Gå til innhold

Hvorfor vil han ikke overnatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i midten av 30-årene, kjærester men ikke samboere. Han overnatter noen ganger de helgene vi har barnefri, men vil ikke ellers. Jeg føler han nesten gjør det for min skyld og at det egentlig ikke er noe han har behov for.

Jeg har hintet og spurt om han ikke kan overnatte i hverdager i blant, siden vi har lite tid sammen. Hadde vært koselig å bare sove sammen med kjæresten og kjenne litt nærhet, selv om dagene er fulle.. jeg får liksom ikke noe ordentlig svar når jeg spør. Han unngår helst temaet og blåser det bort med Feks «vi sov jo sammen sist helg», eller «kan sikkert det en dag». 

Hvorfor vil ikke en mann sove med kjæresten når han har anledning?  Noen forslag?

Anonymkode: f2113...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra min side: Jeg sover best alene! Spesielt i de periodene der hadde vært singel lenge.

Jeg er også litt nervøs for snorking, sugling og fising i starten av et forhold der jeg ikke er helt trygg på partner 😆 Og det går begge veier.. Min nåværende partner sover veldig urolig, og det tok tid å bli vant til! 

Anonymkode: f7de0...503

• Liker 6
Skrevet

Jeg er mann og særbo i et nokså langvarig forhold. Sover sammen med kjæresten et par-tre ganger i måneden, men ellers ikke. Jeg synes rett og slett at det er en ubeskrivelig luksus å kunne ligge i fred og ha senga for meg selv. Når hun har behov for det, kan jeg alltids ta en overnatting, men jeg kan rett og slett ikke tenke meg å gjøre det ofte. 

Anonymkode: d8ab5...969

• Liker 6
Skrevet

Ts her.

Sier dere det da? 
Hva gjør dere sammen med kjæresten?

Jeg syns det er litt trist når han alltid drar hjem på kvelden etter 2-3 timer sammen på sofaen. 

Skulle ønske han kunne sagt det, så kunne jeg tatt stilling til om vi egentlig ønsker det samme i et forhold. For når han unngår temaet og skyver det foran oss, så blir det til at jeg venter på at noe skal endres og så skjer det liksom aldri. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gitt tydelig beskjed om det til kjæresten, og også forklart hvorfor. Hun har nok litt andre ønsker og behov på dette området enn meg, men så langt har «mangelen» for hennes del vært oppveid av andre ting. Vi har vært sammen i 7 år.

Anonymkode: d8ab5...969

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skulle ønske han kunne sagt det, så kunne jeg tatt stilling til om vi egentlig ønsker det samme i et forhold. For når han unngår temaet og skyver det foran oss, så blir det til at jeg venter på at noe skal endres og så skjer det liksom aldri. 

Det er nok derfor han ikke sier det, fordi du venter. Du trenger jo heller ikke å høre ham si det, du kan bare «åpne øynene» og se hva han gjør. Du ser det allerede og reagerer på det. Du vet innerst inne hva det betyr. Handlingene hans viser hva han ønsker i et forhold med deg. Og det er ikke å sove med deg. Er det det samme som du ønsker? Hvis ikke har du egentlig svaret ditt. Ikke kast bort tiden på å vente på et muntlig svar. 

Skrevet

Forlang et svar. Det er KUN han som vet. Så ikke gi deg før han gir deg et ordentlig svar. Slutt med hinting. Livet er for kort for sånt tull.

Anonymkode: 7bb05...da3

• Liker 1
Skrevet
Embryo skrev (47 minutter siden):

Det er nok derfor han ikke sier det, fordi du venter. Du trenger jo heller ikke å høre ham si det, du kan bare «åpne øynene» og se hva han gjør. Du ser det allerede og reagerer på det. Du vet innerst inne hva det betyr. Handlingene hans viser hva han ønsker i et forhold med deg. Og det er ikke å sove med deg. Er det det samme som du ønsker? Hvis ikke har du egentlig svaret ditt. Ikke kast bort tiden på å vente på et muntlig svar. 

Ts igjen her

Forskjellen er, om dette er permanent eller om det er fordi det er i begynnelsen og at det vil bli annerledes når/hvis tryggheten er mer på plass. 
Og, dermed hva som er årsaken. Om det er utrygghet nå, eller om det er bare at han liker å sove alene. Det er jo dette jeg ønsker svar på som han ikke gir 

Skrevet

Han har en fot ute av forholdet.

Anonymkode: 87c62...df7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Forlang et svar. Det er KUN han som vet. Så ikke gi deg før han gir deg et ordentlig svar. Slutt med hinting. Livet er for kort for sånt tull.

Anonymkode: 7bb05...da3

Jeg har spurt direkte og han bare ror seg unna. Jeg sitter igjen like uvitende. Han har hatt flere samboere tidligere, så jeg vet jo han har sovet med de.

Skrevet

Dump han, han er ikke i et forhold med deg. 

Og vil du virkelig være sammen noen som nekter å komunisere?

Her blinker det RØDT RØDT.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner følelsen. Sånn er min også. Kan godt avvise meg til å sove der. Jeg har mange tanker selv omkring det. Ikke en god følelse. Han har alltid en unnskyldning for hvor jeg ikke kan. Tatt det opp med han. Han prøver å strekke seg nå.
Jeg synes jo han burde ha lyst til å sove med meg ofte, men ja, kanskje det kommer, kanskje ikke... må gi det litt tid

Anonymkode: 6f62c...76b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner følelsen. Sånn er min også. Kan godt avvise meg til å sove der. Jeg har mange tanker selv omkring det. Ikke en god følelse. Han har alltid en unnskyldning for hvor jeg ikke kan. Tatt det opp med han. Han prøver å strekke seg nå.
Jeg synes jo han burde ha lyst til å sove med meg ofte, men ja, kanskje det kommer, kanskje ikke... må gi det litt tid

Ja, han burde det. dere er bare knullekompiser til han finner noen virkelgi vil dele livet sitt.

Menn risikere ikke å miste dere om de virkelig har følelser, og det behandler dere med respekt.

Skrevet

Har dere hatt sex? Eller kan det være at han synes det er for tidlig?

Har han søvnproblemer eller sover bedre alene?

Har han andre utfordringer? Eller virker han bare lite interessert?

Ville prøvd å nøste opp i årsaken.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts igjen her

Forskjellen er, om dette er permanent eller om det er fordi det er i begynnelsen og at det vil bli annerledes når/hvis tryggheten er mer på plass. 
Og, dermed hva som er årsaken. Om det er utrygghet nå, eller om det er bare at han liker å sove alene. Det er jo dette jeg ønsker svar på som han ikke gir 

Jeg forstår det. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Men her er saken: intet svar er også et svar. Du har sikkert forklart ham hvorfor du trenger en avklaring. Og jeg tror han vet at du stikker hvis han svarer som sant er. Han kan lyve, han kan være ærlig og han kan være unnvikende. Han velger den siste løsningen. Du velger å overse signalene han sender og du prøver å argumentere mot det jeg sier nå. Det er helt klassisk, du vil veldig gjerne at det skal bli dere to så derfor tviholder du på troen om at noe vil endre seg. Jeg har vært i både din situasjon og i hans. Og tro du meg: Vi vet godt hva vi gjør når vi er unnvikende. Det er ikke tilfeldig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så kjipt! Hadde vært enklere om de bare sa «jeg liker å sove alene». For meg blir det litt som et forhold uten sex. Syns man bør si i fra på et tidlig stadie om ting man ikke vil, som tross alt er normale ting folk pleier å gjøre med kjæresten og ikke alle andre. Sex, sove sammen er ting man gjør med kjæresten og er forbeholdt dem. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, han burde det. dere er bare knullekompiser til han finner noen virkelgi vil dele livet sitt.

Menn risikere ikke å miste dere om de virkelig har følelser, og det behandler dere med respekt.

Tror ikke han holder på meg pga sex. Jeg har mer lyst enn han, og må nærmest etterspør det. Tror jeg er en person han ønsker som partner, men han har ikke helt følelsene...tiden vil vise

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke han holder på meg pga sex. Jeg har mer lyst enn han, og må nærmest etterspør det. Tror jeg er en person han ønsker som partner, men han har ikke helt følelsene...tiden vil vise

Nei, han er ikke intressert i deg, og være din partner. Du er en person han waister tiden sin med til han finner dama i livet hans.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, han er ikke intressert i deg, og være din partner. Du er en person han waister tiden sin med til han finner dama i livet hans.

Det kan godt stemme. Er du mann forresten?:)

Skrevet
Gjenferdet skrev (11 minutter siden):

Har dere hatt sex? Eller kan det være at han synes det er for tidlig?

Har han søvnproblemer eller sover bedre alene?

Har han andre utfordringer? Eller virker han bare lite interessert?

Ville prøvd å nøste opp i årsaken.

Ts her. 
Vi har hatt sex ja, men det er ikke et stort fokus hverken fra hans eller min side. Begge har litt laber sexlyst og han har hatt litt ereksjonsproblemer, så jeg trår forsiktig rundt det. Kan hende han er redd for at det skal bli annerledes hvis vi sover ofte sammen. Når vi sover sammen, så sover han som en stein tett inntil meg, så jeg tror egentlig ikke han misliker det eller sover dårlig. Jeg skjønner virkelig ikke hva det kan være. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...