AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Hei! Jeg lurer på om dette er normalt eller om det egentlig var litt dårlig service? Jeg var ute og spiste med venninnegjengen, i anledning en venninnes bursdag. Jeg er gravid og tåler ikke laktose. Restauranten vi var og spiste på hadde flere ting jeg kunne spist om jeg ikke var gravid, men det var mye oster, spekeskinker og div sjømat på menyen. Da servitøren tok i mot bestillingen lurte jeg på om jeg kunne få en rett uten parmaskinke eller om den kunne stekes. Servitøren gikk og spurte kokken , men fikk til svar at kokken ikke ville lage retten på noen annen måte. Jeg fant meg en kjøttrett, type biff, og ba om å få kjøttet godt stekt. Servitøren sa at for best smak burde kjøttet ikke være gjennomstekt. Jeg forklarte at jeg er gravid og derfor gjerne ville ha det gjennomstekt. Servitøren kom tilbake og sa at også kokken anbefalte at kjøttet ikke gjennomstekes. (Jeg trodde jeg bestilte et kjøttstykke type biff, men mulig det var noe annet spesielt) Jeg bestilte til slutt noe annet som jeg ikke hadde like lyst på , men som ikke krevde noe tilrettelegging. Dette var litt finere restaurant enn det jeg normalt spiser på, så lurer på om det er jeg som ikke kan regler og folkeskikk eller om de var fryktelig vanskelige på spisestedet? Venninnene mine stusset også litt, men hvis det er mat som er spesielt satt sammen med smaker som skal komplimentere hverandre at kokken da ikke ønsker å endre noe … men er det ikke litt dårlig kundebehandling også? Og SÅ fin restaurant var det ikke forresten, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men ligger i mist i mellom i prisklasse. Ville ikke tatt med barn som søler og bråker dit. Anonymkode: fefb2...e71
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Selvsagt er det helt greit at restauranten ikke ville lage egen mat til deg. Det får da være måte på hvor bortskjemt en skal være. Du dør ikke av å spise litt parmaskinke. Siden du ikke liker ost og melk, vil jeg heller anbefale deg å oppsøke en vegansk restaurant. Anonymkode: 224e0...b0d 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Jeg har også «møtt på» kokker som ikke kan/vil tilpasse retter. Jeg kan til en viss grad forstå det, når det renner inn med med kresne og «allergiske» kunder. Samtidig synes jeg å konsekvent nekte å endre på ting er ganske sært, uavhengig av prisklassen på restauranten. Og å steke kjøtt litt ekstra er da virkelig ikke så tidkrevende. Jeg ville nok ha laget en større sak enn deg av dette… Anonymkode: beecf...799 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det helt greit at restauranten ikke ville lage egen mat til deg. Det får da være måte på hvor bortskjemt en skal være. Du dør ikke av å spise litt parmaskinke. Siden du ikke liker ost og melk, vil jeg heller anbefale deg å oppsøke en vegansk restaurant. Anonymkode: 224e0...b0d Nei, hun dør ikke. Babyen, derimot, kan det. Anonymkode: beecf...799 75
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det helt greit at restauranten ikke ville lage egen mat til deg. Det får da være måte på hvor bortskjemt en skal være. Du dør ikke av å spise litt parmaskinke. Siden du ikke liker ost og melk, vil jeg heller anbefale deg å oppsøke en vegansk restaurant. Anonymkode: 224e0...b0d Som gravid kan en ikke spise myke oster og parmaskinke. Og jeg blir veldig dårlig av laktose. Anonymkode: fefb2...e71 37
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt er det helt greit at restauranten ikke ville lage egen mat til deg. Det får da være måte på hvor bortskjemt en skal være. Du dør ikke av å spise litt parmaskinke. Siden du ikke liker ost og melk, vil jeg heller anbefale deg å oppsøke en vegansk restaurant. Anonymkode: 224e0...b0d Du gikk kanskje glipp av at ts er gravid? Hvorfor skulle du ellers fnyse sånn av situasjonen? 🤔 Anonymkode: a051d...c3c 38
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, hun dør ikke. Babyen, derimot, kan det. Anonymkode: beecf...799 Neida, jeg har spist spekemat gjennom alle svangerskapene mine. Bittelitt spekeskinke skader ingen. Det får da være måte på hvor bortskjemt en skal være og kreve at kokken skal lage egen mat. Gå heller til en vegansk restaurant. Anonymkode: 224e0...b0d 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du gikk kanskje glipp av at ts er gravid? Hvorfor skulle du ellers fnyse sånn av situasjonen? 🤔 Anonymkode: a051d...c3c Nei, jeg så at hun er gravid, men hun kan allikevel ikke kreve at andre skal tilpasse seg henne. Anonymkode: 224e0...b0d 2
Daria Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 At kokken ikke vil gjennomsteke kjøttet til en gravid fordi han mener at det forringer smaken er litt sært. Men ofte er det ikke så enkelt og lettvint å endre og tilrettelegge som man tror - så lenge det er retter på menyen du kan spise ville jeg bare gått for det. For øvrig er min erfaring at jo finere restaurant, jo bedre er de på service og tilrettelegging. 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, jeg har spist spekemat gjennom alle svangerskapene mine. Bittelitt spekeskinke skader ingen. Det får da være måte på hvor bortskjemt en skal være og kreve at kokken skal lage egen mat. Gå heller til en vegansk restaurant. Anonymkode: 224e0...b0d Jeg har sittet uten setebelte i bil som barn, og brukte heller ikke sykkelhjelm. Konklusjonen min er at setebelte og sykkelhjelm er helt unødvendig, siden jeg har overlevd helt fint uten. Anonymkode: beecf...799 68
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 Hva heter restuaranten så jeg kan holde meg unna? Er ikke gravid, men det der er ræva service og ikke sted jeg hadde ønsket å gå til. Litt fleksibilitet og kundeservice kommer man langt med. Anonymkode: a78bc...b5e 23
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sittet uten setebelte i bil som barn, og brukte heller ikke sykkelhjelm. Konklusjonen min er at setebelte og sykkelhjelm er helt unødvendig, siden jeg har overlevd helt fint uten. Anonymkode: beecf...799 Hun kunne bare bedt om en salat da. Det du kommer med der er tull. Det skjer ingenting galt hvis du får i deg en eller to biter med spekemat. Anonymkode: 224e0...b0d 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Neida, jeg har spist spekemat gjennom alle svangerskapene mine. Bittelitt spekeskinke skader ingen. Det får da være måte på hvor bortskjemt en skal være og kreve at kokken skal lage egen mat. Gå heller til en vegansk restaurant. Anonymkode: 224e0...b0d Det må du da gjerne gjøre, men det er ikke anbefalt. Poenget var at det var ikke så mange retter på menyen så det var litt vanskelig å finne noe som ikke krevde litt tilrettelegging. Da forstår jeg at man kanskje ikke spør om slikt på litt finere restaurant. Anonymkode: fefb2...e71 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun kunne bare bedt om en salat da. Det du kommer med der er tull. Det skjer ingenting galt hvis du får i deg en eller to biter med spekemat. Anonymkode: 224e0...b0d Den restuaranten har ræva kundeservice, uanghengig om ts var gravid eller ei, Men siden ts faktisk er gravid er det enda verre. Anonymkode: a78bc...b5e 25
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 Skriv noen dårlige anmeldser, så kanskje folk ikke går ditt og kokken kan få seg en dyr lærepenge. Makan til dritt oppførsel. Anonymkode: a78bc...b5e 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kunne bare bedt om en salat da. Det du kommer med der er tull. Det skjer ingenting galt hvis du får i deg en eller to biter med spekemat. Anonymkode: 224e0...b0d Det var ingen salat på menyen jeg kunne spise. Tror det var en med noe blåmuggost. Anonymkode: fefb2...e71 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kunne bare bedt om en salat da. Det du kommer med der er tull. Det skjer ingenting galt hvis du får i deg en eller to biter med spekemat. Anonymkode: 224e0...b0d Jeg skjønner at du av prinsipp utsetter ditt ufødte barn for risiko. Andre gravide, som ts, velger annerledes. Hun endte jo også med en annen rett, når alt kom til alt. Anonymkode: beecf...799 36
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at du av prinsipp utsetter ditt ufødte barn for risiko. Andre gravide, som ts, velger annerledes. Hun endte jo også med en annen rett, når alt kom til alt. Anonymkode: beecf...799 Og de aller fleste hadde synes dette hadde vært ræva service OG ikke giddi å gå ditt uavhengig om de er gravid. Ryktet går, og ingen vil på et slik sted. Anonymkode: a78bc...b5e 10
Khadira Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 Kjipt å være den kokken som må lage alle rettene på forskjellig måte hver gang fordi folk vil ha individuelle tilpasninger. Dersom det var noe annet på menyen du kunne spise uten å be om at det skal lages på en annen måte, er jo det en bedre løsning synes i all fall jeg. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå