Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man kan bli tett i nesa om man er gravid- men er det normalt å bli det i uke12- trodde man i denne tiden ble kvitt «plagene» - ikke at de kom ..  

Anonymkode: 115a7...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var tett I nesa hele svangerskapet 🙄

Anonymkode: 5700d...912

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Noen tips til hvordan å overleve ? Føler jeg kveles 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen tips til hvordan å overleve ? Føler jeg kveles 😂

Nei, dessverre. Brukte salvtvann-nesespray, men det funka egentlig ikke så veldig. Det var bare å holde ut, mener det ga seg kort tid etter fødsel. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Har hørt at man kan bli tett i nesa om man er gravid- men er det normalt å bli det i uke12- trodde man i denne tiden ble kvitt «plagene» - ikke at de kom ..  

Man får bare nye og spennende plager for hvert trimester 😆

Jeg var også tett i begge mine svangerskap, men det gikk litt av og på.

Du kan bruke vanlig nesespray hvis det er ekstra ille i forbindelse med forkjølelse. https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/tett-nese-2/

Anonymkode: e5cb1...ff1

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har vært snørrete, snufsete og hatt slim i halsen av og på siden uke 7-8 av svangerskapet (nå uke 25). Skikkelig gøy i disse covid-tider…

Og jeg håper også at kvalmen og uggenheten skulle forsvinne rundt uke 12, men hva skjedde? Jo, fra den uka gikk jeg fra å «bare» være uvel til å kaste opp …😅 Kastet opp sist gang i går, så selv om det er sjeldent nå så hender det fortsatt.

Anonymkode: 60d75...02b

Skrevet

Var tett hele svangerskapet. Er nå snart ved termin og har brukt vanlig nesespray hele veien. Orker ikke plage meg selv unødvendig med tett nese på toppen av alle andre svangerskapsplager.

Anonymkode: afbc9...d36

Skrevet

Jeg har foreløpig overlevd med allerginesesprayen min, men nå i uke 17 kan det se ut som jeg trenger sterkere saker etterhvert 😅

Skrevet

Jeg er i uke 20 har har vært tett/snørrete/nyser stort sett gjennom hele dagen siden jeg ble gravid.

Skrevet

Var tett i nesa hele svangerskapet, med begge mine. Ingenting hjalp, ble vel bare på en måte vant med det 😅 men det var deilig da det slapp taket etter fødsel, hadde nesten glemt hvordan det var å puste gjennom en nese som ikke var tett 🙈 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært snørrete, snufsete og hatt slim i halsen av og på siden uke 7-8 av svangerskapet (nå uke 25). Skikkelig gøy i disse covid-tider…

Og jeg håper også at kvalmen og uggenheten skulle forsvinne rundt uke 12, men hva skjedde? Jo, fra den uka gikk jeg fra å «bare» være uvel til å kaste opp …😅 Kastet opp sist gang i går, så selv om det er sjeldent nå så hender det fortsatt.

Haha, høres ut som min graviditet! Blir også skikkelig harkete og hostete og snørrete. Men ikke tett.

og ja, SÅ befriende å ikke være kvalm mer, men å spontanspy i tide og utide er litt upraktisk!

Anonymkode: 470e1...14d

Skrevet

Jeg har vært tett i alle mine svangerskap, hele svangerskapet ut. Er i uke 19 nå, og bruker otrivin daglig (som regel våkner jeg på natten og er potte tett, da er det kun otrivin som hjelper). 

Vet jeg ikke bør bruke det så lenge sammenhengende, men jeg får ikke puste uten😪 Og av erfaring vet jeg at det går over etter at barnet er født, så det får bare gå..

Anonymkode: 79f93...caf

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har vært tett i alle mine svangerskap, hele svangerskapet ut. Er i uke 19 nå, og bruker otrivin daglig (som regel våkner jeg på natten og er potte tett, da er det kun otrivin som hjelper). 

Vet jeg ikke bør bruke det så lenge sammenhengende, men jeg får ikke puste uten😪 Og av erfaring vet jeg at det går over etter at barnet er født, så det får bare gå..

Anonymkode: 79f93...caf

I alle dager? Du har da vel en MUNN du kan puste med??

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I alle dager? Du har da vel en MUNN du kan puste med??

I alle dager, du kan vel oppføre deg? Ikke alle klarer å sove uten å kunne puste med nesa. Jeg er en av dem, selvom det ikke er meg du var nedlatende til her. 

Anonymkode: d3488...7f5

Skrevet

Har vært skikkelig tett hele veien. I uke 18 begynte jeg å blø neseblod i tillegg. Hver gang jeg nyser ender jeg opp med å farge ting rundt meg rødt.. :phaedra:

Skrevet
Gorbys skrev (4 timer siden):

Har vært skikkelig tett hele veien. I uke 18 begynte jeg å blø neseblod i tillegg. Hver gang jeg nyser ender jeg opp med å farge ting rundt meg rødt.. :phaedra:

Kastet opp frokosten i går (25+3), og det var så kraftig at jeg begynte å blø neseblod. Det er en første gang for alt 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...