Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei. Jeg kommer fra en familie der alle har "klart seg bra". Jeg har hatt det bra tidligere men mistet alt i en bedrift for mange år siden. Bygget livet opp på nytt. Fått to nydelige barn og en mann. Men vi er så utrolig fattig. Han har ikke hatt arbeid pga Corona tider. Og jeg har forsørger hele familien. Vi kan ikke gå på sosial kontoret. Nå har jeg endelig fått meg en bra jobb, "bra" og bra. Men jeg gjør alt for å jobbe. Nå har vi 200 til fredag fordelt på 4 , 2 voksne og småbarn, en baby. 

Min familie har jeg ikke noe særlig kontakt med og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til å gå rundt fram til fredag. Noen tips hvordan man kan feks klare seg på 200 i 5 dager? Vi begynner bli veldig tom for mat i huset 

Anonymkode: dbf2f...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke søke tilskudd hos NAV? 

Anonymkode: eac83...e29

• Liker 6
Skrevet

Bor du i en storby? Mange har utlevering av matkasser og lignende

Anonymkode: 32fee...e58

• Liker 4
Skrevet

Har du vipps? Vil gjerne hjelpe dere🦄

Anonymkode: 1e8dc...c1b

• Liker 4
Skrevet

Hva har du av mat? Kjøp first price kneip brød. Pose Tomatsuppe. Xtra Fiskepinner og xtra Fiskegrateng og billige nypoteter

• Liker 3
Skrevet

Skriv ned en liste over absolutt alt spiselig dere har i hus og legg den ut på tråden her så kan du få råd om hva dere kan lage, og så satser dere på å la være å bruke de 200 i det hele tatt og sparer dem i stedet.

Anonymkode: 70748...0cf

• Liker 13
Skrevet

Hvis du ikke har, kjøp mel, gjær, egg og havregryn, så kan du lage brød, grove vafler havregrøt. Kjøp inn f. eks løk, blomkål/brokkoli og gulrot så har du to dager med suppe. Bondeomelett er også billig og lar deg bruke det du har

Anonymkode: d97bc...319

• Liker 4
Skrevet

Coop selger 1kg pasta til ca. 12 kr, det kommer man langt med på en uke!

Anonymkode: 4deea...d52

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vippser du meg også? 

Anonymkode: be2a7...1ce

• Liker 9
Skrevet

Nødhjelp hos NAV, matkasse hos Blåkors osv.

Anonymkode: 03f7c...b6b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er mormor som bor med 8 barnebarn, og foreldrene deres. Alt foreldrene gjør er å sove og barna lager kaos. Kunne skrevet bøker om det! 

Penger til meg og? 

Anonymkode: 9f2a7...57a

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mormor som bor med 8 barnebarn, og foreldrene deres. Alt foreldrene gjør er å sove og barna lager kaos. Kunne skrevet bøker om det! 

Penger til meg og? 

Anonymkode: 9f2a7...57a

Dette blir for dumt...

Skjerp dere.

Nei bor ikke i storby men liten by med kun en butikk. Mye planlegging om vi skal stor handle.. men sånn er det. 

• Liker 11
Skrevet

Men da må dere jo ta tak i hans arbeidssituasjon! Det er null stress å få jobb hvis man ikke er så forbanna kresen som mange nordmenn er, serveringsbransjen, utelivsbransjen og helsevesenet skriker etter folk og gir deg jobb på dagen. Bor du i nærheten av en gård er det neppe noe problem å få jobb der heller, frukt og grønnsaker råtner fordi det ikke er noen til å plukke dem. Coronaen har vart i halvannet år, det har vært rikelig anledning til å søke nye jobber og tilegne seg ny kompetanse i den perioden. 

Anonymkode: 586ad...b36

• Liker 8
Skrevet (endret)

Pante flasker, selge noe barnetøy eller ting og tang på facebook? Det gir penger inn med en gang -men det løser jo ikke problemet neste mnd. Mannen din må ta seg en jobb, hva som helst. Han må gå på nav og bare finne en random jobb, kan ikke være kresen, han har to barn å forsørge. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 5
Skrevet
Just now, Snabeltann said:

Pante flasker, selge noe barnetøy eller ting og tang på facebook? Det gir penger inn med en gang -men det løser jo ikke problemet neste mnd. Mannen din må ta seg en jobb, hva som helst. Han må gå på nav og bare finne en random jobb, kan ikke være kresen, han har to barn å forsørge. 

Om det bare så lett ja.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da må dere jo ta tak i hans arbeidssituasjon! Det er null stress å få jobb hvis man ikke er så forbanna kresen som mange nordmenn er, serveringsbransjen, utelivsbransjen og helsevesenet skriker etter folk og gir deg jobb på dagen. Bor du i nærheten av en gård er det neppe noe problem å få jobb der heller, frukt og grønnsaker råtner fordi det ikke er noen til å plukke dem. Coronaen har vart i halvannet år, det har vært rikelig anledning til å søke nye jobber og tilegne seg ny kompetanse i den perioden. 

Anonymkode: 586ad...b36

Vi er gjennom familiegjenforening sak han får ikke jobbe nå og vi venter på svar pga Corona har alt tatt tid. Dessuten har vi ikke lov å søke sosial hjelp pga av saken vår.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er gjennom familiegjenforening sak han får ikke jobbe nå og vi venter på svar pga Corona har alt tatt tid. Dessuten har vi ikke lov å søke sosial hjelp pga av saken vår.

Dere kan søke om nødhjelp jo.

Anonymkode: b8b03...ffc

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dere kan søke om nødhjelp jo.

Anonymkode: b8b03...ffc

Referansepersonen kan ikke ha mottatt økonomisk sosialhjelp

Du som er referanseperson kan ikke ha mottatt økonomisk sosialhjelp (med unntak av bostøtte) fra NAV det siste året. NB! Dagpenger er ikke sosialhjelp.

Hva betyr det?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er så lei. Jeg kommer fra en familie der alle har "klart seg bra". Jeg har hatt det bra tidligere men mistet alt i en bedrift for mange år siden. Bygget livet opp på nytt. Fått to nydelige barn og en mann. Men vi er så utrolig fattig. Han har ikke hatt arbeid pga Corona tider. Og jeg har forsørger hele familien. Vi kan ikke gå på sosial kontoret. Nå har jeg endelig fått meg en bra jobb, "bra" og bra. Men jeg gjør alt for å jobbe. Nå har vi 200 til fredag fordelt på 4 , 2 voksne og småbarn, en baby. 

Min familie har jeg ikke noe særlig kontakt med og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til å gå rundt fram til fredag. Noen tips hvordan man kan feks klare seg på 200 i 5 dager? Vi begynner bli veldig tom for mat i huset 

mange steder du kan spørre om hjelp, både nav, frelsearmen og røde kors, nav kan ikke si nei hvis du har så lite penger og barn

Anonymkode: d1545...412

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...