Gjest hannah2 Skrevet 25. september 2005 #1 Skrevet 25. september 2005 Hei! Har så lyst til å lage julekalender til mann og barn i år, og trenger derfor noen tips. . Har DU noen gode ideer til meg? Ikke innholdet som er det viktigste, men gjerne utformingen. Har lyst å være litt kreativ siden det er første jul vi har et "bevisst" barn i hus også. Og nå da det er såpass "god" tid til jul, så har jeg kanskje tid til det? Så kom igjen jenter! Alle gode tips mottas med takk! Klem fra Hannah
Arkana Skrevet 25. september 2005 #3 Skrevet 25. september 2005 * Du kan gå på en hobbybutikk og kjøpe julekalender som du broderer (og du har jo tid på deg til det). Så kan du feste mange små, pent innpakkede gaver på den. * Du kan samle masse fyrstikkesker og sette sammen 24 stk. Gir ikke rom for så mye innhold, men da kan du gjøre som Mamma pleide da vi var små, nemlig legge i små rebuser som viste vei til et sted hvor gaven var gjemt. Evt kan hver dag inneholde, istedet for snop eller gave, en liten lapp med en aktivitet for dagen (lage julepynt, bake pepperkaker, gå på kino/i bassenget/på café, skrive julekort, leie film e.l) * Du kan gjøre det veldig enkelt. En pent dekorert boks/kurv/hva du vil, så fyller du den med dagens gave hver kveld, klar til neste dag. * Mange små bokser/poser i ulike størrelser. Heng på en lang snor og fest på et merke med tall på i enden. Legg alle i en eske/pose slik at de ikke synes, og bare snoren henger ut. Så må man trekke fram den riktige hver morgen. * En god bok delt i 24 deler, les en hver dag. * Et puslespill/byggesett e.l. som deles i 24 deler og man bygger en del hver dag.
Gjest WaterWaves Skrevet 25. september 2005 #5 Skrevet 25. september 2005 Mamma pleide (gjør det enda) å henge opp egg med tall på kalenderen, som var en sydd duk! De var tømte og de var tomme. Jeg syntes det var skuff først, men så forstod jeg med årene at gavene og kosen ikke kommer før 24 desember Så jeg har tatt vare på alle eggene, for det er alt jeg "får" i førjulstida, og det er det jeg må sette pris på helt til "julenissen" kommer Håper det hjalp og var forståelig
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #6 Skrevet 27. september 2005 Jeg leker med tanken på å lage julekalender med 24 fyrstikkesker. Male eller kle de med stoff og lime de oppohverandre som en pyramide. Da kan man legge lapper oppi med lovnad om en koselig opplevelse.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Jeg leker med tanken på å lage julekalender med 24 fyrstikkesker. Male eller kle de med stoff og lime de oppohverandre som en pyramide. Da kan man legge lapper oppi med lovnad om en koselig opplevelse. ← Dette har jeg også hatt i flere år, både før og etter at ungene kom. Kjempesuksess!! Prøvde uten et par år, men ungene vil heller ha den enn vanlig pakkekalender!
Snuppelure Skrevet 28. september 2005 #8 Skrevet 28. september 2005 Kanskje litt mer for manne, men... Nå på slutten av året selger bokhandlere reisehåndbøker for en slikk og ingen ting. Kommer jo reviderte utgaver rett som det er. Jeg fant en hel haug for none år siden i billigkroken til Norli (10-20 kr stk) Så kjøpte jeg en god del flakslodd. Den største spenningen med hele kalenderen var om vi kunne komme oss noe spennende sted med denne samlingen. Drømmen var sør-amerika...., det rakk til 2 trikkebiletter i Oslo ..hihih... men gøy var det lell.
La Guapa Skrevet 28. september 2005 #9 Skrevet 28. september 2005 Vi voksne kjøper oss juleflaxkalender hvert år... moro og spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå