AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Og vinylbelegg eller flis på gulv? Anonymkode: fadc0...403
Gjest Føsleguri Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Jeg hater dusjkabinett, så jeg vil helst ha frittstående dusj på fliser.
Million Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Å ha dusjkabinett øker levetiden på badet betraktelig, ettersom man da ikke står og dusjer rett på gulvet (med fare for fuktskader etter hvert) Med dusjkabinett ledes vannet via et rør rett ned i sluket, og ingenting kommer på gulvet eller utenfor sluket. Jeg har dusj rett på flisegulvet, av plasshensyn. Men hadde jeg hatt større bad, hadde jeg hatt kabinett. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Helt forferdelig å rengjøre rundt dusjkabinett, samler seg opp mye støv i de bittesmå plassene bak man ikke kommer til. Anonymkode: b8c58...457 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Vi dusjer rett på gulv. Belegg på gulv og plater på vegg. Veldig fornøyd Anonymkode: 36cac...85b
Gjest Mysticgirl Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Dusjkabinett, selv om jeg er vanskeligere å komme bak og rengjøre, nettopp fordi levetiden øker på badet.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi dusjer rett på gulv. Belegg på gulv og plater på vegg. Veldig fornøyd Anonymkode: 36cac...85b Enn så lenge😁penere og bedre, men fukt og sopp et et problem som dukker mye raskere opp på slike bad Anonymkode: 0c658...73d 1
Heisann12345 Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Dusje rett på gulv er veldig befriende, men hvis dere vurderer å selge bør dere være klar over at det som regel alltid blir tilstandsgrad 2 når det ikke er dusjkabinett. Dusj rett på vegg/gulv kan øke sjansen for fuktskader ja, men dusjkabinett kan fort bli ekle i motsetning. Opp til deg/dere hva som er viktigst.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Enn så lenge😁penere og bedre, men fukt og sopp et et problem som dukker mye raskere opp på slike bad Anonymkode: 0c658...73d Hehe, ja. Pusset opp i fjor og tenkte å sette inn et kabinett etterhvert. Hvertfall når forsikringen går ut etter ti år😂 Anonymkode: 36cac...85b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Jeg har et flislagt bad og dusjer nå i badekaret. Har tenkt å hive ut badekaret og få lagt mikrosement på gulv og vegger i dusjsonen. Orker ikke tanken på dusjkabinett. Anonymkode: 29b68...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 Enig i at kabinetter er forferdelige å rengjøre. Selv med en tannbørste kommer jeg rett og slett ikke til overalt:\ Så om man har dusj rett på flisene så bør man legge av litt ekstra cash sånn i tilfelle man får lekkasje:P Og bruke skikkelige håndtverkere! Men jeg har reist en del og noen steder har folk et såkalt dusjkar, som en slags mellomting. Ikke så lett å bli lekkasjer, men du unngår kabinett. Anonymkode: 08f80...264
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 110% valgt dusj på gulv. Kabinett er ekkelt ☺️ Så lenge det gjøres forskriftsmessig med membran ++++ og god helling mot sluk, så går det helt fint med vann på gulv. Om det blir mugg som noen nevner her er det gjort dårlig grunnjobb. Anonymkode: 5d9c5...bd6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Heisann12345 skrev (43 minutter siden): Dusje rett på gulv er veldig befriende, men hvis dere vurderer å selge bør dere være klar over at det som regel alltid blir tilstandsgrad 2 når det ikke er dusjkabinett. Dusj rett på vegg/gulv kan øke sjansen for fuktskader ja, men dusjkabinett kan fort bli ekle i motsetning. Opp til deg/dere hva som er viktigst. What? Det har jeg aldri hørt om. Har solgt flere boliger med dusjing på flisene og aldri fått annet enn tg1. Takstmann har alltid sjekket membran og fall før graden har blitt satt. Ville aldri valgt dusjkabinett. Rev akkurat et 30 år gammelt bad med dusj på flisene uten antydning til fukt. Anonymkode: edb05...55f
Heisann12345 Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): What? Det har jeg aldri hørt om. Har solgt flere boliger med dusjing på flisene og aldri fått annet enn tg1. Takstmann har alltid sjekket membran og fall før graden har blitt satt. Ville aldri valgt dusjkabinett. Rev akkurat et 30 år gammelt bad med dusj på flisene uten antydning til fukt. Anonymkode: edb05...55f Så bra det ikke var antydning til fukt ! Nei, jeg fikk det inntrykket etter vi kjøpte hus i fjord. Jeg så på utallige boligannonser og tilstandsrapporter, og javnt over sto det «dusj rett på vegg er ikke anbefalt» også var det tg2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå