AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Flere som irriterer seg over mødre som uansett setting fokuserer på SITT barn? Da snakker jeg ikke om influencere, men om mødre generelt. Eksempler: - «Konfirmasjon» og så bare mange bilder av EGET barn i konfirmasjon. Ingen av konfirmanten, andre gjester, pynten.. - «Bowling» og så bildet av barnet som sitter i vognen i bowlinghallen. Ingen videoer som faktisk kunne vært gøyale med folk som bowler. Og så videre og så videre og så videre. For det første er det uinteressant. Men jeg opplever det ekstremt selvopptatt, og helt skamløst..? Eller? Anonymkode: c8764...d9c 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Aldri sett, sliter med å forstå at det er en reell og noenlunde vanlig problemstilling. Man skal dessuten ikke legge ut bilder/video av andre uten å spørre først (helst ikke av barnet heller, men det "bestemmer man" over på en annen måte). Anonymkode: f68c0...5f6 7
GammelKaktus Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Ser ikke helt problemet jeg, at folk er opptatt av sitt eget barn er jo naturlig. Og hvis de i tillegg har vett til å bare legge ut bilder av sine egne barn så er jeg kjempefornøyd. For jeg er ikke opptatt av slikt og ønsker heller ikke bilder av meg eller mitt barn ut på nett så, ja flott det. At folk gnåler om sine barn er jo ganske så vanlig, da jatter man med mens man planlegger middagen eller vurderer om man skal bytte wc rens. 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri sett, sliter med å forstå at det er en reell og noenlunde vanlig problemstilling. Man skal dessuten ikke legge ut bilder/video av andre uten å spørre først (helst ikke av barnet heller, men det "bestemmer man" over på en annen måte). Anonymkode: f68c0...5f6 Jeg ser dette hos en god del jeg kjenner! Og selvfølgelig oppfordrer jeg ikke til å snikfotografere andres barn. Men det irriterer meg at uansett setting så blir fokuset rettet mot eget barn, og ikke mot hovedpersonen/opplevelsen. Anonymkode: c8764...d9c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ser dette hos en god del jeg kjenner! Og selvfølgelig oppfordrer jeg ikke til å snikfotografere andres barn. Men det irriterer meg at uansett setting så blir fokuset rettet mot eget barn, og ikke mot hovedpersonen/opplevelsen. Anonymkode: c8764...d9c Veldig rar ting å irritere seg over. Det er da veldig i tiden å ta hensyn til andre (særlig barn) når det gjelder bilder i sosiale medier. Selvopptatt fordi man ikke deler bilder av andres barn (feks konfirmant)? Jeg tenker heller at man tar hensyn når man ikke deler bilder fra andres konfirmasjoner. Anonymkode: 0e4e0...440 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig rar ting å irritere seg over. Det er da veldig i tiden å ta hensyn til andre (særlig barn) når det gjelder bilder i sosiale medier. Selvopptatt fordi man ikke deler bilder av andres barn (feks konfirmant)? Jeg tenker heller at man tar hensyn når man ikke deler bilder fra andres konfirmasjoner. Anonymkode: 0e4e0...440 Som sagt. Dette handler ikke om å ikke ta bilde av andres barn. Men at SoMe-konto kun blir brukt for å vise frem eget barn. F. eks man er på kafé med en venninne, men legger kun ut bilde av barnet. Eller er på en flott fjelltur: nærbilde av barnet. Eller bestefar blir 60 år: nærbilde av barnet. Du skjønner tegningen. Jeg synes det er veldig… selvopptatt. Men du har kanskje ikke sånne i din omgangskrets. Anonymkode: c8764...d9c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som sagt. Dette handler ikke om å ikke ta bilde av andres barn. Men at SoMe-konto kun blir brukt for å vise frem eget barn. F. eks man er på kafé med en venninne, men legger kun ut bilde av barnet. Eller er på en flott fjelltur: nærbilde av barnet. Eller bestefar blir 60 år: nærbilde av barnet. Du skjønner tegningen. Jeg synes det er veldig… selvopptatt. Men du har kanskje ikke sånne i din omgangskrets. Anonymkode: c8764...d9c Jeg skjønner som sagt ikke hvorfor det er selvopptatt å ikke eksponere andre mennesker i sosiale medier. Man skal være forsiktig med å dele bilder av andre mennesker i sosiale medier, og det er nok grunnen til at det ikke deles mye av andre (å dele bilder av egen barn er en annen diskusjon). Jeg skjønner hva du vil frem til, men syns perspektivet er veldig underlig. Anonymkode: 0e4e0...440 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Jeg deler med mine venner, og mine venner er vel mer interresert i bilde av mitt barn enn av en av mine slektninger som konfirmeres eller fyller 60? Om de er interresert i det hele tatt da. Anonymkode: e9536...e9b 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner som sagt ikke hvorfor det er selvopptatt å ikke eksponere andre mennesker i sosiale medier. Man skal være forsiktig med å dele bilder av andre mennesker i sosiale medier, og det er nok grunnen til at det ikke deles mye av andre (å dele bilder av egen barn er en annen diskusjon). Jeg skjønner hva du vil frem til, men syns perspektivet er