AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Noen har sagt at svenske høyskoler og universitet tilbyr nettstudier uten semesteravgift? Både enkle fag og årsstudier? Jeg kunne tenkt meg å ha fransk for å ha papirer å vise som er nyere enn fra VGskole. Stemmer det at det er gratis, også for nordmenn? Er det "gyldig nok" studie for norske arbeidsgivere? Vil studiepoengene telle med studiepoeng fra norsk utdannelse? Til sist - noen tips med lenker? Anonymkode: 1f44b...695
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Jepp, helt gratis foruten pensumlitteratur. Studiepoengene teller likt som norske studiepoeng siden de er del av ECTS-systemet. Jeg regner med at svenske studier i prinsipp vil være like mye verdt for en arbeidsgiver, kanskje med unntak av profesjonsutdanninger som ikke automatisk er godkjent i Norge, og kanskje utdanninger som er veldig landsspesifikke som f.eks. jus. Men: er det godkjent av NOKUT så er det nok ikke problem for arbeidsgiver. Alt av info ligger på https://www.antagning.se/se/start Nå har fristen for høst 2021 gått ut (15. april - samme som i Norge), men hvis du er heldig kan du komme inn på restplasser. Sorter etter "Öppna för anmälan" og "På distans" så ser du hva du finner De har også tre opptaksperioder: høst, vår og sommer. Har selv tatt noen enkeltemner som supplement og har gode erfaringer. Anonymkode: 74ae6...a71
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jepp, helt gratis foruten pensumlitteratur. Studiepoengene teller likt som norske studiepoeng siden de er del av ECTS-systemet. Jeg regner med at svenske studier i prinsipp vil være like mye verdt for en arbeidsgiver, kanskje med unntak av profesjonsutdanninger som ikke automatisk er godkjent i Norge, og kanskje utdanninger som er veldig landsspesifikke som f.eks. jus. Men: er det godkjent av NOKUT så er det nok ikke problem for arbeidsgiver. Alt av info ligger på https://www.antagning.se/se/start Nå har fristen for høst 2021 gått ut (15. april - samme som i Norge), men hvis du er heldig kan du komme inn på restplasser. Sorter etter "Öppna för anmälan" og "På distans" så ser du hva du finner De har også tre opptaksperioder: høst, vår og sommer. Har selv tatt noen enkeltemner som supplement og har gode erfaringer. Anonymkode: 74ae6...a71 Men er det ok å skrive eksamen på norsk eller skriver du på svensk? Anonymkode: c0415...1e9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Hvordan får man dokumentert vgs? Har vitnemål digitalt Anonymkode: d2308...8f3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men er det ok å skrive eksamen på norsk eller skriver du på svensk? Anonymkode: c0415...1e9 Det er ok å skrive eksamen på norsk, men pleier å spørre bare for å være 100% sikker. Generelt sett likestilles de skandinaviske språkene. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan får man dokumentert vgs? Har vitnemål digitalt Anonymkode: d2308...8f3 Jeg scannet vitnemålet mitt fra VGS (det fysiske dokumentet). Vet ikke om du kan bruke digitalt vitnemål. Kanskje ta kontakt med din tidligere VGS og be dem produsere nytt vitnemål? Anonymkode: 74ae6...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå