Gå til innhold

Stråling fra div. elektriske apparater

Anbefalte innlegg

Gjest gjestMarte
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke helt sikker på om dette er den rette plassen å poste dette temaet, men jeg prøver meg..

Er det noen som har kjennskap til dette? Jeg tenker her spesielt på klokkeradio, datamaskin, mobiltelefon etc som (iallefall hjemme hos meg) oppbevares på soverommet. Klokkeradioen står på nattbordet, og den har jo til og med radiosender.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har begynt å tenke på om dette kan være årsaken til at jeg sover dårlig. Jeg mener å ha hørt at det ikke er anbefalt å ha slike ting i nærheten av senga.

Det hadde vært fint om noen har noe kjennskap/kunnskap om dette, og vr villig til å dele det.

Marte

Skrevet

Jeg har ingen kunnskap om dette. Tenker det er endel hypokondermentalitet innblandet i dette temaet for de aller fleste, men det finnes helt klart noen mennesker som ikke kan være nær elektromagnestiske felt uten å bli dårlige. Her er en side jeg akkurat fant som tilhører foreningen for el-overfølsomme:

http://www.felo.no/

(slike sider bør alltid leses med det i bakhodet at de er skrevet av mennesker med ofte sterke meninger om saken)

Skrevet

Ja det påvirker. Jeg hadde cd-spilleren min rett ved senga, og vi fikk målt strålingen. Ikke spesielt bra, så etter det trakk jeg ut kontakten hver kveld før jeg la meg. Det går an å måle hvor mye stråling du har i deg. Men er såklart ikke alle som tror på slike ting. Min mor fikk kreft og lurte på om det kunne være årsaken og fikk målt det hos en kinosolog. Han hadde aldri hatt noen med så høye målinger før. Kan være noe i det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...