Gå til innhold

Trygg utdanning for oss med lavt snitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lavt snitt og tar opp noen fag nå. Kommer nok ikke til og få et snitt over 5, men muligens rundt 4, noe.

Jeg vil ikke få muligheten til Jus eller Psykologi. Så hva anbefaler dere meg å ta? Økonomi? Jeg er for det meste ute etter et trygt og sikkert yrke, med ok lønn. Har ikke realfag og det er uaktuelt.

Anonymkode: 20da4...6c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde selvsagt gått yrkesfag. Synd du trodde på løgnen om at alle må ta høyere utdanning. Du kunne hatt fagbrev, fast jobb og 750k i året nå. 

Hva er du god til? Hva liker du? Hva slags erfaring har du?

Anonymkode: ca620...0a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du burde selvsagt gått yrkesfag. Synd du trodde på løgnen om at alle må ta høyere utdanning. Du kunne hatt fagbrev, fast jobb og 750k i året nå. 

Hva er du god til? Hva liker du? Hva slags erfaring har du?

Anonymkode: ca620...0a6

Nå har deg seg slik at jeg har gått studiespesialisering, så fagbrev er ikke aktuelt for øyeblikket. Det kan være like lang veg til fagbrev som mastergrad, når du ikke har gått yrkesfag på vgs. F.eks. elektriker. Når det er sagt, betyr det ikke at yrkesfag er så mye lettere enn noe annen utdanning.

Anonymkode: 20da4...6c9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sjekket inntakskravene nøyaktig, men hvis trygg jobb uten kjempehøy poengsum, og uten realfag er målet ville jeg vurdert sykepleie, vernepleie, lærer og barnehagelærer. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde 4,5 i snitt, det eneste gode faget mitt var matte, resten av fagene var pyton. Ble forsøkt psykisk ødelagt av norsk-læreren min i 3. klasse. Husker følelsen av å ligge våken om natten og gruple om karakterer i vgs. Men det løste seg, er aktuar i dag, tjener 900 tusen etter 1 år i bransjen + goder.

Så mitt råd er: Finn noe du er god på, samme hva det er, og drit i hva andre mener om at du ikke får klassens høyeste snitt. Jeg tjener i hvertfall helt sikkert bedre enn de skolelysene som idag sliter med å finne turnusplass etter fullført medisinutdanning eller ikke kommer inn som advokat.flm hos de mest fancy advokatkontor i Oslo Sentrum....

Anonymkode: 73cab...f1a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...