Gå til innhold

Sønnen har fått en ny kompis, jeg tror ikke han har det så bra hos far

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer ble sønnen min kjent med en gutt på 9 år, som var her på sommerferie hos far. Gutten er høflig og snill, veldig tillitsfull.  Han var her hver dag i 3 dager, kom i 11 tiden og ble til kvelden når jeg sa at han måtte dra hjem. Faren ringte ikke en eneste gang. Jeg reagerte også på at gutten hadde på de samme klærne alle dagene, og det luktet tåfis. 

Nå i helgen har han vært hos faren. Han ringte sønnen min kl 20 på fredagskveld og lurte på om de skulle finne på noe, da var han og syklet i sentrum. Sønnen min svarte at han ikke fikk lov, så da spurte gutten om han kunne komme til oss. Jeg sa det var for sent, og at han som 9 åring burde vært hjemme nå. 

Han har ikke ringt resten av helgen, og jeg går og tenker på hvordan han har det hos far. Jeg aner ikke hvem noen av foreldrene er, bare hvilken skole gutten går på. 

Skal jeg gjøre noe med det, eller er det hysterisk?

Anonymkode: 4cf37...3ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være ingenting men kan også være noe. Du kan jo snakke med skolen dersom du føler deg komfortabel med det. Bare fortell hva du har observert. Skolen kjenner forhåpentligvis noe til elevenes hjemmesituasjon og kan vurdere om dette er noe som bør tas videre sånn helhetlig sett dersom skolen har gjort bekymringsverdige observasjoner.

Anonymkode: 4c620...f2d

• Liker 1
Skrevet

Snakk først med skolen og ta det derfra :smilyblomst:

Skrevet

Guttungen og har en venn som har det slik, annenhver uke... :P Faren har et avslappet forhold til det meste men han er ok, er opptatt av at barna skal ha det som "vår generasjon" hadde det og bla bla bla. Gutten som vi kjenner lever fint med ordningen og innretter seg godt etter livet annenhver uke.

• Liker 2
Skrevet

Bli heller kjent med gutten først for å se om det er grunnlag for bekymring. Spør og grav om det du lurer på, så blir du nok litt klokere.

Anonymkode: cd9d1...ba6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I sommer ble sønnen min kjent med en gutt på 9 år, som var her på sommerferie hos far. Gutten er høflig og snill, veldig tillitsfull.  Han var her hver dag i 3 dager, kom i 11 tiden og ble til kvelden når jeg sa at han måtte dra hjem. Faren ringte ikke en eneste gang. Jeg reagerte også på at gutten hadde på de samme klærne alle dagene, og det luktet tåfis. 

Nå i helgen har han vært hos faren. Han ringte sønnen min kl 20 på fredagskveld og lurte på om de skulle finne på noe, da var han og syklet i sentrum. Sønnen min svarte at han ikke fikk lov, så da spurte gutten om han kunne komme til oss. Jeg sa det var for sent, og at han som 9 åring burde vært hjemme nå. 

Han har ikke ringt resten av helgen, og jeg går og tenker på hvordan han har det hos far. Jeg aner ikke hvem noen av foreldrene er, bare hvilken skole gutten går på. 

Skal jeg gjøre noe med det, eller er det hysterisk?

Anonymkode: 4cf37...3ad

Ring barnevernet anonymt. Nå.

Anonymkode: ef206...77a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ring barnevernet anonymt. Nå.

Anonymkode: ef206...77a

Dramatisk. Nå.

Anonymkode: 7c963...cfa

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...