AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Niesa mi er 10 år, og spør meg daglig om å finne på Noe fordi hun hele tiden sier hun kjeder seg. I vår og sommer måtte jeg være med henne minst 3-4 ganger i uken, og hun lå over hos meg minst 1-3 ganger i uken. Hun ringer og skriver til meg nesten daglig også. Jeg kjenner jeg blir utrolig lei og ønsker ikke å ha så mye kontakt. Det kjennes tungt ut å måtte ha det slik. Jeg har nå sluttet å svare henne, og ønsker ikke å se henne mer enn 1 gang i mnd eller annahver måned. Er dette innafor? Anonymkode: d9758...973
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Har du prøvd å snakke med foreldrene om dette? Tenker at det er fint å sette grenser, men at å kutte kontakt/ikke svare til en 10-åring er litt feil måte å gå frem på. Anonymkode: 9ddc8...ebb 22
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Har hun ikke venner på egen alder? Anonymkode: 58fe7...684
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å snakke med foreldrene om dette? Tenker at det er fint å sette grenser, men at å kutte kontakt/ikke svare til en 10-åring er litt feil måte å gå frem på. Anonymkode: 9ddc8...ebb Foreldrene gir faen, de ønsker at jeg er med henne så Mye som Mulig fordi de ikke orker å finne på ting med henne, så da blir det pÅ en måte mitt ansvar Anonymkode: d9758...973
Gjest Alterego666 Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Hun er et barn som trenger en ansvarlig voksen, og har åpenbart valgt deg og/eller din familie.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Hun er 10 år og du har begynt å ghoste henne? Stakkars jente! Det er helt greit å si ifra at dere ikke kan treffes så ofte, si at du feks har det travelt med jobb i hverdagen og ikke har tid til å være med henne. Men én gang i måneden høres lite ut, når dere har vært såpass mye sammen. IKKE få henne til å føle at ingen vil være med henne! Anonymkode: 94741...57b 11
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Mulig du her har mulighet til å være den ene som kan gjøre en forskjell i livet hennes basert på hva du sier om foreldrene? Men å slutte å svare er ikke beste måten. Du kan si at f.eks. 2 dager i uken passe det å treffes basert på hva du orker, så at de andre dagene har du andre planer. Anonymkode: aaa23...ebc 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 En gang i måneden høres jo veldig kjipt ut når hun trives så godt med deg, virker som du ikke liker tilbringe tid sammen med henne? Altså jeg kan forstå at flere ganger i uken kan bli vel mye, man har ofte annet å gjøre også. Hva med å prøve hjelpe henne finne en hobby/fritidsaktivitet. Avtale at dere finner på noe sammen 1 gang i uken/ eller hver andre. Veldig trist om hun skal miste en viktig voksenperson i livet sitt når foreldrene er så giddalause,.. Anonymkode: d1958...2af 2
Era Vulgaris Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Det høres ut som hun ikke har det særlig bra, og at hun tar kontakt med deg fordi du tar deg av henne. Har du prøvd å snakke med henne om hvordan hun har det, eller er du mest opptatt av at dette blir for slitsomt for deg? 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Det høres ut som at foreldrene ikke bryr seg noe særlig, og at hun ikke har det noe greit hjemme? Du burde tenke litt mer på hva hun trenger, og ikke bare hva du trenger. Jeg mener at man har et ansvar for barn som ikke har det noe greit, hun er tross alt bare 10 år gammel. Anonymkode: 57a88...a7a 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 Synes dette er vanskelig. Ts har ikke valgt å få barn. Og hun har tross alt sitt eget liv. Samtidig er dette en 10 år gammel jente som tydeligvis ikke har det bra hjemme. Hvordan er hjemme situasjonen? Snakker vi omsorgssvikt eller en unge som ikke har fritidsinteresser/venner?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Synes dette er vanskelig. Ts har ikke valgt å få barn. Og hun har tross alt sitt eget liv. Samtidig er dette en 10 år gammel jente som tydeligvis ikke har det bra hjemme. Hvordan er hjemme situasjonen? Snakker vi omsorgssvikt eller en unge som ikke har fritidsinteresser/venner? Foreldrene er ikke voldelige nei. Men hun har bare ikke fritidsinteresser og foreldrene orker ikke å kjøre henne til vennene så hun et mye hjemme Anonymkode: d9758...973
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Era Vulgaris skrev (10 minutter siden): Det høres ut som hun ikke har det særlig bra, og at hun tar kontakt med deg fordi du tar deg av henne. Har du prøvd å snakke med henne om hvordan hun har det, eller er du mest opptatt av at dette blir for slitsomt for deg? Hun har det bra, Men hun kjeder seg mye, Så derfor kommer hun til meg for underholdning. Det orker jeg ikke. Anonymkode: d9758...973
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Foreldrene er ikke voldelige nei. Men hun har bare ikke fritidsinteresser og foreldrene orker ikke å kjøre henne til vennene så hun et mye hjemme Anonymkode: d9758...973 Må ikke være voldelig for at det skal være omsorgssvikt. Men om hun er 10 år må det vel gå an å bli med venner hjem rett etter skolen? Bor hun så langt borte fra venner at hun må bli kjørt?
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har det bra, Men hun kjeder seg mye, Så derfor kommer hun til meg for underholdning. Det orker jeg ikke. Anonymkode: d9758...973 Den ser jeg. Hun er 10 år så da bør hun kunne henge med venner eller få seg en fritidsinteresse.
Era Vulgaris Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Foreldrene er ikke voldelige nei. Men hun har bare ikke fritidsinteresser og foreldrene orker ikke å kjøre henne til vennene så hun et mye hjemme Anonymkode: d9758...973 Man trenger ikke være voldelig for å være dårlige foreldre. Hvorfor gidder de ikke kjøre? Vil de ikke at hun skal pleie vennskap og slippe å føle seg utenfor? 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 Hvor gammel er du? Anonymkode: 12348...299 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Hva med å tilbringe tid med hene, men uten å underholde henne? Kan du ta henne med på ting du skulle ha gjort? For eksempel kan du svare at hun gjerne må ta seg en tur. Du skal vaske vindu/male hagemøbler etc, og hun må gjerne bli med på det. Eller gå tur/trene? På den måten avviser du henne ikke, men får samtidig gjort dine ting. Alternativt tilby deg å kjøre henne til trening/venner. Jeg synes en gang i måneden høres sjeldent ut, det høres ut som at du er en viktig voksenperson for henne! Anonymkode: f7a79...6ce 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 *tilbringe tid med henne skulle det selvfølgelig stå 🙂 Anonymkode: f7a79...6ce
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 Det høres ut som i overkant mye kontakt. Det er da en alarmklokke bør ringe hos deg, og du bør stille deg undrende til om hun egentlig har det bra hjemme, på tross av at du er i slekt med de som er hennes foreldre. Spør henne jevnlig hvordan hun egentlig har det. Spør henne gjerne om noe kunne gått bedre med dagen i dag, enn hvordan hennes dag har vært. Er det noen regler hjemme som er vanskelige for henne å forholde seg til? Eventuelt hvorfor? Etc. Spør henne først, før du eventuelt spør foreldrene om hvordan de egentlig har det. Anonymkode: 94999...b3e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå