AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Tenkte å søke på en stilling på UNN. De benytter seg av webcruiter hvor jeg må legge inn alle opplysninger i webcruiters portal og skal laste opp vedlegg på utdanning osv. Jeg har alternativet om å koble til vitnemålsportalen, som jeg prøvde, men da kommer alle resultater opp på alt jeg har tatt og alle karakterene, noe jeg ikke ønsker. Jeg har studert mye og mye er ikke relevant, og noe fikk jeg dårlig karakter i og måtte ta opp flere ganger siden jeg har dysleksi og dette var også før jeg ble utredet for adhd og ble adekvat medisinert og fikk etter det helt andre resultater og en helt ny rolig hverdag. Jeg har også alternativet om å laste opp dokumentasjon manuelt og kan da laste opp kopi av de relevante resultatene, men hvor jeg dekker over karakterer, da det ikke er et krav for stillingen å vite karakterer. Det jeg lurer på er... siden stillingen lyses ut av UNN, som er under samme paraply som Universitetet i Tromsø (tror jeg), kan de som behandler søknaden i webcruiter i UNN uansett be Universitetet i Tromsø til å sende over alle opplysninger, vitnemål og karakterer, uten mitt samtykke? Altså om UNN automatisk har rett på innsyn på alt jeg har foretatt meg på Universitetet i Tromsø, hvis jeg søker jobb i UNN-systemet? Anonymkode: 3119e...d70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 moho skrev (8 minutter siden): Nei, det er ingen kobling mellom de to. Okei takk for svar. Har bare hele tiden trodd at siden det var Universitetssykehuset (UNN) og Universitetet i Tromsø, at de var helt tilkoblet slik at UNN har fullt innsyn i alt jeg har studert og alle resultater ved universitetet i Tromsø. Anonymkode: 3119e...d70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Nei det er ingen kobling mellom de to. Men hvis du laster oppet vitnemål der karakterene er skjult risikerer du at UNN enten tror du har lastet opp et falskt vitnemål eller har noe å skjule. Har ikke karakterene noe å si kan du trygt la dem stå synlig. Anonymkode: 1eedb...a46 3
moho Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Ja men det har de altså ikke. De samarbeider om å utdanne leger og annet helsepersonell og i endel helseforskning, men de har ingen tilgang til hverandres systemer som lønn, personal, studenter, karakterer. De om ansetter folk på UNN vet ingenting mer om deg enn det du selv sender inn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 De driter i irrelevante karakterer i fag som ikke har med jobben å gjøre. Del i vei. Et vitnemål med sladdete resultat vik bare vekke mistanke om at du har noe å skjule. At du har shoppet litt fag før du valgte riktig utdanning er bare med på å styrke dine karakter, og da snakker jeg ikke om din akademiske karakter 😉 Anonymkode: 09538...70a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De driter i irrelevante karakterer i fag som ikke har med jobben å gjøre. Del i vei. Et vitnemål med sladdete resultat vik bare vekke mistanke om at du har noe å skjule. At du har shoppet litt fag før du valgte riktig utdanning er bare med på å styrke dine karakter, og da snakker jeg ikke om din akademiske karakter 😉 Anonymkode: 09538...70a okei takk, kanskje det ikke har noe å si om jeg fikk D i statistikk og mikroøkonomi, og en C i finansregnskap og en E i advanced econometrics, når jeg søker på en stilling som har med utdanningen min i profesjonsstudiet i psykologi å gjøre. Anonymkode: 3119e...d70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): okei takk, kanskje det ikke har noe å si om jeg fikk D i statistikk og mikroøkonomi, og en C i finansregnskap og en E i advanced econometrics, når jeg søker på en stilling som har med utdanningen min i profesjonsstudiet i psykologi å gjøre. Anonymkode: 3119e...d70 Nei, ingen ting. Ikke stress med det. Å sladde karakterer virker mildt sagt merkelig. De vil sannsynligvis se på det som et pluss at du har statistikk, noe de fleste psykologer sikkert ikke har. At du har en D er mindre viktig. Jeg har selv intervjuet en jobbsøker som gikk fra svært dårlige resultater i starten av studietiden (mye dårligere enn dine) til ekstremt gode resultater på master. Da jeg spurte om det på intervjuet, hadde han en god forklaring (ikke den samme som din) og det telte kun positivt i vurderingen. Anonymkode: b1e96...3ec 1
Gjest Kastanjefrø Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, ingen ting. Ikke stress med det. Å sladde karakterer virker mildt sagt merkelig. De vil sannsynligvis se på det som et pluss at du har statistikk, noe de fleste psykologer sikkert ikke har. At du har en D er mindre viktig. Jeg har selv intervjuet en jobbsøker som gikk fra svært dårlige resultater i starten av studietiden (mye dårligere enn dine) til ekstremt gode resultater på master. Da jeg spurte om det på intervjuet, hadde han en god forklaring (ikke den samme som din) og det telte kun positivt i vurderingen. Anonymkode: b1e96...3ec Lol. Er ingen norske psykologer som ikke har godt over 60 stp i statistikk og metode.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Kastanjefrø skrev (6 minutter siden): Lol. Er ingen norske psykologer som ikke har godt over 60 stp i statistikk og metode. Har mye statistikk fra profesjonsstudiet, men det statistikkfaget jeg fikk dårlig på (Samfunnsvitenskapelig statistikk og metode) var på økonomi og administrasjonsstudiet og grunnen for at det gikk dårlig var at når jeg lastet opp algoritmene i R-studio (R-koding), så kom det bare opp error og at jeg måtte oppdatere programvaren, som jeg gjorde flere ganger under eksamen, men det kom fortsatt error og klarte ikke å "unpack files". så måtte derfor gjøre alle utregningene med de astronomiske tallene og rekkene manuelt i hodet og på papir (nesten umulig) og ble derfor ikke ferdig med alt. Derfor gikk det dårlig på den eksamen. Men de andre metode og statistikkfagene fra psykologien har jeg mellom A-C på (det var flere statistikkfag). Anonymkode: 3119e...d70
Gliffy Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: okei takk, kanskje det ikke har noe å si om jeg fikk D i statistikk og mikroøkonomi, og en C i finansregnskap og en E i advanced econometrics, når jeg søker på en stilling som har med utdanningen min i profesjonsstudiet i psykologi å gjøre. Anonymkode: 3119e...d70 Ingenting av det du sier her er noe som skjemmer deg ut uansett. Advanced econometrics har jo skyhøy avhopper og strykprosent, så E er faktisk ikke så dårlig i dette faget. Og det spiller uansett ingen rolle i denne sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Kastanjefrø skrev (13 timer siden): Lol. Er ingen norske psykologer som ikke har godt over 60 stp i statistikk og metode. Virkelig? På NTNU er det for eksempel bare 7,5 studiepoeng med kvantitativ metode og statistikk, mao ganske lite. Hvor finner du de andre 50+ studiepoengene? Jeg ser de har 7,5 studiepoeng i kvalitativ metode også, men det er ikke relevant ift statistikk. https://www.ntnu.no/studier/cpsy6/studiets-oppbygging Anonymkode: b1e96...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå