Gå til innhold

Skyvedørsgarderobe 150 cm med dybde under 60 cm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusser opp et rom og skal ha inn nytt garderobeskap der. Der vi må ha skapet er et innhukk som er 150 cm bredt, men pga dør kan ikke dybden være over 60 cm. Mellom 55 - 58 cm er best. Har helst lyst å ha skyvedør, men ser at de ofte er over 60 i dybde. Noen jeg finner er under, men da ofte bare 120 bred. Det blir for lite og vil gi en lite pen åpning på 30 cm mellom garderobe og vegg. 
Noen som vet om det er å få tak et slikt skap som vi ønsker? 🥰

Anonymkode: 40532...2b8

Skrevet

Ikea sin pax tror jeg skal passe. 2 skap med 75 cm bredde. Dybde er vel typisk 58 cm om jeg husker rett. 

Anonymkode: 99a94...fe4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikea sin pax tror jeg skal passe. 2 skap med 75 cm bredde. Dybde er vel typisk 58 cm om jeg husker rett. 

Anonymkode: 99a94...fe4

Ikke med skyvedør ser det ut til. De jeg har sett er 66 cm bred…

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke med skyvedør ser det ut til. De jeg har sett er 66 cm bred…

Mente 66 cm dyp

Skrevet

Kan du kjøpe bare innredning+skyvedører, altså ikke skapstamme? 

Skrevet
Eneri skrev (Akkurat nå):

Kan du kjøpe bare innredning+skyvedører, altså ikke skapstamme? 

Tror det blir vanskelig… Har tenkt tanken. Men er ikke innredning omtrent like dyp som skapstammen forresten? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tror det blir vanskelig… Har tenkt tanken. Men er ikke innredning omtrent like dyp som skapstammen forresten? 

Det fins mange varianter. Vi har feks Ikea-skap i yttergangen som er 35 cm dypt, med trådkurver. For dere som har 60 cm dybde vil jo det bli dårlig utnyttelse av plassen, men det fins mange trådkurvstativer av ulike merker og med ulik dybde. 

Kan det være aktuelt med forheng istedet for skyvedør? 

Og hvis dere har rom-vegg som bakvegg istedet for å putte inn en skapstamme der, vinner dere kanskje 1 cm i dybden og får innredning+skyvedør til å passe?

Endret av Eneri
Gjest Blondie65
Skrevet

Ikea har skap som er 40 cm dype med skyvedør.

Men jeg anbefaler ikke IKEA sine skyvedører i PAX serien. De er ufattelig klumpete. Skapene i seg selv med de geniale skuffeløsningene er helt OK, men skyvedørene er bare tull.

Skrevet

Elfa garderobe kan bestilles i skreddersydde str! Coop Obs og Byggmaker fører Elfa blant annet :) 

Anonymkode: 68372...3c6

• Liker 1
Skrevet
Eneri skrev (10 timer siden):

Det fins mange varianter. Vi har feks Ikea-skap i yttergangen som er 35 cm dypt, med trådkurver. For dere som har 60 cm dybde vil jo det bli dårlig utnyttelse av plassen, men det fins mange trådkurvstativer av ulike merker og med ulik dybde. 

Kan det være aktuelt med forheng istedet for skyvedør? 

Og hvis dere har rom-vegg som bakvegg istedet for å putte inn en skapstamme der, vinner dere kanskje 1 cm i dybden og får innredning+skyvedør til å passe?

Vi har et innhukk der det har stått et skap fra 70 tallet. Dybden i dette innhukket er i den størrelsen den er. Det vil ikke bli dårlig utnyttelse av plassen. Dersom vi skulle satt inn noe med dybde på 35-40 cm, så skaper det mye mer arbeid og det må bl.a gjøres noe med gulvet foran skapet. 

Skrevet
Blondie65 skrev (10 timer siden):

Ikea har skap som er 40 cm dype med skyvedør.

Men jeg anbefaler ikke IKEA sine skyvedører i PAX serien. De er ufattelig klumpete. Skapene i seg selv med de geniale skuffeløsningene er helt OK, men skyvedørene er bare tull.

Det blir for lav dybde med 40. Hvis ikke vi lar være å skyve det helt inn i dette innhukket. Da blir det et hulrom bak, men vel og merke et usynlig hulrom. Det er noe rart med gulvet inne i dette innhukket som vi ønsker å slippe å gjøre noe med hvis vi finner  det rette skapet. 

Vi har PAX på andre rom. Et av skapene er med skyvedør. Vi er fornøyd med det. Vi kan få inn skap med hengslete dører, men det beste ser ut til å være skyvedør. Døren inn til rommet er veldig tett opp til skapet.

Skrevet

Du kan få bygd på mål

Anonymkode: 297cb...d7a

Skrevet

Bare bestill to skapdører på mål ut fra høyde. Da monterer du en skinne i topp og bunn. Veldig lett! Ofte tilbud på slike. Så kan du kjøpe innredning fra for eksempel elfa. 

Anonymkode: bb186...3e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har et innhukk der det har stått et skap fra 70 tallet. Dybden i dette innhukket er i den størrelsen den er. Det vil ikke bli dårlig utnyttelse av plassen. Dersom vi skulle satt inn noe med dybde på 35-40 cm, så skaper det mye mer arbeid og det må bl.a gjøres noe med gulvet foran skapet. 

Jeg mente at å bruke bare innredning JEG viser til -som passer i vårt skap på 35 cm dybde - vil bli dårlig utnyttelse når dere har så mye som 60 cm. Jeg formulerte meg nok litt dårlig, mitt poeng er bare at det fins annet enn bare innredning på 58 el 60 cm, og at dere kanskje kan bruke noe ferdig innredning hvis dere ikke stapper inn et skapskrog som stjeler noen cm av innhuken. 

Kanskje en blanding av ferdige trådkurvstativer og egensnekra hyller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...