AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Har nettopp begynt å jobbe i barnehage. Har fått med meg at det å ringe til foreldre og si at de må hente barna pga sykdom er en «hatoppgave». Foreldre argumenterer, sukker, uffer seg, blir gretne etc Synes egentlig det høres litt rart ut - de vil vel ikke at barna skal være i barnehagen syke? Er dette spesielle foreldre, eller er det «vanlig»? Anonymkode: d2137...2ac 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Det er nok mer en reaksjon der og da. For det ER kjipt at ungen blir syk🙈 Og spesielt nå under pandemi der de fleste endelig har begynt å kunne gå tilbake til jobb og komme seg UT av hus og hjem.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Ganske vanlig, dessverre. Og jeg synes det er blitt verre etter Covid-19 perioden. De to siste ukene har vi hatt mange snørrete barn hos oss, og når vi ringer og sier de må hentes, så er det irritasjon og argumentasjon opp og i mente fra foreldre. Noen presterer til og med å si at de ikke er forkjølet hjemme. Ok, så det er bare mellom 8 og 16 barnet er forkjølet... Det er ganske frustrerende å se at folk pusher grensa for å sende forkjølede barn i barnehagen akkurat nå, når en vet at koronasmitten øker blant barn og unge. Vi ønsker IKKE å havne på rødt nivå igjen! Eller i verste fall, måtte stenge ned. Vi prøver også å forklare at det er stor forskjell på å være i dårlig form hjemme og i barnehagen, men det er ikke så lett å forstå. Anonymkode: 5ef33...089 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har nettopp begynt å jobbe i barnehage. Har fått med meg at det å ringe til foreldre og si at de må hente barna pga sykdom er en «hatoppgave». Foreldre argumenterer, sukker, uffer seg, blir gretne etc Synes egentlig det høres litt rart ut - de vil vel ikke at barna skal være i barnehagen syke? Er dette spesielle foreldre, eller er det «vanlig»? Anonymkode: d2137...2ac Det er jo corona. Nå er terskelen så lav at man ringer pga en snørrboble. Dette har påvirket familiers økonomi og sprengt alle sykt barn-dager av kartet. Den stressbelastningen må du ha i bakhodet. Anonymkode: 18429...bcc 69
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Min erfaring nennsom noen år er at det alltid er noen som syns det er et ork. «Kan dere ikke prøve å legge barnet å se om feberen blir borte?» «Det er sikkert bare gulp og ikke oppkast!» «Jeg skal bare gjøre ferdig en jobb så kommer jeg» (2 timer senere blir barnet hentet. Vi ringer jo ikke for morroskyld, men av hensyn til barnet som er sykt og for å minimere smittet blant de andre barna og ansatte. Anonymkode: b27a3...c4d 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ganske vanlig, dessverre. Og jeg synes det er blitt verre etter Covid-19 perioden. De to siste ukene har vi hatt mange snørrete barn hos oss, og når vi ringer og sier de må hentes, så er det irritasjon og argumentasjon opp og i mente fra foreldre. Noen presterer til og med å si at de ikke er forkjølet hjemme. Ok, så det er bare mellom 8 og 16 barnet er forkjølet... Det er ganske frustrerende å se at folk pusher grensa for å sende forkjølede barn i barnehagen akkurat nå, når en vet at koronasmitten øker blant barn og unge. Vi ønsker IKKE å havne på rødt nivå igjen! Eller i verste fall, måtte stenge ned. Vi prøver også å forklare at det er stor forskjell på å være i dårlig form hjemme og i barnehagen, men det er ikke så lett å forstå. Anonymkode: 5ef33...089 Men snørr alene er ikke grunn nok til å sende hjem et barn ref retningslinjene fra fhi. Er det flere symptomer i tillegg eller dårlig allmenntilstand så er det innafor. Ellers helt enig med deg. Å være hjemme alene med mor eller far er noe helt annet enn å være blant 15 andre barn og fult opplegg. Anonymkode: b27a3...c4d 30
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Det ER jo kjipt når barna blir syke og må hentes. Det handler ikke om at vi ikke vil gjøre det beste for barna, men gjerne at også vi har en arbeidsgiver som får utfordringer når vi plutselig må gå fra jobb. Like lite gøy å si til sjefen at jeg dessverre har sykt barn for 35. gangen dette året, som det er for dere å ringe meg og si at jeg må hente. Men jeg uffer meg aldri når dere ringer. Anonymkode: e59d4...c43 37
