Gå til innhold

Damer som blir gravid mot partners vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du latet som du ble gravid ved et uhell og så var det egentlig med vilje? 

Har en mistankene at det er mer vanlig enn man tror, for hvem innrømmer til noen at de gjorde det..

Anonymkode: 64815...d37

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en mistankene at det er mer vanlig enn man tror, for hvem innrømmer til noen at de gjorde det..

Det har jeg aldri gjort og jeg har aldri hørt om noen andre som har gjort det heller. Jeg tror du overvurderer hvor kjekt det er og stå alene i en graviditet.

• Liker 11
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Det har jeg aldri gjort og jeg har aldri hørt om noen andre som har gjort det heller. Jeg tror du overvurderer hvor kjekt det er og stå alene i en graviditet.

Det leser man ganske ofte om på kg, i hvert fall 

Anonymkode: 7b461...91f

Skrevet

En tidligere venninne fortalte alt uten filter. Hun og samboer hadde slått opp. Hun sluttet på prevensjon og ble gravid. Hun var usikker på om hun ville ha barn, men hun ville ha ham tilbake.

Anonymkode: 82ab9...dfb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det leser man ganske ofte om på kg, i hvert fall 

Jeg tror ikke du skal se på KG som et representativt utvalg av befolkningen, da får du fort et skjevt bilde av virkeligheten.

• Liker 5
Skrevet

De blir ikke alene fordi far tror det er et uhell og tar ansvar.

men kan være det ikke skjer så ofte, men man er jo så og si garantert å slippe unna med det så tipper en del gjør det

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En tidligere venninne fortalte alt uten filter. Hun og samboer hadde slått opp. Hun sluttet på prevensjon og ble gravid. Hun var usikker på om hun ville ha barn, men hun ville ha ham tilbake.

Fikk hun ham tilbake da? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her på KG applauderes jo slike valg. Det virker mer som standarden her inne enn det motsatte. Tror det er mange alenemødre og abortmotstandere her. 

Anonymkode: b4d74...043

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk hun ham tilbake da? 

Nei. Og hun tok abort. Hun hadde det helt fint etter noen måneder. Senere flyttet jeg utenbys og vi mistet kontakt.

Skrevet

Kommer jo an på hva du mener med "vilje" da. Jeg har venninner som vet de er litt glemske og kan finne på å glemme p-pillen, men som ikke gidder å ha alarm eller andre tiltak for å huske det. Så har jeg også et par venninner/bekjente som har hatt sex få dager etter oppkast, vel vitende om at man egentlig bør bruke kondom da fordi p-pillen kan ha blitt spydd opp før kroppen rakk å ta den opp. De planla ikke barn, men satset på at det skulle gå greit. 

Det er svært liten sannsynlighet for å bli gravid på prevensjon når prevensjonen brukes 100% korrekt. Brukerfeil, som sprukket kondom eller å spy opp p-piller, står for mesteparten av graviditetene som blir til med prevensjonsbruk.

Anonymkode: 2f09c...ff8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her på KG applauderes jo slike valg. Det virker mer som standarden her inne enn det motsatte. Tror det er mange alenemødre og abortmotstandere her. 

Anonymkode: b4d74...043

Du vet det at mange alenemødre hadde en partner som ikke gjorde noe annet enn å mase om barn og når barnet først kom så ble ikke ting gjort som avtalt og da ble det alenemammaliv. Tror det er flere her inne som er for utvidelse av abortloven enn abortmotstandere. 

Folk som er i mot abort er som regel mennesker uten livserfaring.

Anonymkode: d79f3...754

Skrevet

Aldri hørt om.

Anonymkode: a7281...b94

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville aldri gjort det, men mistenker at det ikke er uvanlig. Kjenner til par som plutselig har blitt gravid uplanlagt, når det tilfeldigvis passer veldig godt :) Utdanning ferdig, vært sammen noen år, osv. Jeg syns ikke det er OK, men jeg har etterhvert fått forståelse for at noen blir så desperate. Sitter selv her med en samboer på 35, jeg er 32, vi har alt klart - men han bare "vil ikke enda". Men som sagt, jeg ville aldri gjort det på den måten. Det blir heller ultimatum veldig snart. 

Anonymkode: 39c1c...bbb

• Liker 3
Skrevet

Syntes egentlig det er på tide å snakke om menn som gjør damer gravide mot deres vilje.

Menn som maser på og presser kvinner til å la de slippe kondomer for «det er bare SÅ kjipt med den,» og vipps så blir damene gravide. Jeg kjenner i hvert fall 2 det har skjedd med. 

Anonymkode: 6ca75...401

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet om minst to damer som har lurt partneren sin ja.. som løy om at de gikk på p-pillen. Den ene av dem fikk to barn med mannen på denne måten! Begge damene ble alenemødre etter et par år. 

Anonymkode: ad6e9...182

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vet om minst to damer som har lurt partneren sin ja.. som løy om at de gikk på p-pillen. Den ene av dem fikk to barn med mannen på denne måten! Begge damene ble alenemødre etter et par år. 

Anonymkode: ad6e9...182

Det er ingenting en mann kan gjøre med det. Man avstår ikke sex i et forhold og kondomet bør være kastet for lenge siden. Og alle vet at prevensjon kan svikte og det er lett å lyve om, det er umulig å bevise. 

Overraskende hvor "lite sikkert" prevensjon egentlig er. Ofte er det sikkert lenge, så svikter det 2 ganger før det plutselig er sikkert igjen i årevis. :lur:

• Liker 1
Skrevet

Nei, og jeg har aldri hørt om det heller, sett bort ifra de sjeldne KG-trådene som er et tydelig resultat av kjedsomhet. 

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at dette er veldig utbredt. At par sammen er uforsiktige, er en annen sak. 

Skrevet

Ja, ei jeg kjente gjorde dette for lenge siden, for hun ville "fange" ham.

De fikk en unge og forholdet sprakk selfølgelig -

Han lærte ingenting,skjønte ikke at han burde beskytte seg,  for han fikk  2 unger til med to andre damer, så totalt 3 unger, 3 mødre og mye i barnebidrag. 

Anonymkode: da7c1...d36

Skrevet

Ja, jeg vet med sikkerhet om to personer som har gjort det. Damene ønsket barn, og mennene ville «bare vente litt». Altså var ikke barna uønsket slik sett, men mennene syntes ikke timingen var helt rett. Begge damene kuttet ut prevensjon i stillhet, og historien utad er «uhell» på den ene og «visste ikke at man kunne bli gravid i når man skifter mellom forskjellige prevensjonsmiddler» på den andre.

Jeg har en helt normal, gjennomsnittlig omgangskrets. Så når jeg vet om disse to, så er det sikkert veldig mange andre «uhell» som ble til på samme måte…

Anonymkode: 15919...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...