AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg sliter mye med negative tanker, og får innimellom sammenbrudd for jeg gråter og er sint. Venter på å få komme til psykolog. Har også ett elendig selvbilde, kan syntes jeg er fin noen ganger, men som oftest ikke. Jeg er slank, er velstelt og kler meg fint, så sånn sett er det nok vanskelig å se at jeg ikke har det så bra, men samtidig lurer jeg likevel på om at folk kan se det, merke det likevel? Anonymkode: eace3...c8e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Tviler på det. Anonymkode: 43c97...636 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Nei, man kan ikke se om noen er psykisksyk.
Djungelvrål Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Hvis det ser ut som om du kan ta vare på deg selv så gjør det ikke det. Dvs. at du ser velstelt ut, hele og rene noenlunde dagens mote i klær, du dusjer, rent hår og gredd hår. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 For mange år siden tok jeg et psykologifag ved universitet, og foreleseren begynte semesteret med å spørre klassen hvordan en psykisk syk person ser ut. Vi kom med noen halvhjerta svar som at de snakker med seg selv, ser ustelte og 'ville' ut, at de kan eksplodere i sinne osv.... Men foreleseren (høyt utdannet og erfaren psykiater) stiller jo dette spørsmålet for å vise oss at det er umulig å se på noen om de er psykisk syke. Og også konfrontere oss med våre fordommer og forventinger om hvordan en psykisk syk person ser ut. Umulig. Går ikke an. Det blir som å si at noen er 'syk'. Det er så uendelig mange måter å være syk på at det er umulig å si hvordan en 'syk' person ser ut. Noen ser ikke syke ut i det hele tatt. Og psykisk syke ser man hvertfall ikke sykdommen på. Anonymkode: 2ebee...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Enkelte kan virke skjøre og usikre Anonymkode: e6d49...ee8 2
Silva Pluvialis Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Noen kan man se det på, andre ikke. 2
Lea Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 En kan se det hos noen mens hos andre ser en det ikke.🙂 Usikkerhet, taushet, unngå øyekontakt og stamming er kanskje noe folk legger merke til. Tror jeg da.🙈 Men jeg tror en ikke kan merke noe hos de aller fleste.🙂
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 Peonjenta skrev (6 timer siden): Hvis det ser ut som om du kan ta vare på deg selv så gjør det ikke det. Dvs. at du ser velstelt ut, hele og rene noenlunde dagens mote i klær, du dusjer, rent hår og gredd hår. Tja - eksentrisk klesstil er jo ikke akkurat et tegn på psykisk sykdom… Anonymkode: f2984...785 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Lea skrev (3 timer siden): En kan se det hos noen mens hos andre ser en det ikke.🙂 Usikkerhet, taushet, unngå øyekontakt og stamming er kanskje noe folk legger merke til. Tror jeg da.🙈 Men jeg tror en ikke kan merke noe hos de aller fleste.🙂 ehhh...det høres mer som en sjenert person, eller noen med autisme Anonymkode: 0839a...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 Nei, folk flest tenker kun på seg selv og sitt. Anonymkode: 65913...946
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 Noen diagnoser merker man jo da, feks på de som bare snakker usammenhengende og tror på sprøe konspirasjonsteorier. En på FB, feks, som er syk, tror at noen kommer og legger døde fugler i hagen hans, som symbol for noe spesielt. Anonymkode: 9d77b...25f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå