Gå til innhold

Hva hadde du gjort annerledes om du på forhånd visste at du kom til å være evig singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel (sånn på papiret ihvertfall) hele 20 årene. Nå fyller jeg 30 om noen dager, og måtte ta en liten oppsummering for meg selv. Er jo ganske skuffet over at jeg ikke fikk oppleve å være ung og nyforelsket. Så tenkte jeg, hvis jeg hadde visst på 20 årsdagen min, at jeg ikke kom til å treffe noen de neste 10 årene. Ja, kanskje aldri noensinne, hva ville jeg gjort annerledes?

Har en liten liste med ting jeg lurer på om jeg ville gjort annerledes, men er virkelig ikke sikker. Hva tenker dere? Er det noe dere ville gjort annerledes om dere på forhånd visste hvor lenge dere kom til å være alene?

Anonymkode: 6ad70...abb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt en annen utdannelse. Jeg valgte en yrkesvei som er forenelig med barn og familieliv. Hvis jeg visste at jeg aldri ville få mann og barn, hadde jeg valgt noe annet.

Anonymkode: 5113f...aee

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det noe dere ville gjort annerledes om dere på forhånd visste hvor lenge dere kom til å være alene?

Nei. Det eneste jeg kanskje ville gjort annerledes er å ta en litt annen utdanning enn jeg gjorde ,men det har ikke noe med "evig singel" å gjøre. Det er mer generelt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt så mye tid og energi som jeg har gjort på venner, og å gjør folk rundt meg tilfredse. Hadde heller blitt mere vagabond, og bare reist verden rundt alene. Så hadde jeg sluppet å bruke 30 år av livet mitt på å lete og jage etter en illusjon som ikke finnes. Det hadde spart meg for 30 år med hjertesorg.

Anonymkode: 9feef...843

• Liker 10
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde fulgt drømmen og kjøpt småbruk, til tross for at jeg var alene. 

Anonymkode: 647d7...a0f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde ikke brukt så mye tid og energi som jeg har gjort på venner, og å gjør folk rundt meg tilfredse. Hadde heller blitt mere vagabond, og bare reist verden rundt alene. Så hadde jeg sluppet å bruke 30 år av livet mitt på å lete og jage etter en illusjon som ikke finnes. Det hadde spart meg for 30 år med hjertesorg.

Anonymkode: 9feef...843

Viktig å bruke tid på seg selv og sette seg selv først. 

Anonymkode: 9660d...a79

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva tenker dere? Er det noe dere ville gjort annerledes om dere på forhånd visste hvor lenge dere kom til å være alene?

Jeg tenker at spørsmålet i seg selv er litt giftig. Altså en smule strengt mot deg selv, at du indirekte legger skylden på deg selv for tilstanden "evig singel". Jeg tror vi alle kan være skjønt enige om at situasjonen "evig singel" er mer kompleks enn som så i denne nymotens selekteringsdating hvor egentlig få lykkes. 

Jeg har for øvrig ikke lidd samme skjebne som deg, men det er rart med det...årene har klokket fort siden det langvarige forholdet jeg var i var over. 

Skulle jeg påpeke noe så har jeg nok overtenkt for mye oppigjennom tidene. Ting kunne vært annerledes hadde man gitt mer faen, vært mer uredd på tvers av situasjoner og satt seg selv først hele tiden. Og så tenker jeg at man har godt av å senke kravene både mot seg selv og andre. For all del, visse preferanser må man ha, men bagateller har en tendens til å være en smule overdimensjonerte når ting overtenkes. 

Ellers ønsker jeg å minst mulig tenke på hva man kunne gjort annerledes i fortiden. Det er jo framtiden som gjelder, og her er det mye å se fram til! 

• Liker 7
Skrevet

Hadde ikke gjort noe annerledes, skjønner ikke helt hva det skulle vært egentlig?

Nå har jeg aldri hatt lyst på barn eller vært så opptatt av å skaffe meg en ektemann heller, jeg har vel egentlig alltid sett for meg at en mann får jeg skaffe meg når jeg er sånn 40-50. 

Anonymkode: 3bba6...83b

Skrevet

ts her,

Ser flere skriver at de ville brukt mindre tid på venner/gjøre andre til lags. Men har dere tenkt på hvor viktig venner faktisk er når man er alene? Har man kjæreste så får man mye sosialt gratis: svigerfamilie, kjærestens venner osv. Når man er singel må man jobbe for hvert eneste vennskap man har. Driter man i alt og alle ender man ikke bare opp som singel, men også totalt venneløs og alene i verden. Når jeg, mest sannsynlig, ikke får egne barn, er det jo kjempestas å få være «liksomtante» til venninners barn.

• Liker 4
Skrevet
Ctrl skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at spørsmålet i seg selv er litt giftig. Altså en smule strengt mot deg selv, at du indirekte legger skylden på deg selv for tilstanden "evig singel". Jeg tror vi alle kan være skjønt enige om at situasjonen "evig singel" er mer kompleks enn som så i denne nymotens selekteringsdating hvor egentlig få lykkes. 

Jeg har for øvrig ikke lidd samme skjebne som deg, men det er rart med det...årene har klokket fort siden det langvarige forholdet jeg var i var over. 

Skulle jeg påpeke noe så har jeg nok overtenkt for mye oppigjennom tidene. Ting kunne vært annerledes hadde man gitt mer faen, vært mer uredd på tvers av situasjoner og satt seg selv først hele tiden. Og så tenker jeg at man har godt av å senke kravene både mot seg selv og andre. For all del, visse preferanser må man ha, men bagateller har en tendens til å være en smule overdimensjonerte når ting overtenkes. 

Ellers ønsker jeg å minst mulig tenke på hva man kunne gjort annerledes i fortiden. Det er jo framtiden som gjelder, og her er det mye å se fram til! 

Dette er jeg helt enig i. Borysett fra det siste avsnittet. For der mener jeg at man fint kan tenke hva man kunne gjort annerledes i fortiden. Fordi på den måten kan man ta lærdom i fremtiden. 

Det betyr ikke at man skal straffe seg for at det har blitt slik. Det er mange grunner til at ting blir som de blir. 

Dette var kanskje avsporing men.. 

Anonymkode: c3cdb...88e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er jeg helt enig i. Borysett fra det siste avsnittet. For der mener jeg at man fint kan tenke hva man kunne gjort annerledes i fortiden. Fordi på den måten kan man ta lærdom i fremtiden. 

Det betyr ikke at man skal straffe seg for at det har blitt slik. Det er mange grunner til at ting blir som de blir. 

Dette var kanskje avsporing men.. 

Anonymkode: c3cdb...88e

Joda, ser den. Lærdom og refleksjon kan være bra hvis man kan håndtere refleksjonene, tar det til seg og faktisk lærer av det, og også sørger for at man ikke kun kverner rundt det negative slik at det blir destruktivt. Da blir det uheldig og nedbrytende refleksjon, som igjen kan gjøre det enda verre for deg selv. Det er lett å føle skyld over sin egen situasjon, eventuelt tildele skylden over på alle andre. Sistnevnte kan skape incels og femcels, og det bør man unngå :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke lyst til å føde egne barn, og lærte tidlig at å jakte illusjoner er liten vits. Så jeg har tatt den utdanningen jeg ville ha, og gjort det jeg har lyst til. Det jeg kunne gjort litt annerledes er som flere her sier, kanskje tenkt litt mer på meg selv, og litt mindre på andre, men det kan også bli feil. Med andre ord gav jeg opp tidlig, og har mye fint å se tilbake på, både studier, reiser, jobb, gode venner osv. Et bra liv, med noen skjær i sjøen. 

Anonymkode: 191e2...37f

• Liker 1
Skrevet (endret)
Newbie007 skrev (22 minutter siden):

ts her,

Ser flere skriver at de ville brukt mindre tid på venner/gjøre andre til lags. Men har dere tenkt på hvor viktig venner faktisk er når man er alene? Har man kjæreste så får man mye sosialt gratis: svigerfamilie, kjærestens venner osv. Når man er singel må man jobbe for hvert eneste vennskap man har. Driter man i alt og alle ender man ikke bare opp som singel, men også totalt venneløs og alene i verden. Når jeg, mest sannsynlig, ikke får egne barn, er det jo kjempestas å få være «liksomtante» til venninners barn.

Tror ikke folk angret på at de hadde venner. Det handler mer om at folk angrer på at de brukte og ga så mye av seg selv til venner og venninner som ikke har gitt de noe tilbake. Tiden har gått på å tilfredsstille andre til ingen nytte. Samt at man kanskje har hatt for mange perifere relasjoner, istedenfor 1-2 skikkelig nære relasjoner. 

Ellers er jeg enig i det du skriver. Noen relasjoner må man jo ha, og single må jobbe hardt for hvert vennskap ettersom de fort ramler utenfor hvis ikke. 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Skrevet

Du vet ikke om du er evig singel, for du er ikke dau ennå. Og, om du ønsker endring i livet ditt så er det du selv som må ta tak.

• Liker 6
Skrevet

Jeg angrer iallefall veldig på at jeg ikke har jobbet meg opp en gigantisk formue istedenfor å dra på byen. Evig singel dame 34.

Anonymkode: 52970...f80

• Liker 2
Skrevet

Kjøpt bitcoin da det var under 10 dollar

Anonymkode: 488d4...918

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg ville ikke gjort noe annerledes. Det hadde vært viktig for meg å sikre meg økonomisk, og å ha en bra sosial krets, men dette har vært viktig for meg uansett. 

• Liker 1
Skrevet
Ctrl skrev (På 5.9.2021 den 22.38):

Man kan fint være en smule streng mot seg selv uten å grave seg helt ned, og noen ganger bør man også være det. Dersom man er såkalt "evig singel" til man er 30-40 uten å ha noen relasjonell erfaring (I betydning av romantiske relasjoner), så bør man for sin egen del også forsøke å reflektere litt over hvorfor. Det er ikke nødvendigvis slik at alt skyldes en selv, men det er jo heller ikke slik at "få lykkes". De fleste har hatt en eller flere partnere innen man er i 30-40 årene og det kan være nyttig å ta en selvsjekk av mønstre i eget liv. Har man f. eks. gjort seg utilgjengelig eller har man ikke turt å ta de mulighetene som har bydd seg? Særlig gjelder dette for mange menn, selv om det kan være enklere sagt enn gjort så må man iblant tørre å ta initiativ hvis det skal bli noe. Det faller seg ikke like naturlig for alle, men da er en faktisk nødt til å øve seg på å by litt på seg selv og til å ta initiativ hvis man ønsker å komme ut av sirkelen.

Anonymkode: d0035...f7c

• Liker 2
Skrevet

Evig singel på 37 her 😊 jeg hadde frosset ned egg/blastocyster 👍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...