Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #1 Skrevet 25. september 2005 Jeg har noen problmer for tiden(står i dagboka)..Men det jeg lurer på er om det går å skrive et brev til fastlegen der jeg kan fortelle om alt som plager meg.Det som e problemer er at jeg ikke klarer å snakke om ting når jeg sitter der. Jeg tenkte at jeg kunne skrive brev å etterpå kunne jeg ta kontakt med legen etter at han hadde lest det.Eller er det kanskje helt teit??
Gjest Xavia Skrevet 25. september 2005 #2 Skrevet 25. september 2005 Jeg synes ikke det høres så dumt ut jeg. Du kan jo også ta med deg brevet til legetimen, så kan han lese det mens du er der.
Gjest gjest1 Skrevet 25. september 2005 #3 Skrevet 25. september 2005 Det er en veldig god ide. Skriv et forklarende, men ikke altfor langt brev. Legen har antageligvis opplevd å få brev før.
Gjest gjest1 Skrevet 25. september 2005 #4 Skrevet 25. september 2005 Har hørt om leger som gjerne vil at pasientene skriver brev ja! Bedre å si det skriftlig enn å la være å si noe i det hele tatt!
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #5 Skrevet 25. september 2005 det var godt å høre.Jeg ser for meg at det er litt dumt å sette seg ned hos legen å gi hun et brev.Men det er kanskje mange som har gjort det.Jeg tror det er den eneste måte å få ut ALT på å ikke bagatellisere alt jeg sier.For det er jeg veldig flink til. Men tusen takk for svar alle sammen!
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #6 Skrevet 25. september 2005 kanskje jeg skal skrive det jeg har skrevet på siste innlegget i dagboka + noen opplysninge rtil.Det er jo ikke så langt... Kan jo ikke være metervis.Legen vet iallefall grunnlaget for hvorfor jeg er der å kommer til å spørre etter resten.Men da trenger jeg iallfall ikke å ha problemer med å fortelle for jeg trur det skal gå bra så lenge jeg har fått henne til å lest brevet å forstår meg.
Grooo Skrevet 25. september 2005 #7 Skrevet 25. september 2005 Skriv et brev som du gir ham/henne når du kommer til timen du, det høres veldig lurt ut!
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2005 #8 Skrevet 25. september 2005 Hvis du tror dette kan hjelpe deg så synes jeg absolutt du skal gjøre det. Tror også at legen setter pris på det, heller enn at du ikke sier noe. Det er jo tross alt jobben hans og skulle hjelpe deg. Lykke til
monja Skrevet 25. september 2005 #9 Skrevet 25. september 2005 Synes absolutt at du skal skrive et brev om det er bedre for deg. Det er en kjempegod ide.
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #10 Skrevet 25. september 2005 Nå har jeg skrevet et brev til legen min som jeg skal sende i morgen.Jeg vil at hun skal lese det før jeg kommer slik at hun kan forbrede seg litt. Jeg skal forte meg å sende det slik at jeg ikke ombestemmer meg.Er på tide å få fagfolk til å hjelpe meg. Takk for svar
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #11 Skrevet 25. september 2005 Er det dumt å sende brevet eller bør jeg gå til timen...??
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2005 #12 Skrevet 25. september 2005 Jeg ville sendt det nå slik at hun vet det hun trenger å vite til timen din jeg.
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #13 Skrevet 25. september 2005 ok...er litt redd for at det ikke skal komme fram eller at hun ikke leser det men det gjør hun vell... Er iallefall bedre en å gjøre ingenting...
Usikker Skrevet 25. september 2005 #14 Skrevet 25. september 2005 Jeg har sendt brev til legen min jeg. Flere ganger. Har også hatt med og levert brevet "i timen" også. Blitt positivt mottatt av legen hver gang det. Så korte som konsultasjonstimene også er noen ganger - så kan det være greit å kunne "gå rett på sak" når man har avtale............ Lykke til
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #15 Skrevet 25. september 2005 (endret) ja det er det jeg tenker på å..Kanskje det er mye stress den dagen jeg kommer å hun har ikke skikkelig tid til meg å da er det bedre at hun er forberedt å kan ta imot meg når hun har tid.Jeg håper alt ordner seg. Takk igjen for svar Å takk til alle som øsker meg lykke til Endret 25. september 2005 av katti
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #17 Skrevet 25. september 2005 Lykke til! ← tusen takk Trenger det virkelig for nå er jeg nervøs.
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #18 Skrevet 26. september 2005 Et tips til: Hvis du vil ha litt bedre tid hos legen, kan det lønne seg å bestille en dobbeltime. Hvis det er ting du vil samtale med legen din om i forbindelse med brevet, ville nok også h*n sette pris på ha litt god tid.
Grooo Skrevet 26. september 2005 #19 Skrevet 26. september 2005 Hvis du er redd for at brevet skal komme bort i posten eller at legen ikke rekker å lese det så ta med en kopi som du har i veska og kan gi henne i starten av timen dersom det viser seg at brevet du sendte ikke er lest. Men det er nå svært skjelden brev blir vekk i posten da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå