Gå til innhold

Assistert befruktning og vaksine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som ikke er vaksinert enda, det er fordi jeg er så redd noe galt skal skje når vi nå snart skal ha uttak og innsett etterhvert av egg. 

Jeg prøver å Google, men finner så lite konkret. Er det lurt å vente med vaksinen mens jeg har prøverørforsøk? Er så redd noe tull skal skje altså. Dette har vi ventet på lenge.

Anonymkode: fe120...7f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prater såklart om koronavaksinen 😊

Anonymkode: fe120...7f0

Skrevet (endret)

Jeg hadde innsett i august. Og jeg ventet til å ta vaksinen til resultatet av innsett var negativt . Det ble desverre negativt for oss. Men jeg tok ikke sjansen på å kombinere innsett med vaksine. 

Nå skal jeg ta vaksine dose 2 om ca 4 uker og deretter starte planlegging av nytt ivf-forsøk etter det. 

Har full forståelse for at du ikke ønsker å vente eller kombinere ivf med vaksinen. Det er et vanskelig valg for vaksinen er viktig og ønske om barn er høyt og viktig. 

Endret av Eloise12345
Skrevet

De har endret anbefalinger til at både gravide og de under IVF kan ta vaksinen. Jeg spurte legen når jeg var på IVF sist og de sa at man kan ta vaksinen når som helst ved IVF (gravid, helst etter 1. tri). De hadde mer data nå. 

Dette står på FHI sine sider under graviditet, at «koronavaksinering kan også gis til kvinner som planlegger å bli gravide, og kvinner som er under fertilitetsutredning og -oppfølging (IVF-behandling).».

Hva er du aller mest redd for? ❤️ Hva med og spørre klinikken?

Anonymkode: 20197...caf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...