atropos Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Ja, det passer jo sjelden at barna er syke. Men du får jo bare den spontane skuffelsen. Og et par oppfølgingsspørsmål må man tåle. Barnet har jo ofte vært helt ok ved frokost. Men ja, en gang sto en legemor og argumenterte for at barnet med diaré kunne være i bhg fordi det brukte bleie. Dette var midt i en norovirus periode i barnehagen🙈 12
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Kan ikke huske at jeg noen gang argumenterte eller ble sur, men kan huske å ha blitt litt oppgitt innvendig fordi jeg alltid var den første som ble oppringt, ikke far (som i tillegg arbeidet nærmere barnehagen). Anonymkode: d7a70...d02 11
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 ? Hva skulle de sagt og hvordan skulle de reagert? «Så bra! Ute av form og må hentes, ja det er jeg glad for og det passer fint». Selvfølgelig er det «Sukk. Uff. Æsj». Det er jo alltid synd på barnet og det passer jo aldri. Anonymkode: 5054e...1bd 16
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ? Hva skulle de sagt og hvordan skulle de reagert? «Så bra! Ute av form og må hentes, ja det er jeg glad for og det passer fint». Selvfølgelig er det «Sukk. Uff. Æsj». Det er jo alltid synd på barnet og det passer jo aldri. Anonymkode: 5054e...1bd Det forstår jo alle, men vi får mange reaksjoner som vi kan stusse på. Og det har hendt mange ganger at jeg har funnet stikkpiller i bleia, eller barn som har spy i håret. De større barna forteller jo gjerne selv også "at jeg kastet opp i senga i natt", eller "jeg har feber, men fikk tablett i rumpa". Anonymkode: 5ef33...089 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 Det stemmer og jeg synes det er så trist😩😬 Så klager foreldre på at vi er så få voksne, jo det er jo fordi barn blir sendt i bhg med hoste og forkjølelse Anonymkode: 9fb67...996 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Har sukket oppgitt én gang barnehagen ringte, og det var fordi jeg var på jobbreise, tidligst kunne henta kl seks om jeg kasta meg rundt der og da, og av den grunnen hadde sagt da jeg leverte den dagen; om noe skjer og dere trenger å få tak i oss denne uka så må dere ringe mannen min, for jeg drar nå og kommer ikke hjem før torsdag kveld. Allikevel ringte de meg tre ganger (jeg satt i møte og med telefonen på lydløs ettersom barnehagen hadde fått beskjed om at jeg ikke var tilgjengelig, ellers setter jeg alltid bare på ikke forstyrr hvor barnehagen og mannen slippes gjennom) og kom tydeligvis ikke på at de kunne ringe til han som var fem minutter unna. Ikke før jeg så tre tapte anrop, ringte tilbake i full angst og fikk beskjed om at han hadde hosta litt og muligens kanskje var litt slapp.. Da ble jeg mildt irritert! Mannen min hentet selvsagt ungen, men HVORFOR er det alltid mor som skal ringes? Og hvorfor fortsetter de å ringe mor når hun ikke svarer når nummeret til far står rett vedsiden av på lista? (Og ungen var ikke syk.. Han hosta ikke noe mer resten av uka, og hadde så høyt tempo at faren ikke kunne skjønne hva de snakka om) Anonymkode: a78f0...4b4 42
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Én gang har jeg argumentert for å ikke hente barnet. Da hadde det kastet opp etter en hostekule. Ringte da tilbake etter å ha googlet masse (og funnet ut at dette er helt vanlig, ikke bare noe min unge gjør), og argumenterte for at barnet kastet opp fordi det hostet og at det ikke var omgangssyken. De tok en runde på det i barnehagen, ringte meg opp igjen og sa seg enig. Dette er da et barn som hoster i ukesvis når det først har fått en forkjølelse og hoster så det kaster opp relativt ofte. Formen var ikke dårlig, og barnet lekte fint videre. Utenom den ene gangen har jeg aldri sagt nei til å hente, men har hentet så raskt som mulig. Anonymkode: 576b5...e74 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har nettopp begynt å jobbe i barnehage. Har fått med meg at det å ringe til foreldre og si at de må hente barna pga sykdom er en «hatoppgave». Foreldre argumenterer, sukker, uffer seg, blir gretne etc Synes egentlig det høres litt rart ut - de vil vel ikke at barna skal være i barnehagen syke? Er dette