AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jenta mi fyller snart 15 år og ønsker seg en nesevinge piercing til bursdag. Hadde du sagt ja eller nei (isåfall hvorfor) takk! Anonymkode: 6d248...259
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Hadde sagt ja. Er ikke verre enn hull i ørene. Og den blir ikke styggere med årene sånn som hullet til en øredobb ofte blir. Så sier du ja til øredobber så sier du ja til noe som er mere permanent og langsiktig stygt enn en nesepiercing. Anonymkode: 30a3b...596 1
SaySomething Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Jeg har ei datter på 13år/8 klasse. Flere av venninnene hennes på skolen har nesepiercings, og hun har spurt selv om å ta. Jeg har sagt nei, at hun får vente til hun er 16. Men dette er det jo åpenlyst delte meninger om. 🙂
Gjest Tamsi Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Jeg hadde gitt henne "tillatelse", men ikke støttet det direkte i form av å betale for piercingen.
Ulrikke Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Datteren min spurte om ørepiercinger første gang for et år eller to siden. Hun fyller 16 senere i høst. Hun hadde allerede to "vanlige" hull i hvert øre, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg synes det er "verre" med ørepiercinger lenger opp, men det var min første reaksjon.... Jeg svarte at jeg kunne gi tillatelse, men at hun fikk betale selv. Det gikk altså et år eller to før hun bestemte seg for å gjennomføre og betale selv. Hun tok på sensommeren nå. Jeg var med og skrev under. En 13-åring ville jeg nok sagt at måtte vente. Men når de er 15.... Forskjell på en diskret liten en i nesevingen og en stor ring midt i nesa også.... Det er jo en måte de finner sin egen stil på. Tror jeg ville sagt som jeg gjorde til min, at hun kan ønske seg penger og betale selv. Ei venninne av datteren min ønsket seg ørepiercing og fikk det i 16-årsgave av sine foreldre. Har ingen gode grunner til å si nei, egentlig. Ja, angrer hun kan det hende hullet fortsatt er der, men i den store sammenheng er jo det en bagatell, ingen store kriser liksom....
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Nei, selvsagt hadde jeg ikke tillatt det. Anonymkode: 1ef27...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Så lenge hun hadde gjort på det er skikkelig studio, hvorfor ikke. Ser ikke problemet! Hva er så farlig med en piercing?? Hun måtte selvsagt betalt for det selv. Anonymkode: f7328...aee
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Hadde selvfølgelig sagt ja. Dere som sier nei er sikkert samme mammaene som sier ja til hull i begge ører når jenta er 7 😂👍🏻 Ser ingen problemer med det, det er en ukomplisert piercing. Anonymkode: 62606...a97
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Hadde sagt ja Hadde det selv, sluttet med den når jeg var 20. Ingen arr eller liknende. Gjorde det på studio som drev med sånt. Altså, ja til nesevingen- ikke mer enn det. Anonymkode: 526c8...6af
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jenta mi fyller snart 15 år og ønsker seg en nesevinge piercing til bursdag. Hadde du sagt ja eller nei (isåfall hvorfor) takk! Anonymkode: 6d248...259 Jeg hadde sagt ja. Fordi jeg mener hun er gammel nok til å ivareta piercingen og til å forstå at hun kommer til å få et permanent arr resten av livet når hun tar ut piercingen. Anonymkode: 529c3...b3a
Daria Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 Jeg tok min da jeg var 16 uten tillatelse hjemmefra, så jeg hadde vel ikke hatt så mye jeg skulle sagt... Nå er jeg 41, er fortsatt fornøyd med den og har ikke angret et øyeblikk, og har aldri hatt problemer med infeksjoner eller den slags, så jeg ser egentlig ingen grunn til å si nei.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 Ser ingen problemer med det. Er ikke verre enn hull i ørene. Anonymkode: cea6b...f2c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Hvorfor ikke? Er ikke så mye værre enn å ha hull i ørene. Men si til henne hvor viktig det er å rense så det ikke blir infeksjon Anonymkode: 6d248...259
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Hadde sagt ja - synes det er fint og tok selv med en gammel øredobb da jeg var 13 så tenker det er bedre med ordnede forhold på en klinikk. Det gikk heldigvis bra da. Tatoveringer er absolutt nei, fordi jeg selv vet hvor mye en kan angre seg på tenåringstatoveringer. Nesepiercingen tok jeg ut i tjueårene og hullet er ikke skjemmende, mer et morsomt minne fra tenårene. Anonymkode: 0d4f7...0b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå