Gå til innhold

Kan ikke stoppe å tenke på nesten-ulykke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en utrolig ekkel nesten-ulykke i dag, som ville vært helt og holdent min feil og som ville/kunne vært fatal. Skulle svinge ut fra sidevei og over på hovedvei, og over i kjørefeltet som går mot venstre. Var litt usikker på om jeg egentlig skulle til høyre eller venstre der jeg kjørte ut, og nølte muligens noe pga det. Jeg var sikker på at jeg hadde klar bane, men i det jeg svinger over mot venstre, suser det en bil forbi på hovedveien på min bil sin høyre side (i samme kjøreretning som jeg skulle). Hadde jeg bare vært en tiendedels sekund tidligere ute, ville vi blitt meid ned. Og på passasjersiden, som ville blitt truffet først, satt datteren min. Var akkurat som om den bilen kom ut fra intet, jeg skjønte ingenting. Har aldri opplevd lignende, er bestandig veldig nøye med å sjekke både blindsoner og overalt. Var helt skrekkslagen etterpå, og er det fortsatt. Skjønner bare ikke hvordan jeg kunne IKKE se den bilen??! 

Nå klarer jeg ikke slutte å tenke på at vi kunne vært død nå…….. 

Og jeg tenker sånn, bør jeg sjekke synet (som jeg sjekket for bare noen måneder siden), eller hodet??

Noen som har opplevd nestenulykker og kan komme med trøstende ord eller gode råd til hva jeg gjøre? Både for å bli en bedre sjåfør og for å klare å slutte å tenke på dette.. 

Anonymkode: d679e...5cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville sjekket om du har synsutfall.

Anonymkode: a9332...451

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en episode som sitter godt i meg.. vi har en veldig uoversiktlig utkjørsel. Vi har et slik speil men det er en sving tett ved som bilene øker farten etter å ha kjørt igjennom. Er bare 30 sone men de fleste gasser opp i 50-60. Noe som gjør at det kan være klart til Høyre og Venstre men plutselig så kommer det en bil i full fart rundt svingen så jeg ikke rekker å kjøre ut allikevel.. 

mens jeg sto der å kiket Høyre, Venstre, Høyre, Venstre.. var på vei til å kjøre ut.. men så ringte min mobil så jeg stoppet opp.. da syklet det en mor forbi med sykkelvogn. Hadde jeg kjørt ut hadde hun mest sannsynlig syklet inn i siden på bilen min. Jeg har ikke sjans til å se henne. Skal jeg greie å se må bilen stå i halve ene feltet. Fikk helt noia over det, hvordan hadde det da gått med mor og barn?? 

jeg tenker på det ofte når jeg kjører ut, og har fått litt angst for å kjøre ut av egen gårdsplass.. ingen trøstende ord fra meg, vet hvordan det er, det sitter lenge i. 

• Liker 1
Skrevet

Mange biler har litt kraftige bjelker, sånn at man får en blindsone. Politiet holdt på å kjøre på meg, påstod at de ikke så meg bak bjelken.

Anonymkode: b113c...173

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt en nesten-ulykke som satte støkken i meg. Det ville vært helt og holdent selvforskyldt av idiotiske valg. 

Det var sent på natta, så ganske mørkt ute. Jeg skulle legge meg i høyrefeltet etter at det ble tofeltsvei, og jeg hadde en bil foran meg. Jeg la meg ut slik at jeg fikk passe avstand... Plutselig oppdaget jeg LYS i sidespeilet, lys som lyste på bildøra som jeg kunne se i speilet, og jeg var SÅ nærme den bilen at jeg ikke kan fatte at jeg ikke kjørte i den. 

Jeg sjekka blindsona, men jeg så ingen bil. Jeg aner ikke hvordan jeg ikke så lysene dens, men bilen var svart som natta rundt. Jeg ble vettskremt og tenker mye på det fremdeles.

Anonymkode: 7dd3e...985

• Liker 1
Skrevet

Takk for historiene deres. Det hjelper på en rar måte å høre om andre som har opplevd nesten-ulykker også.

Jeg blir en forsiktig sjåfør fremover. Håper bare ikke jeg blir helt overstressa 😕

TS

Skrevet

Havnet kanskje i bjelken foran? Det skjedde med min mann og en traktor, han så den absolutt ikke - heldigvis satt jeg vedsiden av og fikk stoppet han.

Jeg har også noen nesten-ulykke opplevelser som sitter skikkelig i, og om det er noe trøst så blir det bedre etterhvert! Skjønner godt at du ikke har noe god følelse nå. Håper du får en god natts søvn og husk å «sette deg opp på hesten» igjen fort og ikke bli alt for skremt❤️

Anonymkode: f551c...59d

• Liker 1
Skrevet

Ha alltid barn bak deg i bil. Om du krasjer vil du instinktivt beskytte deg selv og da også din side av bilen. 

Anonymkode: 42c52...49e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Havnet kanskje i bjelken foran? Det skjedde med min mann og en traktor, han så den absolutt ikke - heldigvis satt jeg vedsiden av og fikk stoppet han.

Jeg har også noen nesten-ulykke opplevelser som sitter skikkelig i, og om det er noe trøst så blir det bedre etterhvert! Skjønner godt at du ikke har noe god følelse nå. Håper du får en god natts søvn og husk å «sette deg opp på hesten» igjen fort og ikke bli alt for skremt❤️

Anonymkode: f551c...59d

Tusen takk for det! Skal prøve på en god natt søvn nå. 

Takk ❤️

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ha alltid barn bak deg i bil. Om du krasjer vil du instinktivt beskytte deg selv og da også din side av bilen. 

Anonymkode: 42c52...49e

Dette var min nesten voksne datter, og bak meg er det barneseter. 
Men ja, jeg er klar over det du nevner her. 

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...