Gå til innhold

Stortingsvalget 2021: Stem her og forklar valget ditt

Valgmåling på KG  

294 stemmer

1. 1. Hvilket parti stemmer du på?

• Rødt
      44
    • Sosialistisk venstreparti
      50
    • Arbeiderpartiet
      43
    • Senterpartiet
      25
    • Miljøpartiet De Grønne
      26
    • Pasientfokus
      1
    • Kristelig Folkeparti
      12
    • Venstre
      22
    • Høyre
      31
    • Fremskrittspartiet
      22
    • Andre
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 06. nov. 2021, 20:20

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Regjerings partiene har selvfølgelig påvirkning på politikken, hvorfor skule de være med i regjeringen om de ikke kunne bestemme noe der? Regjeringen som Frp var en del av hadde flertall i stortinget. Frp hadde derfor mulighet til og forhandle frem den politikken de syntes var viktigst, resultatet ble mer bompenger. Det blir for tullete og hevde at regjeringen ikke er ansvarlig for politikken som blir ført. Frp har i likhet med alle andre regjeringspartier måttet velge hva de syntes var viktigst, de er selvfølgelig ansvarlige for de valga de tok. 

En statsråd påvirkning er selvsagt begrenset.

Regjeringen hadde flertall en liten periode, men så er det nå en gang slik at både Høyre, Venstre og KrF er blant partiene som ønsker denne bompengefinansieringen da. Det vil si at det er meget godt gjort å senke andelen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Visum skrev (19 minutter siden):

Hvorfor stemmer du ikke på SV istedet? Du får mye mer klimapolitikk med SV enn AP.

Men jeg vil ikke ha så mye klimapolitikk som SV har..det er derfor jeg heller stemmer AP - fordi jeg syns de har en fornuftig klimapolitikk.

Jeg kunne ha stemt SV for deres sosialistiske politikk - men mener de har en naiv tilnærming til innvandring.

• Liker 6
Skrevet
Vera skrev (5 timer siden):

Men jeg vil ikke ha så mye klimapolitikk som SV har..det er derfor jeg heller stemmer AP - fordi jeg syns de har en fornuftig klimapolitikk.

Jeg kunne ha stemt SV for deres sosialistiske politikk - men mener de har en naiv tilnærming til innvandring.

Jeg synes SV har grei innvandringspolitikk, og det er positvt at de vil ut av EØS og NATO. Ved å gå ut av EØS, så slipper vi sosial dumping i f.eks. byggebransjen.

• Liker 4
Skrevet
Visum skrev (1 time siden):

Jeg synes SV har grei innvandringspolitikk, og det er positvt at de vil ut av EØS og NATO. Ved å gå ut av EØS, så slipper vi sosial dumping i f.eks. byggebransjen.

Ut av NATO?? Nei nei nei nei..

• Liker 10
Skrevet
Vera skrev (14 minutter siden):

Ut av NATO?? Nei nei nei nei..

Hvorfor skal de ikke ut av NATO? Ønsker du ny Afganistan-krig og Irak-krig? USA elsker å starte krig og vi skal ikke bidra til det.

• Liker 1
Skrevet

Demokratene.

Pga Acer, innvandring, klimaskatter osv.

Ved det ordinære valget stemmer jeg blankt. Jeg liker demokratiet, men tilbudet og det norske systemet minner ikke mye om det der man i bunn og grunn bare kan stemme på Stortingspartiet. 

Det norske demokratiet er fullstendig ødelagt og fremstår som en illusjon.

• Liker 8
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (2 minutter siden):

Demokratene.

Pga Acer, innvandring, klimaskatter osv.

Ved det ordinære valget stemmer jeg blankt. Jeg liker demokratiet, men tilbudet og det norske systemet minner ikke mye om det der man i bunn og grunn bare kan stemme på Stortingspartiet. 

Det norske demokratiet er fullstendig ødelagt og fremstår som en illusjon.

Hvorfor velger du Demokratene istedetfor FRP?

Endret av Visum
  • Liker 2
Gjest Linny111
Skrevet
9 hours ago, Visum said:

Jeg stemmer på SV fordi jeg ønsker rettferdig og human innvandringspolitikk og bedre klimatiltak.

Samme her av mange av de samme grunnene. Jeg ønsker også mindre ulikhet i samfunnet og like muligheter for alle.

Gjest Synnøve94
Skrevet

Jeg stemmer AP, fordi:

Jeg ønsker flere heltidsstillinger 

Fast jobb, hele stillinger og gode arbeidsvilkår er grunnmuren i de fleste sine liv. Det er så viktig å vite hvor mye penger som kommer inn hver måned, for å kunne planlegge livet sitt og ha det bra. Jeg ønsker at alle som ikke vil jobbe deltid, midlertidig ol skal ha mulighet til å velge dette bort.

