AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Det slår nesten ikke feil. Hvis det er mange borte blant de ansatte, så blir de så veldig ivrige med å sende hjem barn. En dag forrige uke sa de at de hadde sjekket temperaturen på sønnen min «mange» ganger, men han hadde ikke feber. Nei, han hadde jo ikke - fordi han er frisk! Barnet til venninnen min ble sendt hjem dagen etter fordi han virket «sliten» og også flere ble sendt hjem fordi de ansatte trodde de brygget på noe. Brukes det å sende hjem barn med «sykdom» som en måte å ikke måtte skaffe vikar? Anonymkode: 72e73...8a4 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Nei. De har SPURT om det er mulig ved et par anledninger, men aldri prøvd å presse.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Nei. Virkelig ikke. Men som nevnt i en annen tråd, et barn kan virke i dårlig form når det skal henge med i en gruppe på 20 barn, men framstå helt fin i ro og mak hjemme. Det er stor forskjell på å være hjemme og i barnehagen om man ikke er i form. Anonymkode: 3f8d6...f6d 22
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Kan det være at de er ekstra nøye på det nå pga Covid-19? Anonymkode: e208a...abd 12
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Nei, det har aldri skjedd i løpet av de 15 årene jeg har jobbet i barnehage! Under pandemien har det vært et par ganger vi har måttet sende ut forespørsel om noen har mulighet til å ha barna hjemme eller ha en kort dag fordi bemanningen er kritisk uforsvarlig. Men vi skal jo ha lav terskel for å sende barn hjem ved nyoppståtte symptomer da. Denne vurderingen er ikke alltid så enkel heller. Opplever at barn blir levert, så viser det seg fort at de har fått hoste og rennende nese, som de ikke hadde dagen før. Men sender ikke barn hjem fordi de nyser to ganger liksom. Anonymkode: 24623...2cf 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Er det det du virkelig tror vi gjør?! Selvfølgelig så gjør vi ikke det. Men jeg må ærlig si at jeg er ganske lei av at foreldre leverer barn som ikke er i form, selvom testen er negativ. Allmentilstanden er vel så viktig som om testen er negativ. Så når vi ringer, så må vi argumentere mot foreldrene opptil flere tilfeller😳😬 Så utrolig trist!! På fredag, så var det 8 kollegaer av meg syke. Vi var så underbemannet. To stk kom på tidligvakt og vi andre ble ringt etter, for å komme før. Vi var flere som jobbet ekstra og slik har det nesten vært hver dag siden barnehageåret startet. Dette lover ikke bra dessverre!!!! Anonymkode: 2ab78...188 10
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 I vår barnehage (kommunal) forteller de at de ikke har lov til å sjekke tempen på barn, selv om de virker syke/dårlig form. Hvorfor er det forskjellig? Anonymkode: aac23...772
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I vår barnehage (kommunal) forteller de at de ikke har lov til å sjekke tempen på barn, selv om de virker syke/dårlig form. Hvorfor er det forskjellig? Anonymkode: aac23...772 Kommunen regner nok det som medisinsk behandling, noe barnehagen ikke har lov til uten skriftlig samtykke. Derfor landets barnehager og skoler sender ut samtykkeskjema til hurtigtestest i dissa dager Anonymkode: 26041...731
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I vår barnehage (kommunal) forteller de at de ikke har lov til å sjekke tempen på barn, selv om de virker syke/dårlig form. Hvorfor er det forskjellig? Anonymkode: aac23...772 Sånn er det hos oss også. Barn kan være i barnehagen med feber hvis allmenntilstanden ellers er god. Derfor er ikke temperaturmåling nødvendig. Vi som jobber med barna opplever dog at feber er noe en kan "slå i bordet med" hvis foreldrene ber om begrunnelse for at de må hente. Det er liksom mer håndfast enn dårlig allmenntilstand, selv om det faktisk er feil. Noen barn tåler fint litt feber uten å virke i dårlig form, mens andre er omvendt. Akkurat som oss voksne. Anonymkode: 3f8d6...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I vår barnehage (kommunal) forteller de at de ikke har lov til å sjekke tempen på barn, selv om de virker syke/dårlig form. Hvorfor er det forskjellig? Anonymkode: aac23...772 Jøss. Her har de lov å sjekke under armen, og (på de minste) rektalt om du skriver under på det. Anonymkode: a5ed7...868
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 Nei, jeg synes vi sender barn altfor sjeldent hjem faktisk. Anonymkode: ac2e8...620
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommunen regner nok det som medisinsk behandling, noe barnehagen ikke har lov til uten skriftlig samtykke. Derfor landets barnehager og skoler sender ut samtykkeskjema til hurtigtestest i dissa dager Anonymkode: 26041...731 Ikke barnehagene som tar hurtigtester, det må foreldrene selv gjøre.. og på skolebarn Anonymkode: a6d02...540
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Jeg har jobbet i barnehage, og dette var ganske vanlig ja. Feks mandager hvis noen av oss hadde vært på fylla. Jammen fikk ikke noen barn løs mage gitt, og måtte sendes hjem… Anonymkode: 82d78...b9b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har jobbet i barnehage, og dette var ganske vanlig ja. Feks mandager hvis noen av oss hadde vært på fylla. Jammen fikk ikke noen barn løs mage gitt, og måtte sendes hjem… Anonymkode: 82d78...b9b Særlig Anonymkode: ac2e8...620 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har jobbet i barnehage, og dette var ganske vanlig ja. Feks mandager hvis noen av oss hadde vært på fylla. Jammen fikk ikke noen barn løs mage gitt, og måtte sendes hjem… Anonymkode: 82d78...b9b 🙄 Håper ikke folk tror på dette Anonymkode: eecb9...ea0 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🙄 Håper ikke folk tror på dette Anonymkode: eecb9...ea0 Sikkert ikke sånn i alle barnehager, men der jeg jobbet var moralen ganske laber. Anonymkode: 82d78...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Foreldre sender syke barn i bhg støtt og stadig. DET er et problem. De driter i om barna deres smitter en halv avdeling, og halve personalet. At det er deres barn det går ut over til sist tenker de ikke på. Barna har det ikke greit når det er så underbemmannet som det alt for ofte er i barnehagen. Hold barna deres hjemme når de ikke er i form! Anonymkode: eecb9...ea0 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 Hvis det er mange ansatte som er syke, så er det mest sannsynlig noe som går og at det er barna som har spredd smitten. På fredag var det en ansatt igjen på den ene nabo-avdeligen, og ingen på den andre. Dvs at 7 av 8 ansatte var hjemme. Alle var potte tette, hostet, sår hals osv. Flere barn på avdelingene var der med akkurat samme symptomer. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor de ansatte var blitt syke og foreldrene til de syke barna ble kontaktet og bedt om å hente. Ikke fordi vi ville ha færre barn, men fordi de var syke og smittsomme. Anonymkode: 3e824...87e 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 Jeg har opplevd flere ganger å hente barna i bhg også har de vært helt fin i formen 😅 de ansatte ser ikke forskjell på syk og trøtt virker det som.. ringer ofte før leggetid, og tidligere når dem var mindre så sa jeg: han er trøtt, legg han. Han ene hadde stort søvnbehov, så når han ble grinete så var han trøtt, ikke syk.. men jeg måtte komme å hente, bare for å legge han. Så følte ofte da at de bare sendte hjem for å sende hjem. Anonymkode: 2e245...db3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå