AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Går det Ann å levere inn igjen hormonspiral på apoteket som ikke er åpnet og få tilbake pengene ? har ombestemt meg. Anonymkode: d315a...f56
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Lurer faktisk på det samme…. Anonymkode: 792d7...7ca
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Det tror jeg nok ikke. De aner jo ikke hvordan dere har oppbevart dem eller om dere forsiktig har åpnet pakninga uten at det synes. Gjelder alt av andre legemidler i hvert fall. Anonymkode: 12390...fbe
so_what Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Dette handler om forbrukerrett, ikke seksualitet. I utgangspunktet er det ikke returrett på varer kjøpt over disk. Kjøper du på nett, telefonsalg etc. er det 14 dager lovfestet angrerett som gjelder. Det finnes noen unntak fra angreretten, men jeg kan ikke se at noen av disse treffer deg så lenge kjøpet er over 300 kr. Men angrerettloven gjelder altså ikke over disk, og jeg leser mellom linjene at dette er kjøp over disk. Mange butikkjeder har returordninger utover det som er lovfestet. Der står de vel egentlig ganske fritt til å diktere sine egne vilkår. Om apoteket du har kjøpt hos ikke har en returordning, eller ditt kjøp ikke spesifikt er dekket, så har du ingenting å tape på å ta en tur innom og spørre om det går greit likevel.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Jo du bør gjøre det med alt av medisiner Får ikke returnert det men da blir det behandlet trygt. Ikke kast den i søplet. Anonymkode: ecad1...9a7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Ganske sikker på at det ikke går. Legen min skrev ut resept på feil prevensjon, tror det var P-stav istedenfor hormonspiral; fikk ikke bytte (jeg la ikke merke til at det var feil). Endte med at han kjøpte den av meg og skrev ny resept. Anonymkode: 628e8...75f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Du kan levere den inn til destruksjon, men får ikke igjen penger for den. Apoteket kan ikke garantere for kvaliteten på legemidler som har vært ute av apoteklokalene. Anonymkode: dc1f0...69d 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Nope. Du må nok henvende deg i åpningstiden som andre folk Anonymkode: e9997...93e 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 so_what skrev (6 timer siden): Mange butikkjeder har returordninger utover det som er lovfestet. Der står de vel egentlig ganske fritt til å diktere sine egne vilkår. Om apoteket du har kjøpt hos ikke har en returordning, eller ditt kjøp ikke spesifikt er dekket, så har du ingenting å tape på å ta en tur innom og spørre om det går greit likevel. Medisiner tas ikke i retur. Bortkastet tid for TS og de stakkars ansatte. Anonymkode: 3b712...4ee
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Medisiner tas ikke i retur. Bortkastet tid for TS og de stakkars ansatte. Anonymkode: 3b712...4ee Ikke hvis TS ikke skal bruke spiralen. Apotekene skal ta i mot ubrukte medisiner for destruksjon, de skal ikke i søpla. Hun får selvfølgelig ikke penger tilbake. Anonymkode: b3b56...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå