Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt venstre utifra ideologi, at ikke staten skal ha for mye makt og at det er mer valgfrihet, noe jeg absolutt står for. Men så tenker jeg på min egen lommebok i forhold til pandemien (vi veit ikke hva som kommer til å skje framover..) Og hva som hadde vært best for min egen lommebok som freelancer. Jeg har ikke fått stort med støtte under denne pandemien, selv om jeg har mista mye jobb. Hadde det vært annerledes med en mer venstrevridd regjering? Jeg tenker kanskje de ville vært mer inkluderende for oss også. Derfor vurderer jeg også arbeiderpartiet.

Lurer på hvordan dere andre freelancere tenker på valget og hva dere vil stemme, og hva som lønner seg økonomisk for oss!? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeiderpartiet, definitivt. SV er også et godt alternativ. 

Uten arbeiderbevegelsens kamper ville rettighetene til hele arbeidslivet vært dårligere. Og vi frilansere lever enda mer på «nåde». 

• Liker 1
Skrevet
Boletta skrev (1 time siden):

Arbeiderpartiet, definitivt. SV er også et godt alternativ. 

Uten arbeiderbevegelsens kamper ville rettighetene til hele arbeidslivet vært dårligere. Og vi frilansere lever enda mer på «nåde». 

Du sier noe der. Venstre er del også for mindre bedrifter og folk som er selvstendige næringsdrivende, men likevel en stemme til venstre ville være en stemme til samme regjering som vi har nå, så det hadde vel ikke akkurat blitt noen stor forskjell.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når (ytre) venstre-siden snakker om at staten skal ha mer makt så handler det mer om de store institusjonene og bedriftene, -mens de igjen/motsatt faktisk støtter småbedriftene og f.eks freelancere. Sv/Rødt savner altså "skomakeren på hjørnet", og synes det er hyggelig med det lokale bakeriet, men vil helst slippe at Starbucks tar over alle ledige lokaler. 

Endret av NenehGoji
  • Liker 1
Skrevet

Takk for innspill! Noen fler freelancere som har meninger om dette her? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...