Gå til innhold

Hvilket av disse nettstudiene er LETTEST?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ønsker å begynne på et nettstudie, og har vært i kontakt med Høyskolen Kristiania som enda har ledige plasser nå i høst. 

Hvilke av disse årsstudiene er lettest å bestå? Jeg vet det er forskjellig fra person til person, men hvilke dere tror er generelt enklest...

* Ernæring og helse

* Pedagogikk

* PR og kommunikasjon

* Psykologi

* Innholdsmarkedsføring

* Markedsføring og salg

Jeg skal ta opp fag som privatist i høst og neste vår, og dersom jeg får 2 tilleggspoeng fra dette er jeg ganske sikker på at jeg kommer inn... 

Anonymkode: 78928...783

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden studiene Ernæring og helse og Psykologi er basert på ekte vitenskap vil jeg tro at disse er de vanskeligste. De andre er mer eller mindre tøysevitenskap basert på empirisk kunnskap. Innholdsmarkedsføring høres både enkelt og gøy ut. 

Anonymkode: 73ce7...90c

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor velge studie ut i fra hvor enkelt det er? Du må velge ut i fra hva som interesserer deg mest. Du kommer til å hate livet om du går til en jobb du synes er kjedelig.

• Liker 3
Skrevet
Lacuna skrev (17 minutter siden):

Hvorfor velge studie ut i fra hvor enkelt det er? Du må velge ut i fra hva som interesserer deg mest. Du kommer til å hate livet om du går til en jobb du synes er kjedelig.

Det står ganske tydelig i hovedinnlegget at TS kun skal ta et årsstudium, og at h*n  skal gjøre det for å få 2 tilleggspoeng, samtidig som h*n tar opp igjen fag. Dette for å sanke nok poeng til å komme inn på noe annet. 

• Liker 2
Gjest Anonobilis
Skrevet

Ta det årsstudiet som best kan kombineres med studiet du har lyst til å gå på senere. Hvilken kombinasjon du velger kan gjøre deg mer/mindre interessant for fremtidig arbeidsgiver.

Skrevet

Utrolig dumt spørsmål ts! Hvordan i huleste skal vi ha noen kunnskap om hva som er lettest? Hvis du baserer ditt valg på hva kvinneguiden mener er du bra dum!! Sikker på at du er moden for studier i det hele tatt? Vil tro der lønner seg å velge det du har mest anlegg for, og som du synes er interessant. Det er lettest å bli god i noe man synes er interessant.

Anonymkode: ab05b...5d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at du bør satse på noe som en fremtidig arbeidsgiver kan sette pris på, i kombinasjon med den andre utdanningen du tenker å ta. Da ville jeg for eksempel ikke valgt markedsføring hvis jeg tenkte å bli lege, men heller ernæring eller kanskje helst psykologi. Pedagogikk kan også være greit i en god del sammenhenger. 
Det varierer også fra person til person hva som er «lett», avhengig av interesser og fag man har tatt før. Ernæring/helse og psykologi innebærer mer vitenskap (selv om psykologi har et bein i flere leire der), så de er kanskje tøffest hvis du ikke liker biologi/realfag. Mens pedagogikk handler om masse ulike modeller og teorier om læring som diverse forskere har funnet på - mye namedropping der, så det er kjekt hvis du liker å skrive om modeller. Personlig synes jeg sistnevnte er drepende kjedelig, men lett. De resterende studiene vet jeg ikke noe om, men jeg ville ikke tatt dem med mindre jeg trodde jeg ville fått bruk for dem. Hvis du er usikker på hva du vil få bruk for senere, tror jeg psykologi og pedagogikk nok favner bredest.

Anonymkode: 50aa9...e42

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utrolig dumt spørsmål ts! Hvordan i huleste skal vi ha noen kunnskap om hva som er lettest? Hvis du baserer ditt valg på hva kvinneguiden mener er du bra dum!! Sikker på at du er moden for studier i det hele tatt? Vil tro der lønner seg å velge det du har mest anlegg for, og som du synes er interessant. Det er lettest å bli god i noe man synes er interessant.

Anonymkode: ab05b...5d5

Erfaringsutveksling, vel. Det er derfor vi har forum? Det å stille spørsmål vil ikke si at man er dum eller ikke egner seg for å studere. 

Anonymkode: 2d6a7...729

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står ganske tydelig i hovedinnlegget at TS kun skal ta et årsstudium, og at h*n  skal gjøre det for å få 2 tilleggspoeng, samtidig som h*n tar opp igjen fag. Dette for å sanke nok poeng til å komme inn på noe annet. 

Uavhengig av dette er det mye lettere å få gode karakterer på et studie man interesserer seg for :)

Skrevet

Det letteste er fag hvor du kan prate deg til en god karakter. Fag der det ikke settes to streker under svaret. Altså, velg fag innen humaniora fremfor vitenskapelige studier. 

Anonymkode: 0c06d...fc3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden studiene Ernæring og helse og Psykologi er basert på ekte vitenskap vil jeg tro at disse er de vanskeligste. De andre er mer eller mindre tøysevitenskap basert på empirisk kunnskap. Innholdsmarkedsføring høres både enkelt og gøy ut. 

Jeg skulle akkurat si at disse to er enklest 😁

Anonymkode: 66978...3fe

Skrevet

Tusen takk for alle svarene!😃

Jeg er nødt å ta opp 10 eksamener totalt (ikke 10 fag, noen har muntlig+skriftlig) Noen av de tok jeg opp i vår, men vil forbedre de igjen, så jeg starter ikke fra scratch, og har komt inni hvordan privatisteksamener funker. Jeg kan komme inn med færre fag, men ønsker litt margin...

Hvilket alternativ vil mest sannsynlig gi best resultater tror dere?😬 Er redd for at alternativ 1 vil gå ut over privatisteksamenene, men også redd for at jeg ikke klarer å jobbe inn det ene tilleggspoenget jeg går glipp av ved alternativ 2...

1) Årsstudium høst 21 - vår 22 som gir 2 tilleggspoeng 

Og 6-7 privatisteksamener i høst og 3-4 neste vår

2) Årsstudium med oppstart etter jul - 1 tilleggspoeng. (Hvis jeg slutter etter sommeren)

8-9 privatisteksamener i høst (for å vær sikker) og 3-4 neste vår

Da må jeg nok ta opp et par ekstra fag for å jobbe inn det andre tilleggspoenget jeg går glipp av... Men da kan jeg ta opp de "vanskeligste" fagene i høst, og ta de lettere fagene til våren.

Skrevet

...😃

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for alle svarene!😃

Jeg er nødt å ta opp 10 eksamener totalt (ikke 10 fag, noen har muntlig+skriftlig) Noen av de tok jeg opp i vår, men vil forbedre de igjen, så jeg starter ikke fra scratch, og har komt inni hvordan privatisteksamener funker. Jeg kan komme inn med færre fag, men ønsker litt margin...

Hvilket alternativ vil mest sannsynlig gi best resultater tror dere?😬 Er redd for at alternativ 1 vil gå ut over privatisteksamenene, men også redd for at jeg ikke klarer å jobbe inn det ene tilleggspoenget jeg går glipp av ved alternativ 2...

1) Årsstudium høst 21 - vår 22 som gir 2 tilleggspoeng 

Og 6-7 privatisteksamener i høst og 3-4 neste vår

2) Årsstudium med oppstart etter jul - 1 tilleggspoeng. (Hvis jeg slutter etter sommeren)

8-9 privatisteksamener i høst (for å vær sikker) og 3-4 neste vår

Da må jeg nok ta opp et par ekstra fag for å jobbe inn det andre tilleggspoenget jeg går glipp av... Men da kan jeg ta opp de "vanskeligste" fagene i høst, og ta de lettere fagene til våren.

Dette høres ut som veldig mye jobb. Har du vurdert å ikke ta et årsstudium og heller fokusere 100% på å få sekser i de fagene du tar opp? Eller føler du deg såpass trygg i de fagene du tar opp at sekserne er "sikret" uansett?

Anonymkode: 6c9d4...d9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette høres ut som veldig mye jobb. Har du vurdert å ikke ta et årsstudium og heller fokusere 100% på å få sekser i de fagene du tar opp? Eller føler du deg såpass trygg i de fagene du tar opp at sekserne er "sikret" uansett?

Anonymkode: 6c9d4...d9d

Jeg tenker det samme. Hvis årsstudiet går ut over karakterene på fagene du tar opp, kan du gå i minus.
Husk også at du trenger 60 studiepoeng for å få 2 poeng, så det er nok å stryke på én eksamen. 

Anonymkode: 50aa9...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...