AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Her på KG virker det som alt er kjerring, så hvilke klær er ikke kjerring? Anonymkode: d263f...b96 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Ingenting er "kjerring" når du er ung og alt er "kjerring" om du er over 29 så tror det er såpass sort hvitt 😄 Det er i allefall sånn jeg har skjønt det. Anonymkode: fb2cd...81e 14
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Det kommer an på alderen. Og moten. Og kroppsfasong. Og utseende. En lang, blomstrete kjole, for eksempel. Kan se nydelig ut på en 20-åring, og en 60-åring. Men er du en litt lubben 40-åring ser det raskt kjerring ut. Leopard er et annet eksempel. Kult når man er ung, kult når man er gammel. Men er et-par tiår der det veldig raskt ser kjerring ut. Anonymkode: 17c2f...867 13
Ullvott Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Jeg tror MULIGENS ikke at full jaktbekledning noensinne har vært omtalt som kjerring her inne. Så hvis du vil unngå å være kjerring er det kanskje veien å gå. Hvis jeg ikke tar helt feil kan det hende at middelalderrustning også har unngått kjerringstempelet her inne . (Man kan jo kalle det en slags "onepiece" av metall.) Sånn på alvor: alt og ingenting kan være kjerring, og enkeltplagg kan være begge deler. Det kommer an på hvordan man bærer det, hva man kombinerer det med, og om man er litt kjerring i utgangspunktet eller ikke. Kjerring er like mye en holdning som et klesplagg. 17
Djungelvrål Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Unngå å henge igjen i 10-20 år gammel mote, kort koneår, fargerike briller, flaggete klær, tights og tunika, fargerike allværsjakker, klumpete sko med rund tå, lilla klær, desigualklær. (Grøss) 13
Ullvott Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Inspirert av @Peonjenta: unngå også klær fra Gudrun Sjöden og ko:ko 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 På en overvektig kropp blir det meste kjerring. Anonymkode: 2c117...1ad 11
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Tights og tunkia blir alltid kjærring uansett alder og kroppsfasong Anonymkode: d1bd5...f49 7
Djungelvrål Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Ullvott skrev (7 timer siden): Inspirert av @Peonjenta: unngå også klær fra Gudrun Sjöden og ko:ko Gudrun Sjøden, å hjelp. Måtte google å se. 😐 Sikkert veldig behagelige klær da, skal kjøpe slike når jeg blir 80. 5
spinner Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 Kjerringa er vanligvis inni klærne 13
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tights og tunkia blir alltid kjærring uansett alder og kroppsfasong Anonymkode: d1bd5...f49 Nei, ikke når det er av den indiske varianten. Indiske kvinner ser bare vakre ut i sine fargerik tunikaer med tights under - og overhodet ikke kjerring. Anonymkode: d6c5c...5ca 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Alt er kjerring i en viss alder. Noen kropper ser også mer kjerring ut enn andre. Jeg tror at slanke høye klassiske skjønnheter kan slippe unna litt av dette uansett alder. Om man ser på supermodellene fra 90 tallet er de ikke blitt kjerring. Kler en lav kvinne med overgangsalderermage seg i det samme blir det kjerring. De er det lite håp for uansett. Dessverre. Anonymkode: 68251...754 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Her på KG virker det som alt er kjerring, så hvilke klær er ikke kjerring? Anonymkode: d263f...b96 Min erfaring er at ingenting er kjerring på den rette personen. Et eksempel: Min venninne hadde kjøpt seg en ny drakt, og i den var hun flott og elegant. Hun insisterte på at jeg skulle prøve den, men på meg ble den samme drakten "kjerring". Jeg så ut som en stereotypisk britisk overklassekvinne, mens hun så ut som om hun hørte til på den røde løperen. Anonymkode: 67107...0bf 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Min erfaring er at ingenting er kjerring på den rette personen. Et eksempel: Min venninne hadde kjøpt seg en ny drakt, og i den var hun flott og elegant. Hun insisterte på at jeg skulle prøve den, men på meg ble den samme drakten "kjerring". Jeg så ut som en stereotypisk britisk overklassekvinne, mens hun så ut som om hun hørte til på den røde løperen. Anonymkode: 67107...0bf Ja, helt fasinerende egentlig. Tenk at noen kan se kule ut med gummistøvler og jeg ser ut som jeg skal inn i fjøset. (Selv om resten av antrekket er likt). Anonymkode: 68251...754 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, helt fasinerende egentlig. Tenk at noen kan se kule ut med gummistøvler og jeg ser ut som jeg skal inn i fjøset. (Selv om resten av antrekket er likt). Anonymkode: 68251...754 Veldig godt eksempel. Jeg har en fasong som til forveksling er lik "Svampebob", bortsett fra at jeg har lengre bein en "Svampebob" har. (Kort, tynne armer og bein, og en overkropp med fasongen til en murstein med litt bryster). Det er ganske naturlig at jeg behøver et annet snitt enn en som er 10-15 cm høyere enn meg, slank, men med kurver på alle de rette stedene. Jeg må ha klær med et utpreget feminint snitt, smale sko med hæl, og alt som skaper illusjon om at jeg er høyere enn jeg er, og ikke mist skaper illusjon om at jeg har kurver, for ikke å se "kjerring" ut. Ikler jeg meg gummistøvler ser jeg ut som om jeg skal i fjøset, eller ut på bærtur i myrlendt terreng, selv om jeg har på meg en gallakjole. Anonymkode: 67107...0bf 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig godt eksempel. Jeg har en fasong som til forveksling er lik "Svampebob", bortsett fra at jeg har lengre bein en "Svampebob" har. (Kort, tynne armer og bein, og en overkropp med fasongen til en murstein med litt bryster). Sorry men jeg lo litt av det bildet jeg fikk oppe i hodet nå 🤭 Anonymkode: 8dfa6...f06 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #17 Skrevet 6. september 2021 Peonjenta skrev (21 timer siden): Unngå å henge igjen i 10-20 år gammel mote, kort koneår, fargerike briller, flaggete klær, tights og tunika, fargerike allværsjakker, klumpete sko med rund tå, lilla klær, desigualklær. (Grøss) Og Gudrun Sjödèn! Anonymkode: a14d4...644
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 Noen mennesker kler alt, og blir ikke "kjerring" uansett hva de har på seg. Jeg har en venninne som garantert kunne hatt på seg en svart søppelsekk, og allikevel se smashing ut. Det har noe med kropp, holdning, og måten å bevege seg på. Selv er jeg stort sett motsatt, og ser kjerring ut i omtrent alt jeg har på meg. Kanskje bortsett fra treningsklær. Anonymkode: db4c7...a6d 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 Jeg bruker å si at jeg ikke et genetisk disponert for å bli kjerring. Sier det i en spøkefull tone, men det er noe i det. Mamma så aldri kjerring ut selv om hun var over 70. Det har ikke bare med klær å gjøre, men også kroppsfasong og lengde, samt hår. Og jeg ligner henne. Frisøren min sa også, at med mitt krøllete hår, så får jeg aldri kjerringsveis. Anonymkode: 0d1c7...65f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 Her er i alle fall hva jeg som midt i 20-årene ser på som "kjerring" 😛 (går du med dette så er det ikke ment som kritikk. alle har sin personlige stil og jeg tror at så lenge ting er gjennomført så kan alt se bra ut) -Gudrun Sjöden -Store glassmykker -Tights og tunika, tunika og jeans også -Topper med paljetter og glitter, nei det er ikke "røft" selv om det er svart eller grått -Rosa eller pastellfarget formløs ullgenser med skjorte under -Vanlig genser/topp med lang singlet under som bevisst synes -Tynne belter som går rundt buksa to ganger, gjerne med stump "spikes" -Leopardmønster om det så bare er et skjerf -Utvasket jeans som sitter midt på livet, uflatterende løst på rumpa, litt posete på beina, og buksebeina gjerne stappet oppi sokkene (var litt usikker på om jeg skulle ta med denne for jeg skjønner jo at hverdagslogistikken skal gå opp i en stressende hverdag og buksa sikkert er veldig komfortabel, men jeg forbinder det i alle fall med "kjerring") Anonymkode: aa0b5...417 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå