AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg har det siste døgnet fått veldig vondt på høre siden, oppe ved ribbeinet og det er en smerte jeg ikke har kjent før. Jeg har jo vært øm og sår på grunn av høy mage og baby som sparker, men dette er rett og slett en intens verkende smerte. Liksom det galleblæren sitter. Ble jo plutselig nervøs for svangerskapsforgiftning og slikt, men jeg har ikke andre symptomer jeg vet om. Dessuten så kommer og går smerten, og jeg har skjønt at ved alvorlig svangerskapsforgiftning er den konstant? Jeg skal til jordmor i morgentidlig uansett, så skal få sjekket alt ut da. Men tenkte å høre om noen hadde noen erfaring. Ved alvorlig svangerskapsforgiftning, hvordan er smertene da? Skarpe, verkende? Og kommer de og går? Anonymkode: 1ac43...9a4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Høres ut som baby som sparker? Det river i ribbeina når det blir trangt. Har samme smerte her til tider, er 38 + 2 og har i hvert fall ikke fått påvist noe alvorlig. Men jeg har det på andre siden Anonymkode: 0231b...89c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Hvis ikke kan det være magesyre. Dette hadde jeg for cirka 2 mnd siden og frem til da jeg trappet ned på jerntilskudd, faktisk. Etter anbefaling av jordmor. Anonymkode: 0231b...89c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Hadde også noen ganske intense smerter som kom Og gikk, på Høyre side.. fant aldri ut hva d var.. fødte 2 dager etterpå da ( var dog i uke40). Tipper det også kan være at det begynner å bli dårlig plass for baby (trykker på nerver..) Anonymkode: 70201...89b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Det høres ut som gallesteinsanfall. Det er jeg veldig plaget med og plagene øker typisk på i svangerskapet. Du bør ta det opp med fastlegen. Er uheldig med slike plager når man er gravid. Det bør også tas blodprøver. Anonymkode: 725d3...abc
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har det siste døgnet fått veldig vondt på høre siden, oppe ved ribbeinet og det er en smerte jeg ikke har kjent før. Jeg har jo vært øm og sår på grunn av høy mage og baby som sparker, men dette er rett og slett en intens verkende smerte. Liksom det galleblæren sitter. Ble jo plutselig nervøs for svangerskapsforgiftning og slikt, men jeg har ikke andre symptomer jeg vet om. Dessuten så kommer og går smerten, og jeg har skjønt at ved alvorlig svangerskapsforgiftning er den konstant? Jeg skal til jordmor i morgentidlig uansett, så skal få sjekket alt ut da. Men tenkte å høre om noen hadde noen erfaring. Ved alvorlig svangerskapsforgiftning, hvordan er smertene da? Skarpe, verkende? Og kommer de og går? Anonymkode: 1ac43...9a4 Jeg har hatt dritvondt på høyre side, bak i ryggen også, sviende, vond smerte, i flere uker. Begynner å bli trangt for barnet. Det verker hele tiden, eneste som hjelper er å legge seg ned PÅ den siden. Anonymkode: eeeb5...4b5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hadde også noen ganske intense smerter som kom Og gikk, på Høyre side.. fant aldri ut hva d var.. fødte 2 dager etterpå da ( var dog i uke40). Tipper det også kan være at det begynner å bli dårlig plass for baby (trykker på nerver..) Anonymkode: 70201...89b Legen sa til meg "det der er en følelse du kommer til å glemme, men neste gang du blir gravid tenker at "ah, der var den ja...". Mente det var klassisk gravidvondt. Nå kommer det jo an på hvordan TS definerer "smerte" og. Jeg mener "smerte" ligger fra 8-10 på smerteskalaen og da er det jo såpass ille at man må ringe lege asap. Ubehag og vondt er lenger ned. Anonymkode: eeeb5...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå