Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, jeg har planer om å studere barnehagelærer neste år, jeg er også mamma og babyen min skal begynne i barnehagen neste år

Jeg tenkte å søke barnehagelærer på universitet i sørøst Norge men usikker hva jeg skal velge 

Jeg har hørt at det er masse obligatorisk og fraværsgrense 

Mannen min jobber langt unna og blir fort jeg som sitter med sykt barn, planleggingsdager, osv osv 

Og da er jeg usikker om jeg skal søke deltid, heltid eller samlingsbasert over nett

Jeg har studielån så billigst å ta heltid med mer stipend/lån og at nedbetaling av studielånet blir fryst

Det blir det ikke på deltid pluss mindre sum i mnd

Noen råd og tips? Evt erfaringer fra andre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obligatorisk er obligatorisk, så uansett hva du velger, kan du ende med at planleggingsdager, sykt barn-dager etc kommer på en dag/uke hvor det overhode ikke passer. Praksis er vel det samme? Mulig deltid eller samlingsbasert gir deg noe mer fleksibilitet, siden det er færre dager med obligatorisk oppmøte - men det vil likevel være en hel del. Og barn er gjerne mye syke de første 1-2 årene i barnehage. Her tenker jeg at du bør:

1) Kontakte studiestedet og finne ut av hvor mye obligatorisk oppmøte det er 

2) Ta en alvorlig prat med faren til barnet. For hvis du skal ta utdanning, må også han bidra. Det kan ikke være sånn at du er den eneste som tar sykt barn-dager, og så ender det med at du ikke får bestått studiet. Dere får en kvote hver, det må deles likt.  Når man har barn sammen og den ene studerer, er både familien og studiene felles prosjekter. 

Anonymkode: d0eab...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...