Jeg ønsker regjeringsskifte

Privatisering, sentralisering og mislykkede reformer i politi og kriminalomsorg vil jeg ha omgjort, i den grad det er mulig, så fort som mulig. I mitt distrikt har vi nå to politibetjenter på jobb, som skal dekke hele kommunen. Vi er over 20.000 mennesker her, og Gud forby at to hendelser som skulle kreve politi inntreffer samtidig!

Skrevet
Visum skrev (5 minutter siden):

Hvorfor velger du Demokratene istedetfor FRP?

Fordi FRP stemte for Acer. Og at de har bedt oss nasjonalkonservative finne oss et nytt hjem.

FrP ville rett og slett ikke ha meg. Det skal de selvsagt få slippe. Og det gjelder til evig tid. 

Jeg glemmer ikke.

• Liker 4
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (6 minutter siden):

Fordi FRP stemte for Acer. Og at de har bedt oss nasjonalkonservative finne oss et nytt hjem.

FrP ville rett og slett ikke ha meg. Det skal de selvsagt få slippe. Og det gjelder til evig tid. 

Jeg glemmer ikke.

Jeg forstår at du er nasjonalkonservativ. Er du enig i alt demokratene skriver om ikke-vestlig innvandring og muslimer? Da tenker jeg på partiprogrammet deres.

Endret av Visum
  • Liker 2
Skrevet

Frp, vil at vi skal fortsette å utvinne olje også vil jeg ha en strengere innvandringspolitikk☺️

• Liker 10
Skrevet

Jeg stemmer Høyre eller FRP, fordi jeg absolutt ikke vil ha mer innvandring, jeg tenker vi bør jobbe med å integrere de vi allerede har tatt inn. 

I tillegg vil jeg ha en skole som baserer seg mer på trinnlæring. 4 elevene kan jobbe sammen og 6 elevene kan jobbe sammen, og velge egne skoler. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg stemmer Rødt fordi jeg vil ha regjeringsskifte og ikke synes noe om at private aktører gjør seg rike på tjenester som burde være for det offentlige - for eksempel privatpersoner som tjener millioner på å drive barnehager. Synes også at tannlege bør dekkes av det offentlige.

• Liker 15
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Visum skrev (1 time siden):

Hvorfor skal de ikke ut av NATO? Ønsker du ny Afganistan-krig og Irak-krig? USA elsker å starte krig og vi skal ikke bidra til det.

Jeg ønsker heller ikke det. Hvem skal redde oss om Russland tar oss da?

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (3 minutter siden):

Söta bror. De får gjøre oss den tjenesten som takk for alle pengene vi legger igjen der på harryhandel, synes jeg.

• Liker 2
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (4 minutter siden):

Nordisk forsvarssamarbeid :)

• Liker 2
Skrevet

SV er jeg mest enig i.

Jeg ønsker ikke en strengere innvandringspolitikk. Ønsker mer fokus på klima. 

Jeg ønsker at det skal bli lettere å få hele og faste stillinger. Så ønsker jeg at skolen skal være mer inkluderende og gjøre det lettere for folk som sliter, slik at de ikke faller helt utenfor. Fjerne fraværgrensen, ha mer praktiske fag, mindre fokus på karakterer og testing. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Visum skrev (11 timer siden):

USA startet ikke Afghanistan-krigen, som teknisk sett ikke er en krig engang. Det var det Al-Quida som gjorde med Talibans velsignelse ettersom de valgte å beskytte dem og nektet å utlevere de ansvarlige til USA.

Det finnes ikke noe realistisk alternativ til NATO, uten støtten de gir oss vil vi ikke kunne greie å forsvare oss selv gjennom noen nordisk forsvarsallianse. Dette var grunnen til at vi gikk inn i NATO i utgangspunktet. Nå har også Sverige og Finland nærmet seg NATO og samarbeider tettere og kan fort ende opp med å melde seg inn.

Endret av Imariuz
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Visum skrev (21 timer siden):

Forklar hvorfor du stemmer på det partiet og hva er din viktigste sak.

Partiet De Kristne. Eneste partiet som er verdikonservative og kjemper for tradisjonelle verdier som retten til liv og det tradisjonelle ekteskapet og kjønnene. som er den viktigste saken for meg. De har også en streng asylpolitikk, vil ut av EØS og kutte skattene og avgiftene og offentlig forbruk.

Endret av Imariuz
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...