AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Mannen og jeg har et dilemma, vi har 2 fine barn, som begge har vært krevende i småbarnstiden, litt småproblemer med diverse, men de er begge helt friske i dag og livet er relativt harmonisk nå. Så ble jeg uplanlagt gravid, jeg har alltid ønsket 3 barn, mannen syntes det holder med 2. Vi har brukt prevensjon hele tiden, men likevel er jeg nå gravid. Jeg tenker at vi er ressurssterke, og kan klare dette, samt at det faktisk er en risiko vi må være voksne nok til å ta dersom en har sex. Han ønsker helst at vi tar abort nå, og ser på muligheten for et barn til litt senere, da han ikke orker det nå. Jeg tenker at dersom barnet er friskt så syntes jeg det er synd/vondt/unødvendig/uetisk å ta det bort, for så å kanskje få et til senere. Er det noen som har fått innvilget fosterdiagnostikk på bakgrunn av en slik problemstilling? Altså mer enn ultralyd? Anonymkode: 8c8c3...19f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Jeg synes i alle fall ikke du skal ta abort nå og så skal dere vurdere å prøve igjen senere. Du risikerer å føle at du har fire barn og at barn nummer tre ble abortert vekk. Når det gjelder fosterdiagnostikk ville jeg startet med en NIPT-blodprøve. Den kan du betale for selv. Hvis alt er fint på den, kan du gå til TUL hos en anerkjent lege og be om en utvidet sjekk. Du får nok ikke noe offentlig. Anonymkode: be619...7ee
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes i alle fall ikke du skal ta abort nå og så skal dere vurdere å prøve igjen senere. Du risikerer å føle at du har fire barn og at barn nummer tre ble abortert vekk. Når det gjelder fosterdiagnostikk ville jeg startet med en NIPT-blodprøve. Den kan du betale for selv. Hvis alt er fint på den, kan du gå til TUL hos en anerkjent lege og be om en utvidet sjekk. Du får nok ikke noe offentlig. Anonymkode: be619...7ee TUL har jeg fått dekket de to foregående svangerskapene uten at det var noen medisinsk bakgrunn til det, så går ut i fra at det ikke skal bli noe problem å komme dit igjen. Jeg er også redd jeg vil føle det slik og bli deprimert, men frykt for depresjon er vel ingen veldig god grunn for å sette et nytt liv til verden, i hvert fall for min manns del.. håper vi kan komme til en enighet, veldig vanskelig situasjon å stå i, særlig ettersom jeg allerede kjenner det godt på kroppen. Anonymkode: 8c8c3...19f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå