AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg er 11 måneder inn i sykemeldingen, og må til legen i morgen for å snakke med lege for å sykemeldes videre, men er i så utrolig dårlig form. Kan man ringe legen og si at man ikke klarer å få seg ut døra og ha timen over telefon? I såfall må jeg ringe kontoret og spørre om telefon til fastlegen? Anonymkode: 93c9c...414
Milky Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Du venter til du er frisk og drar til legen en annen dag. Sykemeldinger gis ikke over telefon
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Nei. Man må møte hos legen for sykemelding. Anonymkode: ef58b...720 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Hvis det er snakk om en forlengelse, kan det gjøres over telefonen. Men det er opp til legen å avgjøre. Ring legekontoret så snart de åpner og forklar saken slik at de kan legge en melding til legen. Anonymkode: dd7ee...5eb 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Hvis du har vært sykemeldt i 11 mnd, tipper jeg det går helt fint og forlenge over telefon Har de evt en e-tjeneste hvor du kan bestille time? Anonymkode: a6a58...98a 2
Loff77 Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 11 måneder inn i sykemeldingen, og må til legen i morgen for å snakke med lege for å sykemeldes videre, men er i så utrolig dårlig form. Kan man ringe legen og si at man ikke klarer å få seg ut døra og ha timen over telefon? I såfall må jeg ringe kontoret og spørre om telefon til fastlegen? Anonymkode: 93c9c...414 Burde kanskje legges inn hvis du er såpass syk? 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Ring og spør du. Anonymkode: 32e98...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Sjekk om legen din har videokonsultasjon. Mange har fått det pga pandemien. Usikker på om man kan få sykemelding via det, men da kan du i hvert fall drøfte dette med legen din. Anonymkode: 52ef4...f48 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Loff77 skrev (2 minutter siden): Burde kanskje legges inn hvis du er såpass syk? Legges inn? Du vet vel at man kan ha perioder der man er så deprimert og angstfull at man ikke klarer å gjøre en dritt? Betyr ikke at jeg må legges inn. Det går opp og ned. Anonymkode: 93c9c...414 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du har vært sykemeldt i 11 mnd, tipper jeg det går helt fint og forlenge over telefon Har de evt en e-tjeneste hvor du kan bestille time? Anonymkode: a6a58...98a Kan jeg ringe kontoret tidlig på morgenen og forklare? Anonymkode: 93c9c...414
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er snakk om en forlengelse, kan det gjøres over telefonen. Men det er opp til legen å avgjøre. Ring legekontoret så snart de åpner og forklar saken slik at de kan legge en melding til legen. Anonymkode: dd7ee...5eb Ja, er forlengelse Anonymkode: 93c9c...414
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 Milky skrev (6 minutter siden): Du venter til du er frisk og drar til legen en annen dag. Sykemeldinger gis ikke over telefon Jeg ble sykemeldt via tlf for to dager siden... Anonymkode: 7de72...d3b 1
Loff77 Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legges inn? Du vet vel at man kan ha perioder der man er så deprimert og angstfull at man ikke klarer å gjøre en dritt? Betyr ikke at jeg må legges inn. Det går opp og ned. Anonymkode: 93c9c...414 Nei jeg vet ikke det, men hvis man er så syk at man ikke klarer å ta en tur til legen og er på 11 måned i sykemeldingen så bør man jo absolutt få en annen/bedre behandling 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble sykemeldt via tlf for to dager siden... Anonymkode: 7de72...d3b Men blir ikke legen sur for at jeg sier i fra dagen jeg har time? Må man ikke avbestille dagen før? Vanskelig å avbestille nå siden det er søndag og det er mandag i morgen Anonymkode: 93c9c...414
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 Loff77 skrev (Akkurat nå): Nei jeg vet ikke det, men hvis man er så syk at man ikke klarer å ta en tur til legen og er på 11 måned i sykemeldingen så bør man jo absolutt få en annen/bedre behandling Ok, takk for nyttig råd:) Anonymkode: 93c9c...414 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legges inn? Du vet vel at man kan ha perioder der man er så deprimert og angstfull at man ikke klarer å gjøre en dritt? Betyr ikke at jeg må legges inn. Det går opp og ned. Anonymkode: 93c9c...414 Ja, eller man kan ha en fysisk sykdom som forverrer seg i perioder. Akkurat nå er jeg selv sengeliggende med betente knær og skuldre. Blir ikke innlagt av det, men komme seg noen plass, gjør man heller ikke. Anonymkode: 9707b...eb3 3
Daria Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 Ring legekontoret i morgen tidlig og be om at timen endres til telefonkonsultasjon. Jeg har flere ganger fått forlenget sykemelding pr telefon - i disse koronatider fordi legen har foretrukket det. 2
Milky Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ble sykemeldt via tlf for to dager siden... Anonymkode: 7de72...d3b Javel men det skal egt ikke leger gjøre. Jeg har flere ganger fått beskjed om at hvis jeg vil ha sykemelding må man fysisk møte opp for sjekk
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei. Man må møte hos legen for sykemelding. Anonymkode: ef58b...720 Det er (midlertidig) endret pga. korona, så nå kan fastleger sykemelde over telefon. Anonymkode: 3bfd5...822 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 Ingen her kan svare på hva din lege vil gjøre TS så tror det beste er å ringe når de åpner og forklare situasjonen, spør hva de synes skal gjøres, om du feks kan ha konsultasjonen over telefon. Anonymkode: 4b716...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå