Gå til innhold

Ned i vekt mens man er på seroquel / qvetapine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig. Bruker medisinen til søvn. Det ender opp med at jeg fråtser mat på natten. 🤦🏼‍♀️

Noen med erfaring eller som har tips??

Anonymkode: 49632...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seroquel øker vekten. Å gå ned på den er nesten bare å glemme. 

Anonymkode: 776ce...ade

Skrevet

Jeg bruker også Seroquel for søvn, og står opp flere ganger i løpet av natten for å spise.. På dagen har jeg ikke noe problem med maten. Jeg ønsker også tips

Anonymkode: 65c07...883

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har allerede gått ned 10 kg, så mulig er det…. Men HERREGUD så vanskelig 🙈

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker også Seroquel for søvn, og står opp flere ganger i løpet av natten for å spise.. På dagen har jeg ikke noe problem med maten. Jeg ønsker også tips

Anonymkode: 65c07...883

Håper noen har noe råd til oss 😫

ts

• Liker 1
Skrevet

Sliter med det samme 😕 Går også på denne medisinen for å få sove, men noen timer etter jeg har tatt den, kommer sulten, en enorm sult. Må stå opp for å spise. Gått opp 10 kg etter jeg begynte på den :( 

Anonymkode: 8c9e1...73d

• Liker 1
Skrevet

Ingen råd, men ville henge meg på dere som etter noen timer våkner og er dødsultne. Jeg var nødt til å spise noe og gikk opp såpass mye i vekt at jeg sluttet på de. Men kjenner to andre som bruker de som ikke får denne ulvehungeren. Rare greier at det er så forskjell. 

Anonymkode: a4080...9ff

• Liker 1
Skrevet

Hmm.. helt motsatt hos meg. Jeg blir helt slått ut av disse, og kommer meg så vidt opp av sengen iløpet av natten om jeg må på do. Ingen rumlende mage kan få meg opp når jeg heller kan ligge og sove🤣

Anonymkode: 870f2...a7a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også gått ned 10 kg på den, og var normalvektig i utgangspunktetet. Så det skjedde siden jeg var syk. Men alle går ikke opp, jeg fikk ikke mer matlyst i etterkant når jeg ble bedre. Jeg gikk heller ikke opp en eneste kg på høydose prednisolon over en lengre periode. Synes det er litt rart egentlig, men jeg bestemte meg for å spise normalt, ikke drikke særlig kalorier og trene som litt mer. Glad for det nå 😊 men kroppen ble anderledes, fikk måneansikt👎

Anonymkode: c3c9b...9e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette stemmer ikke da. Jeg gikk på en høyere dose enn det som er normalt bare for søvn, og jeg gikk ned nesten 30 kg (som jeg gikk opp pga depresjon, underspising som gikk over til overspising og medisiner, helt i oppstarten, men det meste hadde jeg allerede lagt på meg før jeg begynte på Quetiapine) da jeg fortsatt gikk på den. Det var ganske enkelt å gå ned i vekt. Det vil si de siste fem kg måtte jeg jobbe for. Brukte faktisk sånn to år på de. Litt opp og ned langs veien. 

Jeg går ikke på den lenger, men en annen antipsykotika. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gått opp nesten 30 kg på grunn av den dritt medisinen der. Anbefaler deg å slutte, og finne et bedre alternativ. 

Anonymkode: 4e0e5...fe3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 22.32):

Hmm.. helt motsatt hos meg. Jeg blir helt slått ut av disse, og kommer meg så vidt opp av sengen iløpet av natten om jeg må på do. Ingen rumlende mage kan få meg opp når jeg heller kan ligge og sove🤣

Anonymkode: 870f2...a7a

Akkurat sånn har jeg det også, helt slått ut. Har vært undervektig i lange perioder på Quetiapin, men som følge av spiseforstyrrelser. Opplevde altså ikke vektoppgang på denne medisinen og har stabil vekt med de nå som jeg er friskmeldt fra SF og normalvektig. 
Det er mulig å unngå vektoppgang.

Anonymkode: c3781...bca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...