Gå til innhold

Han ber meg vente på han, kan det gå bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har datet en stund og vi ble begge med en gang forelsket/betatt i hverandre. Det var så godt å finne en hvor alt klaffet med, det var gjensidig, og alt var så fint.

Så endret han seg plutselig, virket ikke helt til stede. Nå sier han at det stritter i hodet hans, og at han ikke er klar for å gi meg det jeg fortjener. Han ber meg vente på han men sier han har forståelse for om jeg ikke vil det.

Han har blitt veldig såret før, så det virker som at han har endret seg fordi han er redd 

Jeg er så såret og lei meg. Og jeg er redd at det å vente på han bare vil gi meg mer hjertesorg. Samtidig vil jeg ikke gi slipp på det fine vi hadde.

Noen gode råd her inne? Noen som har opplevd dette?

Anonymkode: 88b76...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp han, hvis han ville være  med deg så hadde han det.

Anonymkode: c72db...ac9

• Liker 10
Skrevet

Han må jo få en pause om han ønsker det, har ikke tro på å sette hardt mot hardt sånn sett. Men å sette deg selv på vent mens han «tenker», virker som en enda dårligere ide. Rådet mitt er å si at dersom han vil ha en pause så respekterer du det, men at du ikke forplikter deg til å vente og at da får dere bare se om du er singel eller ikke når han er ferdig med å tenke seg om. 

• Liker 19
Skrevet

Jeg hadde trukket meg HELT unna her og sett veldig an. Her er god grunnlag for avhengighet og hekt......

Anonymkode: 7aa09...121

• Liker 14
Skrevet

Ikke vent! 

Anonymkode: 34857...3a8

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville datet andre og ikke ventet. Hvorfor skal han få det privilegiet? Han kan jobbe med seg selv og sjekke inn med deg når han er klar. enten er du singel da, eller så er du opptatt og lykkelig med noen andre. Det er en sjanse han må ta, ikke du.

• Liker 13
Skrevet

Timing hat utrolig mye å si for et forhold. Du er klar for et forhold, han har fortsatt sine demoner som han må bearbeide. Så dere er dessverre på forskjellige steder akkurat nå.

Anonymkode: bd62d...a3b

• Liker 5
Skrevet

*har

Timing har utrolig mye å si for et forhold. Du er klar for et forhold, han har fortsatt sine demoner som han må bearbeide. Så dere er dessverre på forskjellige steder akkurat nå.

Anonymkode: bd62d...a3b

Skrevet

For oss som bare har ett liv, så er det ikke lurt å vente. Da må vi ta det livet vi har, og fylle det med lykke for OSS! Men du har gjerne flere liv? Så da kan du gjerne sette dette på vent for ANDRES lykke? Og hvis han finner ut at hans lykke er hos ei annen jente, så kan du jo alltids håpe på at neste livet ditt blir bedre. Evt at du ikke ventet alt for lenge i dette livet.

Anonymkode: a480a...110

• Liker 6
Skrevet

Han er ikke klar for et forhold. Gå videre. 

• Liker 3
Skrevet

Også er det litt egoistisk å be deg vente..

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet

Hun ba meg ikke vente, men jeg lovte at jeg ville være der for henne.

Om det tok tre måneder, ett år eller fem år ville jeg være der for henne. Det var min kjærlighetsgave som jeg kunne gi henne på den vanskelige reisen hun måtte ta før vi ble sammen.

Jeg levde ikke som en munk i det året som gikk, men når tiden var inne var jeg der. Siden det øyeblikket har det vært oss. Jeg visste hun var verd å vente på.

Skrevet
Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Hun ba meg ikke vente, men jeg lovte at jeg ville være der for henne.

Om det tok tre måneder, ett år eller fem år ville jeg være der for henne. Det var min kjærlighetsgave som jeg kunne gi henne på den vanskelige reisen hun måtte ta før vi ble sammen.

Jeg levde ikke som en munk i det året som gikk, men når tiden var inne var jeg der. Siden det øyeblikket har det vært oss. Jeg visste hun var verd å vente på.

At du var tilfreds med tilfeldig sex etter skilsmissen din mens du venta på skilsmissen hennes, er ikke det samme som en som har data litt skal vente fordi daten er i sorg over eksen. 

Anonymkode: c7c8d...57c

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du var tilfreds med tilfeldig sex etter skilsmissen din mens du venta på skilsmissen hennes, er ikke det samme som en som har data litt skal vente fordi daten er i sorg over eksen. 

Nei. Én forskjell er for eksempel at hun ikke ba meg vente. Det var min lovnad til henne som var uten krav om at hun skulle love det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi har datet en stund og vi ble begge med en gang forelsket/betatt i hverandre. Det var så godt å finne en hvor alt klaffet med, det var gjensidig, og alt var så fint.

Så endret han seg plutselig, virket ikke helt til stede. Nå sier han at det stritter i hodet hans, og at han ikke er klar for å gi meg det jeg fortjener. Han ber meg vente på han men sier han har forståelse for om jeg ikke vil det.

Han har blitt veldig såret før, så det virker som at han har endret seg fordi han er redd 

Jeg er så såret og lei meg. Og jeg er redd at det å vente på han bare vil gi meg mer hjertesorg. Samtidig vil jeg ikke gi slipp på det fine vi hadde.

Hvordan kan vi ha en formening om det vil gå bra eller ikke?

Vi vet ingenting om denne mannen.

De som svarer deg lever i en fantasiverden - de har heller ingen anelse. Absolutt ingen anelse om det vil gå bra eller ikke. De har derimot veldig troen på seg selv, og mener de er et eller annet orakel som vet alt i verden. Disse oraklene er som gamle spådamer, de har en slik tro på det mystefistiske, men sannheten er at de lever og ånder på et gedigent selvbilde, med store grandiose tanker om seg selv. 

Anonymkode: 9075c...feb

Skrevet

Det er bare en unnskyldning han kommer med, det han egentlig gjør når han sier sånt - er å dumpe deg. Rett og slett.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det KAN gå bra. 
Eller det kan gå dårlig. 

Han kan synes det bare går litt for fort, og komme tilbake når han er klar. Men du vet ikke hvor lang tid det kan ta. Kanskje tar det lengre tid enn du egentlig klarer å vente. Det vet du ikke nå. 

Eller han bruker dette som et "frikort" til å ha deg "på vent" mens han gjør ting som ikke er akseptabelt mens dere er sammen. Og som han ikke vil at du også skal gjøre. 

Det beste er nok å bruke ordtaket "Hvis du elsker noen, sett dem fri. Kommer de tilbake, er de dine. Kommer de ikke, har de heller aldri vært det."

La han gå. Men ikke lov å vente. 
Om du og han var ment å være sammen, er du ledig når han er klar for et forhold med deg. 
Hvis ikke, har du kanskje møtt den du egentlig skulle være sammen med. 

Anonymkode: fd68b...ac0

• Liker 2
Skrevet
Alterego666 skrev (24 minutter siden):

Nei. Én forskjell er for eksempel at hun ikke ba meg vente. Det var min lovnad til henne som var uten krav om at hun skulle love det samme.

Hovedforskjellen er likevel at dere hadde ei historie sammen. Dere kjente hverandre godt, det ga mening for deg, slik du kjente henne, å stille deg til disposisjon.

Mens problematikken her gjelder to som nylig har begynt å date og knapt kjenner hverandre. Og så vil den ene ha pause fra et nytt forhold. For å, hva vet vi, gå til psykolog? Date andre? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke direkte overrasket over det unisone svaret i denne tråden. 

Gjest CamillaCollett
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjærlighet er jo farlig for mange. Det kan oppleves både vondt og vanskelig å tørre å satse. Av den grunn synes jeg ikke det er noe vanskelig å forstå ham. Og du er forelsket og vil ha ham, gjør du ikke? Da gjør det vel ikke noe å vente en stund? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...