veldig underlig. Anonymkode: 0e4e0...440 Mange av disse menneskene er folk som selv eksponerer seg og legger ut masse i sosiale medier. Som sikkert hadde blitt glad for å kunne «reposte». Anonymkode: c8764...d9c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Hadde blitt mer irritert om noen hadde lagt ut bilder av mitt barn uten tillatelse. Anonymkode: a7c8b...39a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg deler med mine venner, og mine venner er vel mer interresert i bilde av mitt barn enn av en av mine slektninger som konfirmeres eller fyller 60? Om de er interresert i det hele tatt da. Anonymkode: e9536...e9b Vet du. Der tar du helt feil. Er ikke interessant å se ukens 10. bilde av ditt barn. Da er det faktisk mye mer interessant å se konfirmanten, en slektning… Anonymkode: c8764...d9c 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du. Der tar du helt feil. Er ikke interessant å se ukens 10. bilde av ditt barn. Da er det faktisk mye mer interessant å se konfirmanten, en slektning… Anonymkode: c8764...d9c Jeg er overhodet ikke interessert i å se ukjente familiemedlemmer av vennene mine. Anonymkode: e9536...e9b 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du. Der tar du helt feil. Er ikke interessant å se ukens 10. bilde av ditt barn. Da er det faktisk mye mer interessant å se konfirmanten, en slektning… Anonymkode: c8764...d9c Haha er jo du som tar feil. Ser gjerne en venninnes barn, men en random av hennes familiemedlemmer hadde jeg ikke sett på 1 sekund engang. Og hva er det å irritere seg over at andre legger ut bilder av unga sine istedenfor en kake fra festen? 😅 Er jo de som irriterer seg over det som ikke kan ha så mye å bedrive tiden sin med. Anonymkode: 5acae...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Jeg tenker det er bra, siden det da er lite sannsynlig at vedkommende legger ut bilder av folk som ikke har gitt samtykke. Går da ut fra at barnet selv har sagt det er ok. Anonymkode: 69d0f...194 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ser dette hos en god del jeg kjenner! Og selvfølgelig oppfordrer jeg ikke til å snikfotografere andres barn. Men det irriterer meg at uansett setting så blir fokuset rettet mot eget barn, og ikke mot hovedpersonen/opplevelsen. Anonymkode: c8764...d9c Er det ikke bare å slutte å irritere deg? Det går jo ikke utover deg? Du kan avfølge eller skjule vedkommende. La nå folk ha så mye fokus de vil på egne unger. Anonymkode: 5940d...376 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet du. Der tar du helt feil. Er ikke interessant å se ukens 10. bilde av ditt barn. Da er det faktisk mye mer interessant å se konfirmanten, en slektning… Anonymkode: c8764...d9c Kan du ikke bare droppe å se på andres Instagram eller snap? Du kan helt enkelt bare la vær. Dette er en ikke-sak, og jeg anbefaler en tur i frisk luft for å endre fokus. Dette blir for dumt. Ikke lev livet igjennom sosiale medier. Anonymkode: 5940d...376 2
Milky Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 Ja folk er opptatte av sine barn og vil vise dem frem. Get over it. Liker du ikke barnebilder så slutt å følg mødre! 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Interessant at det tydeligvis bare er meg som irriterer meg. Men ja, det er utrolig irriterende. Og jeg kan ikke bare avfølge, dette er jo venner og bekjente. Og jeg er mor selv bare for ha det klart. Jeg synes selvfølgelig at egne barn er verdens søteste, men jeg har selvinnsikt nok til å skjønne at andre ikke vil se bilder av dem i alle verdens situasjoner. For eksempel hvis jeg er på en flott fjelltur - ja da legger jeg heller ut bilder av den flotte utsikten enn 10 nærbilder av eget barn. Eller hvis jeg er i bryllup tar jeg bilder av brudeparet, blomstene. Dette er jeg også interessert i å se fra andre. Ikke et bilde av hvor søt pyntet babyen er i bryllups-antrekk. Men det er vel bare meg, da. Anonymkode: c8764...d9c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 Er du seriøs nå? Jeg legger ut bare bilder eller sender snaps av mine barn eller voksne som har godkjent det, nettopp fordi jeg ikke vil tråkke i salaten ang andres barn! Det er nemlig mange som IKKE liker at bildet av deres barn deles, ganske så mange! Så det respektere jeg! Forstår du ikke det ts? Nå ble jeg veldig paff, for jeg trodde det var noe alle voksne folk forstod. Anonymkode: 4aa3d...265 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du seriøs nå? Jeg legger ut bare bilder eller sender snaps av mine barn eller voksne som har godkjent det, nettopp fordi jeg ikke vil tråkke i salaten ang andres barn! Det er nemlig mange som IKKE liker at bildet av deres barn deles, ganske så mange! Så det respektere jeg! Forstår du ikke det ts? Nå ble jeg veldig paff, for jeg trodde det var noe alle voksne folk forstod. Anonymkode: 4aa3d...265 Hvis du gidder å lese noen av svarene så er det altså ikke bilder av andres barn jeg etterspør. Anonymkode: c8764...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå