Gå til innhold

Venninne gikk bak min rygg, var med på hevn melding til bv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var venner et par år, ganske nære, et sånt vennskap der vi ringte hverandre først når det var noe. Hun sto meg veldig nær da jeg dro på krisesenter med en baby i armene. Hun laget liste over alt jeg måtte fortelle de på krisesenteret. 

Så under 1 år senere er hun på lag med denne eksen min. Jeg fikk høre at hun var der med sin familie etter bruddet. Det kom en bekymringsmelding på meg, noe jeg forsto at skjedde ut fra hevn. Jeg var ikke så bekymret fordi jeg visste at alt som sto der var løgn.

Jeg står i dette alene og spør henne om hun visste noe om dette. Hun forteller at hun hadde hørt snakk om det. Hun forteller også at eksen var så bekymret og at han hadde fortalt henne hvor lite jeg likte henne. Ikke sant i det hele tatt, tror ikke jeg har sagt et vondt ord om henne noen gang. Spurte henne hvorfor hun ikke tok opp dette med meg og følte at hun var med på å gå bak min rygg. Hun beskyldte meg for flere ting og jeg forteller at dette ikke stemmer. Jeg har gjentatte ganger det siste året foreslått at jeg skulle komme å hjelpe henne med ting og blitt avvist. Mens hun mente at jeg ikke hadde tatt kontakt. 

Så går det ganske langt med eksens hevn og handlinger. Politiet og barnevernet tar tak i saken slik at jeg får hjelp der. Det roer seg etter hvert og jeg og eks kan prate sammen igjen. Da fortelles det at hun var med på å skrive bekymringen.. hun foreslo selv at hun kunne gjøre det. Hun har også delt personlige ting med eksens familie. Jeg kan stå for alt det, men føles likevel tungt at hun har gått så sterkt bak min rygg.

I ettertid har hun vært sur for at jeg ikke tar mer kontakt. Jeg orker ikke drama så jeg orker heller ikke å konfrontere henne mer. Hun har gjort det hun har gjort, blitt en person jeg ikke anser som noen venninne. Barnevernet har ingen bekymring hos meg, noe de forsto fort, så saken er død. 

Bør jeg si noe til henne eller behandle henne som luft? Hva får folk til å ville holde på slik? 

Hadde hun vært en god venninne så tenker jeg at hun ville tatt opp alt dette med meg.. 

Anonymkode: a7315...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ughhhhh dropp det dritt mennesket der. Hva vil du få ut av at du skal konfrontere henne? Du har startet med blanke ark og har ikke mer drama i livet ditt så ikke ta kontakt eller inviter mer dritt til livet ditt.

Anonymkode: 87adb...d7e

• Liker 7
Skrevet

Hun burde anmeldes for situasjonen hun satte barnet ditt i…

Anonymkode: 7f799...0ef

• Liker 7
Skrevet

Hadde behandlet henne som luft. Ikke noe å samle på. 

• Liker 5
Skrevet

Hvis vennskapet ikke er «offisielt avsluttet» ville jeg kanskje skrevet en melding om at du vet hva hun har gjort, og at du ikke ønsker å ha mer kontakt med henne. En rolig men avsluttende melding, bare sånn at hun er klar over at det ikke er noe vits for henne å prøve å kontakte deg. Hvis hun da fortsetter å mase så kan du jo bare blokkere henne. 

Anonymkode: da93e...282

• Liker 3
Skrevet

Hun er jo bare dritt, så hun hadde jeg glatt latt gå i glemmeboka. 

Altså hva skal man med fiender når man har venner som det der.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun burde anmeldes for situasjonen hun satte barnet ditt i…

Man kommer dessverre ingen vei med det i Norge all den tid bekymringsmeldingen er anonym. Dessverre kan folk holde på slik og ødelegge for andre helt ustraffet. Jeg er generelt imot sånne anonyme meldinger når det ikke er snakk om at det er fare for melderens liv og helse. 

• Liker 4
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Man kommer dessverre ingen vei med det i Norge all den tid bekymringsmeldingen er anonym. Dessverre kan folk holde på slik og ødelegge for andre helt ustraffet. Jeg er generelt imot sånne anonyme meldinger når det ikke er snakk om at det er fare for melderens liv og helse. 

Vel, hun er ikke anonym så lenge bv får vite hvem det er. Når saken henlegges, har hun rett på å få vite hvem som har meldt. 

Å leke med barns liv på det viset, bør ikke gå ustraffet hen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, hun er ikke anonym så lenge bv får vite hvem det er. Når saken henlegges, har hun rett på å få vite hvem som har meldt. 

Det er sant, vet barnevernet navnet på melderen så vil det komme fram, er en del som har tabbet seg ut på det.

Anonymkode: 438bc...4e7

Skrevet

De har jo ikke noe bevis annet enn at hun selv sa at hun skrev meldinga. Hun kan i ettertid si at hun ikke har sagt det. For å bli dømt i en rett må man ha bevis som tyder på at man er skyldig ut over enhver rimelig tvil. "Han sa, hun sa" er ikke et slik bevis.

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

De har jo ikke noe bevis annet enn at hun selv sa at hun skrev meldinga. Hun kan i ettertid si at hun ikke har sagt det. For å bli dømt i en rett må man ha bevis som tyder på at man er skyldig ut over enhver rimelig tvil. "Han sa, hun sa" er ikke et slik bevis.

Hvis barnevernet kjenner identiteten hennes får TS vite det ved å be om innsyn i saken når saken er avsluttet.

Anonymkode: 41401...7da

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis barnevernet kjenner identiteten hennes får TS vite det ved å be om innsyn i saken når saken er avsluttet.

Kun hvis venninna skrev under meldingen. Hvis meldingen er levert som anonym, holder det ikke at venninna har innrømmet for noen at hun skrev meldingen. Erfaringsmessig får slike dritthandlinger ingen konsekvenser, noe som er veldig trist. 

• Liker 1
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Kun hvis venninna skrev under meldingen. Hvis meldingen er levert som anonym, holder det ikke at venninna har innrømmet for noen at hun skrev meldingen. Erfaringsmessig får slike dritthandlinger ingen konsekvenser, noe som er veldig trist. 

Jeg stilte ikke et spørsmål og det jeg skrev er korrekt. Det er merkelig og ganske pinlig å se at du gjentar det jeg skrev bare med litt andre ord. Du får ikke poeng av meg for å være et ekko. 

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (15 minutter siden):

Denne var ikke anonym. 

Skrevet

Denne var ikke anonym. 

Da kan man jo forsøke å melde dette til politiet.

Skrevet

Bv meldingen var fra min eks som ville ha hevn og meldte meg i sinne. Dette har han selv fortalt både meg og bv. Han sliter med å skrive så min venninne skrev den for han, hjemme hos han. Hun mente hun såvidt hadde hørt snakk om den, men i ettertid får jeg vite at hun har skrevet den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis vennskapet ikke er «offisielt avsluttet» ville jeg kanskje skrevet en melding om at du vet hva hun har gjort, og at du ikke ønsker å ha mer kontakt med henne. En rolig men avsluttende melding, bare sånn at hun er klar over at det ikke er noe vits for henne å prøve å kontakte deg. Hvis hun da fortsetter å mase så kan du jo bare blokkere henne. 

Anonymkode: da93e...282

Det hadde ikke jeg gjort, i frykt av ny hevnmelding. Slike folk er helt syke u hodet, opplevd to hevnmeldinger mot meg selv og, fra en som hater meg. Saken ble lagt død begge gangene, men fryktelig vondt å oppleve at folk gjør sånt, og veldig vondt at det ble satt ut rykter om meg som ikke stemmer med virkeligheten. Dog godt å kunne smelle i bordet med rapport som viser at dette er tull. 

Jeg hadde bare behandlet henne spm luft. Om hun skulle mase eller spørre noe mer, så får du si det som det er: Det er svært vanskelig å være venn med noen som kan gjøre noe sånt mot en. 

Anonymkode: d15c2...62c

• Liker 3
Skrevet

Har hun virkelig så lite selvinnsikt at hun ikke forstår meg her?

Skrevet

Jeg tror det beste for deg er å kutte henne ut av livet ditt. 
Hvis hun forsøker å kontakte henne igjen, kan du gi henne forklaringen at "Hun har brutt din tillit ved å stole mer på ex'en din enn på deg." Og at du derfor ikke ønsker å ha mer med henne å gjøre. 

Ikke bruk mer energi på henne enn du må. 

Anonymkode: 63f25...e91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bv meldingen var fra min eks som ville ha hevn og meldte meg i sinne. Dette har han selv fortalt både meg og bv. Han sliter med å skrive så min venninne skrev den for han, hjemme hos han. Hun mente hun såvidt hadde hørt snakk om den, men i ettertid får jeg vite at hun har skrevet den. 

Og du er sikker på at eksen din ikke dikter dette opp? 

Hvis det er reelt hadde jeg skrevet en kort melding:

»Hei, tenker det er greit å avslutte vårt tidligere vennskap ryddig. Jeg vet at du har gjort X, Y og Z++. Jeg er ikke interessert i noen forklaring, men nå vet du hvorfor jeg avslutter vårt vennskap. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...