

Kjøpte Bedd på sluttsalg hos Byggmakker, betalte 900 kr for dem. Solgte for 7000 kr. Kjøpte en brukt tredemølle fra Fresh fitness for 2500 kr, solgte for 20 000 kr. Kjøpte en trampoline hos Jysk på sesongstart for 750 kr, solgte for 2500 kr.

Det er ikke ofte jeg tar på meg slike store flipper pga plass, men har tjent veldig gode penger på det.

Bare fortsett og kos deg med det 😊

Anonymkode: e5eee...b82

• Liker 8
Skrevet

Sjelden å se en tråd som så til de grader applauderer den svarte økonomien.

Kjøp og salg er ikke en hobby. Det er næringsvirksomhet.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er en alenemor med lite penger og flipper derfor en del ting på Fiinn. Tjener noen tusen på dette i måneden.

Og dette skatter du av?

Anonymkode: 37390...9ca

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, Meadow said:

Jeg selger ting billig eller gir bort ting fordi jeg vil bli kvitt de. Hva kjøperen gjør, bryr jeg meg ingenting om. Lur måte å tjene penger på, tenker jeg. 

Samme her. De som holder på med sånn flipping aktivt er jo som oftest ganske pålitelige og henter ting kjapt og som avtalt. En vinn-vinn situasjon etter min mening. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...