Gå til innhold

Kan man levere inn igjen hormonspiral på apotek som ikke er åpnet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det Ann å levere inn igjen hormonspiral på apoteket som ikke er åpnet og få tilbake pengene ? 
har ombestemt meg.

Anonymkode: d315a...f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer faktisk på det samme…. 

Anonymkode: 792d7...7ca

Skrevet

Det tror jeg nok ikke. De aner jo ikke hvordan dere har oppbevart dem eller om dere forsiktig har åpnet pakninga uten at det synes. Gjelder alt av andre legemidler i hvert fall. 

Anonymkode: 12390...fbe

Skrevet

Dette handler om forbrukerrett, ikke seksualitet.

I utgangspunktet er det ikke returrett på varer kjøpt over disk. Kjøper du på nett, telefonsalg etc. er det 14 dager lovfestet angrerett som gjelder. Det finnes noen unntak fra angreretten, men jeg kan ikke se at noen av disse treffer deg så lenge kjøpet er over 300 kr. Men angrerettloven gjelder altså ikke over disk, og jeg leser mellom linjene at dette er kjøp over disk.

Mange butikkjeder har returordninger utover det som er lovfestet. Der står de vel egentlig ganske fritt til å diktere sine egne vilkår. Om apoteket du har kjøpt hos ikke har en returordning, eller ditt kjøp ikke spesifikt er dekket, så har du ingenting å tape på å ta en tur innom og spørre om det går greit likevel.

Skrevet

Jo du bør gjøre det med alt av medisiner :) Får ikke returnert det men da blir det behandlet trygt. Ikke kast den i søplet.

Anonymkode: ecad1...9a7

Skrevet

Ganske sikker på at det ikke går. Legen min skrev ut resept på feil prevensjon, tror det var P-stav istedenfor hormonspiral; fikk ikke bytte (jeg la ikke merke til at det var feil). Endte med at han kjøpte den av meg og skrev ny resept.

Anonymkode: 628e8...75f

Skrevet

Du kan levere den inn til destruksjon, men får ikke igjen penger for den. Apoteket kan ikke garantere for kvaliteten på legemidler som har vært ute av apoteklokalene. 

Anonymkode: dc1f0...69d

• Liker 1
Skrevet

Nope.

Du må nok henvende deg i åpningstiden som andre folk ;) 

Anonymkode: e9997...93e

• Liker 2
Skrevet
so_what skrev (6 timer siden):

Mange butikkjeder har returordninger utover det som er lovfestet. Der står de vel egentlig ganske fritt til å diktere sine egne vilkår. Om apoteket du har kjøpt hos ikke har en returordning, eller ditt kjøp ikke spesifikt er dekket, så har du ingenting å tape på å ta en tur innom og spørre om det går greit likevel.

Medisiner tas ikke i retur. Bortkastet tid for TS og de stakkars ansatte.

Anonymkode: 3b712...4ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Medisiner tas ikke i retur. Bortkastet tid for TS og de stakkars ansatte.

Anonymkode: 3b712...4ee

Ikke hvis TS ikke skal bruke spiralen. Apotekene skal ta i mot ubrukte medisiner for destruksjon, de skal ikke i søpla. Hun får selvfølgelig ikke penger tilbake. 

Anonymkode: b3b56...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...