Gå til innhold

Du som ble gravid tidlig I et nytt forhold med "mine og dine" barn fra før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå klart å bli gravid, ganske tidlig i et nytt forhold. Vi har vært sammen i 8 mnd. 

Vi har begge barn fra før, men alle kommer godt overens, og vi tilbringer mye tid sammen alle sammen.

Ungene er veldig begeistra for både meg og kjæresten, og vi har så langt ikke hatt noen problemer over hodet. Ei heller har det vært problematisk med hverandres tidligere partner.

Men jeg tenker jo mye på hvordan denne graviditeten vil påvirke barna vi har fra før, og ikke minst den andre forelderen. 

Har noen her opplevd det samme? Hvordan tok barna det? Det ligger jo i kortene at vi må flytte sammen før fødsel, men vi kommer ikke til å gjøre noe med det enda, og vi forteller heller ikke om graviditeten før etter de første 3 månedene.

Hvordan tok partners eks dette? Opplevde dere sjalusi fra den kanten? 

Ble det problemer når dere flyttet sammen? Taklet ungene det greit å plutselig bli flere i samme hus?

Har dere noen gode råd for at dette skal gå så bra som mulig?

Anonymkode: d774d...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir helt matt over hvor travelt folk har det jeg

Anonymkode: c3b7a...584

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Blir helt matt over hvor travelt folk har det jeg

Ja, det kan du si, men nå var ikke denne graviditeten planlagt. 

Jeg har gått på prevensjon, men som vi alle vet er ikke det en 100% garanti for å ikke bli gravid.

Nå har uhellet skjedd, og vi prøver å løse det på best mulig måte.

TS

Anonymkode: d774d...52f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok abort da jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Ble uplanlagt gravid i rundt 6 mnd ut i et forhold der vi begge hadde barn fra før, bodde i hver vår by, og egentlig ville ta det veldig rolig for barnas del. Hvis jeg kun skulle tenkt på meg selv og egne ønsker hadde jeg fått barnet, helt klart. Men var redd for å trekke ungene inn i en ny konstellasjon som muligens ville oppløses etter kort tid, og da med enda en unge på slep... Kunne ikke utsette ungene mine for det :( 

Dette er nå mange år siden, og jeg og mannen er sammen ennå - nå er vi gift og bor sammen alle sammen. Men vi vet jo ikke om det hadde holdt dersom vi hadde måttet hoppe inn i familielivet på den måten vi hadde blitt tvunget til om vi skulle fått et barn sammen den gangen.

Anonymkode: bb730...132

• Liker 3
Skrevet

Tenkte ikke bare på graviditeten. Sånt kan skje. Men at dere på 8 mnd har klart å flette familiene deres så tett sammen at du kan si at alle kommer godt overens. Der tar vitterlig lenger en 8 mnd å kjenne noen ordentlig. At ungene deres i det hele tatt er involvert allerede er galskap. 

nok oppgulp. Håper det løser seg for dere! Har det ikke vært noe sjalusi fra xene deres enda, kommer der nok ikke noe mer. Lykke til med den utfordrende og spennende reisen dere har foran dere:-)

• Liker 1
Skrevet

Etter 8 mnd hadde ikke barna hos oss hilst på hverandre engang… 

Hvordan vet du at dette er den nye mannen i ditt liv etter så kort tid?? 

Anonymkode: b72b7...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...