AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 hei. har lyst til å studere psykologi, men er usikker påjobbmulighetene innenfor faget, kjæresten til storesøsteren min er utdanna psykolog og får bare dårligbetalte, midlertidige stillinger på forskningsavdelinger på universitetet... vil ikke utdanne meg til noe jeg ikke kan få en god jobb innenfor... når jeg prøver google, kommer det bare så mye forskjellig opp, så kan overhodet ikke stole på det tenker jeg. noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: b4ae1...63b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Psykologer tjener ikke noe særlig bra i grunn. Om man brenner for psykiatri kan man like greit ta en bachelor i sykepleie/vernepleie, så kan man få jobb innen rus og psykiatri, med omtrent samme lønn. Du kan tjene bedre hvis du starter opp privat praksis. Anonymkode: 88b87...796
Gjest Embryo Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Psykologer tjener ikke noe særlig bra i grunn. Om man brenner for psykiatri kan man like greit ta en bachelor i sykepleie/vernepleie, så kan man få jobb innen rus og psykiatri, med omtrent samme lønn. Du kan tjene bedre hvis du starter opp privat praksis. Anonymkode: 88b87...796 Wtf hæ? Haha. Det er _ikke_ det samme. TS dette er helt tullete! Arbeidsdagen for en vernepleier/sykepleier er helt annerledes enn for en psykolog. Oppgavene er ulike, førstnevnte må forholde seg til avføring og det slipper sistnevnte. For å sette det litt på spissen. Lønna er annerledes. Turnusen er annerledes. Videre muligheter er annerledes. Spesialiseringsmulighetene er flere. Kan du velge det du vil bør du velge psykologi fremfor sykepleien/vernepleie. Fremover kommer etterspørselen etter psykologer til å skyte i været. Den er allerede skyhøy. Endret 5. september 2021 av Embryo
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hei. har lyst til å studere psykologi, men er usikker påjobbmulighetene innenfor faget, kjæresten til storesøsteren min er utdanna psykolog og får bare dårligbetalte, midlertidige stillinger på forskningsavdelinger på universitetet... vil ikke utdanne meg til noe jeg ikke kan få en god jobb innenfor... når jeg prøver google, kommer det bare så mye forskjellig opp, så kan overhodet ikke stole på det tenker jeg. noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: b4ae1...63b Søker denne kjæresten kun etter jobber i akademia? For da er det det hen vil få. Men hvis kjæresten er flyttbar og søker etter andre typer jobber, er det stor psykologmangel. Anonymkode: cb7e4...aa0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Jeg har studert psykologi i Oslo. Fikk fast jobb etter 2 år. Startet vel på rundt 590 i lønn i kommunen, startlønn er litt lavere på sykehusene (altså DPS og BUP). Nå er jeg spesialist med 760.000 i lønn dagpoliklinikk, altså fra 8-15.30. Anonymkode: 74ae7...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå