Eilis Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg plukker opp ei venninne, hun setter seg i bilen pyntet og fin.. så kommer parfymeosen. Jeg synes kanskje den er mer intens enn andre fordi jeg ikke bruker parfyme og produkter med parfyme selv. Jeg opplever lukten som ubehagelig, og ikke god. Noe som egentlig er synd fordi vedkommende som tar på seg parfymen gjør det for å lukte godt. Vi stopper og møter en annen bil som er full av jenter, de åpner døra for å utveksle litt informasjon før vi samlet kjører videre. I det de åpner døra kommer det en intens bølge av diverse dameparfymer. Dette er min opplevelse, tipper min venninne i nabosetet ikke merket det noe særlig. Vi kjører og kommer til kveldens mål, middag hos felles venninne. Det er mye lukt i lufta, en god blanding av shampo, balsam, såpe, hårspray, deodorant, kremer og parfymer... I leiligheta er det en baby, bare noen uker. Når jeg som er voksen synes det er ubehagelig med mye parfymelukt, kjennes det ut som at jeg puster inn kjemikalier, hvordan er det da for en baby?
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Høres mer ut som du er oversensitiv for lukt?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Høres ut som at det er deg som har et problem med lukter. Anonymkode: 74e65...c01 1
Eilis Skrevet 5. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2021 WhisperingWind skrev (43 minutter siden): Høres mer ut som du er oversensitiv for lukt? Var ikke det før, er noe som er kommet etter jeg kuttet det ut 🤔 Tror det blir det samme som når man kutter ned på salt eller sukker, skal etterhvert mindre til for at det er nok. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Eilis skrev (2 minutter siden): Var ikke det før, er noe som er kommet etter jeg kuttet det ut 🤔 Tror det blir det samme som når man kutter ned på salt eller sukker, skal etterhvert mindre til for at det er nok. Er nok en sammenheng 😅
Eilis Skrevet 5. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som at det er deg som har et problem med lukter. Anonymkode: 74e65...c01 Ble intenst etter jeg kuttet ut det meste med parfyme, var ikke slik før. Men jeg tenker at selv om de fleste voksne ikke merker noe særlig til det, betyr ikke at det at det er optimalt for en baby. Jeg vet ikke, bare lurer på om andre har tanker om det. Tenk om det trigger allergier og plager
Eilis Skrevet 5. september 2021 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2021 Et kjapt søk viser at jeg ikke er helt på bærtur da😅 https://www.klikk.no/produkthjemmesider/gladebarn/tenk-pa-hva-du-utsetter-barna-for-2907164
RockyRose Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Reiste dykk på besøk til ei med baby, og alle hadde parfyme på? Vi brukar heller ikkje parfyme lenger pga baby(5.5 mnd), og reagera veldig fort når andre har på, og føler babyen vår stinkar parfyme i etterkant av besøka. Vi har begge alltid brukt parfyme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå