Gå til innhold

Hvor mange bilder av tidligere kone er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nåværende kjæreste er enkemann. Vi snakker nå om å flytte sammen i hans hus, men der er det regelrett tapetsert med bilder av den avdøde kona. Jeg skjønner godt at han vil ha bilder av henne (spesielt for barnas del) men SÅ mange? Er jeg urimelig om jeg ber han ta ned noen? Jeg ønsker liksom ikke å leve i et “mausoleum». 

Anonymkode: 38ed8...296

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er litt rart ja. Bedre om han setter de fleste i et album, og sikkert bedre at han hat et bilde av henne alene eller med barna enn et bryllupsbilde f.eks. 

Ellers kan jo kanskje bara ha noen bilder på deres rom også så dere slipper å ha de i stua. 

Anonymkode: eb7fe...00f

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det blir noe annet om hans kone er død, da må han få ha de bildene. Hadde hun enda vært i live så ville de nok vært et par enda. Syns du virker lite empatisk. 

Anonymkode: 51225...4d7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det blir noe annet om hans kone er død, da må han få ha de bildene. Hadde hun enda vært i live så ville de nok vært et par enda. Syns du virker lite empatisk. 

Hele stua full? Hallo. En dyrker jo sorgen da.

Anonymkode: 212ab...e87

• Liker 12
Skrevet

Nei, det er unormalt 

Anonymkode: df219...27f

• Liker 5
Gjest DramaTheLama
Skrevet

Derfor kjøper man nytt hus sammen.

Skrevet

Er det bilder han har hengt opp etter at hun døde eller er det bare bilder av dem (familiebilder etc) som har hengt der og han ikke har gjort noe med det? Hvis det er han som har hengt opp etter at hun døde er det jo lov å spørre om han egentlig er over henne

• Liker 2
Skrevet

Syns han må få ta de ned når han er klar for det. 

Anonymkode: c8de8...eeb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner at det er litt rart ja. Bedre om han setter de fleste i et album, og sikkert bedre at han hat et bilde av henne alene eller med barna enn et bryllupsbilde f.eks. 

Ellers kan jo kanskje bara ha noen bilder på deres rom også så dere slipper å ha de i stua. 

Anonymkode: eb7fe...00f

Så hun skal ligge å se på kona mens de har sex, mener du?

Anonymkode: 188fb...465

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke urimelig. At han har noen hengende enda er naturlig, men slik du beskriver det så burde det være rom for å fjerne en del og sette i album. 

• Liker 3
Skrevet

Støtter forslag om å ha bildene i albummet, eventuelt kjøpe et helt nytt album for familieminne de hadde. Og barna kan kanskje ha fine bilder av mammaen på rommet? Og hvis det er en gang eller et annet egnet sted kan det kanskje være et bilde av henne der? Uten at du trenger å sitte å se på mange bilder når du skal slappe av i stua.

Anonymkode: 8c38b...5e7

• Liker 3
Skrevet

Det virker mer uempatisk å ikke kunne sette seg inn i TS' situasjon og attpåtil banke det inn at han neppe ville vært TS' kjæreste hvis ting hadde vært annerledes. #slem

Å flytte inn i et allerede bebodd hjem er krevende nok som det er. Man føler seg som en gjest og det er vanskelig å "ta plass". Her virker det i tillegg som det er rimelig vanskelig å i det hele tatt finne noen plass man kan forsøke å ta, da den avdøde kona åpenbart holdes kunstig i live. 

Det må gå an å finne en løsning her. Det er verken urimelig eller umulig av TS å ta opp dette med kjæresten sin på en taktfull måte. Å fortelle at man ønsker å skape et hjem sammen der det er rom for dem begge, der begge må få sette sitt særpreg, og at det innebærer at verken han eller hun kan ha ALLE sine favoritting eller favorittbilder framme (for da blir det overfylt, rotete og ulevelig) er helt innafor.

• Liker 3
Skrevet

Har du spurt han? Kanskje du kan spørre om du kan få henge opp noen bilder du vil ha? eller snakke med han om at du synes det blir litt mye for deg når du skal flytte inn å se alle de fine bildene av en han elsket, og spørre om det er mulig å tone det litt ned hvis du flytter inn? er han en god mann kommer han nok til å ha stor forståelse selv om det kan være vanskelig, spesielt med tanke på barna. Men han kommer nok helt sikkert til å møte deg på halvveien. Hvis han har spurt deg om å flytte inn, har han jo lyst til at du skal trives, og se på huset som dit hjem også.

Anonymkode: 7ae15...ac8

Skrevet

Min nåværende kjæreste er enkemann. Vi snakker nå om å flytte sammen i hans hus, men der er det regelrett tapetsert med bilder av den avdøde kona. Jeg skjønner godt at han vil ha bilder av henne (spesielt for barnas del) men SÅ mange? Er jeg urimelig om jeg ber han ta ned noen? Jeg ønsker liksom ikke å leve i et “mausoleum». 

Barna har mistet sin mor. Klart de vil ha bilder av henne oppe. Du blir fort onde stemoren om du fjerner deres minner av henne vekk. Du ønsker ikke å leve i et mausoleum, men de er alle i sorg og har mistet den de elsket høyest.

Skrevet

Et par bilder, maks 3, er innafor så sant det er familiebilder og ikke av de to som par. Nå har han valgt å være sammen med deg og da må han faktisk vise deg også respekt, ikke bare sin avdøde kone. I tillegg må dere få opp bilder av dere to sammen.

Anonymkode: 5f397...d3c

Skrevet

Det er selvfølgelig veldig forskjellig at han er enkemann enn om exen hadde vært død. Det er også avhengig av hvor lenge det er siden hun døde. Om dette er mor til yngre barn som fortsatt bor i huset har også betydning.

Bilder på soverommet virker litt rart, spesielt om det er aktbilder. Aktbilder bør vel begrenses til stua og badet/toalettet. 

Anonymkode: 84469...0b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette innlegget traff meg midt i magen, og spesielt siden jeg også brukte utrykket mausoleum den gangen vi gikk hver til vårt. 
Jeg var sammen med en enkemann, og der var det bilder og klær overalt etter henne. 
Det gikk så langt at han ville jeg skulle overta hennes klær. 
Forklaringen var at han ville de skulle komme til nytte igjen.  Selv svigerdøtrene hadde takket nei . 
Evnen til å tenke på hvordan en skal starte på nytt var fraværende, og det var umulig for meg å være der uten å føle men vurdert og sammenlignet. 

Jeg tror at dere må sette dere ned og prate 100% åpent og ærlig om hvordan dere vil ha det, og hva en skal respektere . 
Kjente bare gufset fra fortiden, men håper bare du lykkes bedre enn meg. 
Du må stå opp for deg sjøl, men samtidig vise hensyn 

Anonymkode: b64d4...7f2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...