spesielle foreldre, eller er det «vanlig»? Anonymkode: d2137...2ac Du bør ta noen samtaler med pedagogisk leder i forhold til vanskelighetene med å forstå og sette deg inn i andres situasjoner, og få noen redskaper i forhold til din tendens til å sette personer i bås og kategorisere. Dette er skummel adferd fra din side og fører veldig fort til at du begynner å sette barna i bås. Anonymkode: 7356a...7d6 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ganske vanlig, dessverre. Og jeg synes det er blitt verre etter Covid-19 perioden. De to siste ukene har vi hatt mange snørrete barn hos oss, og når vi ringer og sier de må hentes, så er det irritasjon og argumentasjon opp og i mente fra foreldre. Noen presterer til og med å si at de ikke er forkjølet hjemme. Ok, så det er bare mellom 8 og 16 barnet er forkjølet... Det er ganske frustrerende å se at folk pusher grensa for å sende forkjølede barn i barnehagen akkurat nå, når en vet at koronasmitten øker blant barn og unge. Vi ønsker IKKE å havne på rødt nivå igjen! Eller i verste fall, måtte stenge ned. Vi prøver også å forklare at det er stor forskjell på å være i dårlig form hjemme og i barnehagen, men det er ikke så lett å forstå. Anonymkode: 5ef33...089 Det kan faktisk være sant altså. Det er når de er aktive og mye skjer rundt de at sykdommen viser seg, når de er hjemme og ikke løper rundt, så renner snørra mindre ig energien holder. og så er det viktig å huske på at på andre siden av disse foreldrene står det sjefer og arbeidsplasser og presser på, «sykt barn nå igjen!?» «ja du får gå da, men husk at prosjektet må leveres på mandag UANSETT». Foreldre er i en veldig skvis for tiden mellom barnehager som ønsker at barna skal ut hvis det kommer et enkelt lite nys, og pressede arbeidsplasser. Sjefen til man en min sa det ganske rett ut. Nå driver vi og permitterer igjen, så vi trenger at alle stiller opp og yter maks nå = pass deg nå eller så er du neste som mister jobben. Sier seg selv at 100% av sykt barn dagene faller på meg. småbarnsforeldre har vært i under kjempepress hele korona. Anonymkode: 3ea9a...33e 28
atropos Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du bør ta noen samtaler med pedagogisk leder i forhold til vanskelighetene med å forstå og sette deg inn i andres situasjoner, og få noen redskaper i forhold til din tendens til å sette personer i bås og kategorisere. Dette er skummel adferd fra din side og fører veldig fort til at du begynner å sette barna i bås. Anonymkode: 7356a...7d6 Trolololo🥳 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Ja det kan dessverre bekrefte. Vi kan sende ett barn hjem pga barnet er syk og har feber. Likevel leverer foreldrene barnet neste dag fordi de mener at barnet er blitt frisk. Det er ikke greit! Barnet skal ha en feberfri dag før han/hun kan komme tilbake i barnehagen. Anonymkode: 81657...b3a 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 Kun en gang har jeg blitt litt oppgitt når barnehagen har ringt meg pga. sykt (les: «sykt») barn, og det var da ped. leder ringte meg og sa at 2-åringen «virket litt slapp og ikke helt seg selv.» Da ba jeg de faktisk om å ringe meg opp igjen dersom formen ikke tok seg opp, og reaksjonen fra lederen min var et surt: «Ringer barnehagen deg på grunn av DET?!?!» Så det er faktisk ikke bare-bare for foreldrene å gå fra jobb for å hente støtt og stadig heller. Det endte med at jeg fikk så dårlig samvittighet at jeg ringte barnehagen opp igjen og sa jeg skulle hente han, men da jeg kom (og resten av dagen/kvelden) virket han helt fin og lekte og var i hundre som vanlig. 🤷♀️ Jeg antar at han bare var litt trøtt da de ringte. 🤷♀️ Anonymkode: 19495...672 8
Strange Doll Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 Jeg kommer med en gang når de ringer fra denne barnehagen uten noen spørsmål. men i den gamle barnehagen ringte de uten grunn flere ganger, feks når barnet hadde stukket hånden i halsen og derfor kastet opp.. denne infoen kom de ikke med før jeg kom i barnehagen og de meddelte da at barnet «var vel kanskje egentlig frisk»… så når de ringte tillot jeg meg selv å stille litt spørsmål for å se hva som var greia. 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå