AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Jeg har aldri møtt min far. Har fått høre at han prøvde å treffe meg når jeg var baby, men mamma hadde da ny samboer så han trakk seg unna. Dette har jeg fått høre. Jeg vokste opp i den tro at min stefar var faren min til de gikk fra hverandre når jeg var 14 år. Da kom sannheten frem. Mamma fortalte ikke mye om min biologisk far. Men jeg viste navnet hans. Har aldri oppsøkt han. Jeg trodde at det stod far ukjent på fødselsattest. Helt til i går.. Gikk inn på helse Norge og mine opplysninger og der står han oppført som foreldre. Mamma er død, så står bare hans navn . Snakket med ei venninne om dette. Hun sier at da står jeg som arving på lik linje som hans andre barn. Stemmer dette? Synes det er rart å arve noen jeg ikke har møtt. Noen som vet reglene angående dette? Anonymkode: 59e91...8b4 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Spørs jo om din far har skrevet testamente. Hvis ikke så er du den biologiske arver, ja. Men sjansen er stor for at det foreligger et testamente, og da aner du ikke om du arver noe. Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Ja, det stemmer. Du har da like stor rett på farsarven din som hans andre barn. Ikke noe rart ved det. Anonymkode: 5ae04...be5 32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørs jo om din far har skrevet testamente. Hvis ikke så er du den biologiske arver, ja. Men sjansen er stor for at det foreligger et testamente, og da aner du ikke om du arver noe. Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0 Man kan bare testamentere bort det som evt. er over pliktdelen, så NOE får ts uansett. Anonymkode: 5ae04...be5 50
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Ja, du arver selvfølgelig din biologiske far. Men det er mulig du bare får pliktarven, dersom han skriver testamente før han dør. Anonymkode: 82802...3b6 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørs jo om din far har skrevet testamente. Hvis ikke så er du den biologiske arver, ja. Men sjansen er stor for at det foreligger et testamente, og da aner du ikke om du arver noe. Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0 Kan ikke folk slutte å uttale seg om ting de ikke har snøring på? 🙄🙄 Anonymkode: 82802...3b6 79
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Jeg har ett svakt minne om at det stod far ukjent på fødselsattest. Men det kan vel ikke stemme når han står oppført som far på helsenorge ? Jeg finner ikke den fødselsattest. Letet når min mor døde, men fant den ikke Anonymkode: 59e91...8b4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0 Hvem i all verden tar kontakt med sin biologiske far for å spørre om hvor mye man kommer til å arve? De aller fleste har sosiale antenner nok til å skjule sin grådighet. Anonymkode: f02ea...2e5 36
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, du arver selvfølgelig din biologiske far. Men det er mulig du bare får pliktarven, dersom han skriver testamente før han dør. Anonymkode: 82802...3b6 Det kommer jeg ikke til å gjøre. Anonymkode: 59e91...8b4 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ett svakt minne om at det stod far ukjent på fødselsattest. Men det kan vel ikke stemme når han står oppført som far på helsenorge ? Jeg finner ikke den fødselsattest. Letet når min mor døde, men fant den ikke Anonymkode: 59e91...8b4 Du får utskrift av fødselsattest hos Skatteetaten. https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/fodsel-og-navnevalg/fodselsattest/ Anonymkode: f02ea...2e5 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Spørs jo om din far har skrevet testamente. Hvis ikke så er du den biologiske arver, ja. Men sjansen er stor for at det foreligger et testamente, og da aner du ikke om du arver noe. Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0 Ikke hørt på de som ikke har peiling TS. Norge er ikke et land man kan gjøre arvinger arveløs ved hjelp av et testamente. Anonymkode: 39fbb...194 22
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 Jesus Kristus... nei, ts blir ikke arveløs selv om han skriver 100 testamenter. Anonymkode: 6236a...e98 16
Narad Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Du arver din far når han står som biologisk far på deg. Men, dette er jo en mann som ville ha kontakt med deg når du var liten, hadde det ikke vært greit å kontakte han? Om du ikke har noe lyst til mer etter å ha truffet han, så trenger du jo ikke ha mer med han å gjøre. Det er bedre å angre på det man har gjort, enn det man ikke har gjort. Er jo kjekt for evt barn å få vite hvem som er den biologiske bestefaren sin er også. 17
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Narad skrev (39 minutter siden): Du arver din far når han står som biologisk far på deg. Men, dette er jo en mann som ville ha kontakt med deg når du var liten, hadde det ikke vært greit å kontakte han? Om du ikke har noe lyst til mer etter å ha truffet han, så trenger du jo ikke ha mer med han å gjøre. Det er bedre å angre på det man har gjort, enn det man ikke har gjort. Er jo kjekt for evt barn å få vite hvem som er den biologiske bestefaren sin er også. Er enig. Men hva skal jeg si? Skrive ett brev? Anonymkode: 59e91...8b4 3
Narad Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er enig. Men hva skal jeg si? Skrive ett brev? Anonymkode: 59e91...8b4 Mange bruker jo facebook nå, så hva med å bare skrive til han der? 6
GammelKaktus Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri møtt min far. Har fått høre at han prøvde å treffe meg når jeg var baby, men mamma hadde da ny samboer så han trakk seg unna. Dette har jeg fått høre. Jeg vokste opp i den tro at min stefar var faren min til de gikk fra hverandre når jeg var 14 år. Da kom sannheten frem. Mamma fortalte ikke mye om min biologisk far. Men jeg viste navnet hans. Har aldri oppsøkt han. Jeg trodde at det stod far ukjent på fødselsattest. Helt til i går.. Gikk inn på helse Norge og mine opplysninger og der står han oppført som foreldre. Mamma er død, så står bare hans navn . Snakket med ei venninne om dette. Hun sier at da står jeg som arving på lik linje som hans andre barn. Stemmer dette? Synes det er rart å arve noen jeg ikke har møtt. Noen som vet reglene angående dette? Anonymkode: 59e91...8b4 Er han oppførrt som far så har du rett på arv så lenge han har noe å arve og ikke har "gitt" bort det han har før han dør. Jeg hadde nå tatt kontakt med han, han prøvde jo å ta kontakt når du var barn men har sikkert trukket seg unna for han trodde det var det beste for deg. 5
Hippogriff Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Ta kontakt med faren din da AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørs jo om din far har skrevet testamente. Hvis ikke så er du den biologiske arver, ja. Men sjansen er stor for at det foreligger et testamente, og da aner du ikke om du arver noe. Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0 Jeg skjønner du mener det godt, men du må seriøst slutte å gi råd om ting du mangler kompetanse på. Det er jo til direkte skade! TS - som flere skriver, det som er skrevet her må du se bort fra. Andre har svart riktig, så da gjentar jeg ikke det. 17
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spørs jo om din far har skrevet testamente. Hvis ikke så er du den biologiske arver, ja. Men sjansen er stor for at det foreligger et testamente, og da aner du ikke om du arver noe. Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0 Les deg opp på pliktarv du... Anonymkode: b41e9...555 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spørs jo om din far har skrevet testamente. Hvis ikke så er du den biologiske arver, ja. Men sjansen er stor for at det foreligger et testamente, og da aner du ikke om du arver noe. Du kan jo kontakte han å spørre Du taper jo ingenting på å gjenoppta kontakt med din far nå... Anonymkode: cbc63...0e0 Man kan ikke skrive ut livsarvinger fra et testamente uten å opplyse om det. Så arv får hun uansett, om man ser rettslig på det. Anonymkode: b0bfb...031 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå