AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg har et stort myom (muskelknute) på ca 8 x 10 cm utenfor livmoren. Ved første fødsel ble det planlagt keisersnitt pga at de mente myomet var en fødselshindring. I ettertid mente legen som tok ks at det ikke var det likevel. Jeg blødde minimalt etter keisersnittet siden de da «støvsugde» livmoren for innhold før de lukket igjen. Problemet med blødning kom i forbindelse med en spontanabort jeg hadde ca.8 mnd senere. Da fikk jeg Mifegyne og Cytotec tabletter. Det blødde så mye at jeg besvimte hjemme, måtte kjøres i ambulanse til sykehuset og utskrapes. Besvimte flere ganger også på sykehuset og hadde Hb under 6. Fikk to poser blodoverføring til slutt. I fjor hadde jeg en ny spontanabort og måtte gjennomgå samme behandling på nytt. Tryglet og ba om å få være på sykehuset mens behandlingen pågikk, men ble sendt hjem for å abortere der. Det samme skjedde da på nytt: stor blødning, besvimelse, ambulanse og sykehusinnleggelse med utskrapning. Legen som skrapte ut sa at problemene med blødning skyldes atoni, altså at livmoren min ikke klarer å trekke seg sammen som den skal og det igjen skyldes myomet. Nå er jeg gravid på nytt, og siden myomet ikke lenger sees på som et fødselshinder av legen på KK ligger det an til vaginal fødsel. Jeg er veldig bekymret for hva dette kan medføre mtp blødning. Ja, jeg vet at man kan blø mye etter ks også, men jeg har altså ikke gjort det ved forrige ks. Fastlegen min og en privat gynekolog jeg har gått til mener jeg bør søke planlagt ks. Er det noen her med samme historikk som meg, som har erfaring med å søke planlagt keisersnitt på dette grunnlaget? Og dere som har hatt en første fødsel med stor blødning: fikk dere likt utfall ved fødsel nr.2? Anonymkode: d64f8...640
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Har dessverre ingen erfaring, men må bare si at jeg virkelig håper du klagde etter abort nummer 2 ❤️ sånn skal man ikke få lov til å behandle folk. Anonymkode: 3036a...092
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dessverre ingen erfaring, men må bare si at jeg virkelig håper du klagde etter abort nummer 2 ❤️ sånn skal man ikke få lov til å behandle folk. Anonymkode: 3036a...092 Takk ❤️ Ja jeg klaget til KK og spurte om dette samsvarte med god praksis..Fikk et brev tilbake om at historien gjorde inntrykk. Men ikke noe svar på det jeg spurte om. Følte det var et standard brev de gir alle som klager. Vet ikke om jeg våger å føde der igjen, om det blir vanlig fødsel ts Anonymkode: d64f8...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå