AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg tenker jeg har brukt tid og sendt en jobbsøknad til bedrift som søkte etter nye kandidater. Men der jeg virkelig ville jobbe, var kanskje ikke meningen? iallfall ville man jo tro en respons ville fortelle prosessen i deres arbeid. Er det rett og slett en norsk ukultur som kommer over vannet når bedrifter ikke ville respondere på din søknad. Hvis du sender sms til en potensial person du vil date med, da er det som regel respons man får, men i bedriftsverden i Norge gir man ikke respons. Noen som kan ressonere med meg, og forstå kulturens store avvik. Hva bør jeg "avsløre" i neste jobb utlysning for å lese om dette er virkelig bedriften jeg vil jobbe i ? Anonymkode: 5b1ac...7c7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Enig i at bedrifter bør sende svar til alle, om så bare et generisk svar. Bedriften jeg jobber i bruker Finn-systemet til dette. Men man får ofte mange søknader (typ 100), så hvis man ikke bruker et slikt system er det utrolig tidkrevende. Anonymkode: 39948...609 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Er ikke vanlig å få svar på jobbsøknader, nei. Mange får ikke engang tilbakemelding etter intervju, med mindre de får jobben. Anonymkode: 6ebcf...79a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er ikke vanlig å få svar på jobbsøknader, nei. Mange får ikke engang tilbakemelding etter intervju, med mindre de får jobben. Anonymkode: 6ebcf...79a Er det ukultur i norske bedrifter, og hvordan praksis har dem i andre land? Anonymkode: 5b1ac...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå