AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Irritere meg litt over dette, det er da hemmelig valg. Men alltid når det er valg så spør både noen venner og noen familiemedlemer,hva har du stemt? Hvorfor spør de,alle vet jo at det er hemmelig valg. Også blir de sure om jeg ikke vil si det. Anonymkode: b0204...ff9 2
Hedda-78 Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Bare si "det er hemmelig" med et lurt smil. Og la dem bli sure. 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Joda, jeg kan godt si det. Det jeg IKKE liker er at de begynner å kommentere det, si at valget mitt er «dumt» og sånn. Noen mennesker er ikke i stand til å respektere andres valg, dessverre. Anonymkode: a994d...fb4 8
Gjest Tamsi Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Enig. Som når jeg sier jeg har en legetime og noen sier "å, hva skal du der". Får meg liksom ikke til å si det har da for faen ikke du noe med. Jeg sier bare at jeg ikke har stemt ennå, gidder ikke at det skal blir noe politisk krangel rundt bordet.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Jeg kunne ha sagt det, men ville samtidig spurt om hva vedkommende fikk ut av den informasjonen. Det kunne ikke falle meg inn å spørre andre om hva de stemmer, rett og slett fordi jeg ikke skjønner hva den informasjonen skulle bidra til i min relasjon med dem. Anonymkode: a98ab...c36 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joda, jeg kan godt si det. Det jeg IKKE liker er at de begynner å kommentere det, si at valget mitt er «dumt» og sånn. Noen mennesker er ikke i stand til å respektere andres valg, dessverre. Anonymkode: a994d...fb4 👆🏻👆🏻 Det er hemmelig valg, men jeg har egentlig ikke et problem med å si hva jeg har stemt, helt frem til folk da kommenterer at man aldri må finne på å stemme det! 🙄 Så velger å ikke snakke politikk med folk. Anonymkode: d4854...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Jeg kan finne på å spørre, men bryr meg katta om hva du har stemt. Er da en ikke sak at man spør? Vil du ikke svare, så sier du bare at det er hemmelig. Jeg har ingen problem med å si hva jeg har stemt, om noen prøver å si at det et dumt valg, så svarer jeg bare "ja vel, d synes du det, men det var riktig for meg". Voila, ingen sure miner eller dårlig stemning. Anonymkode: b933b...b9e 3
Blod Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 For selv om det er hemmelig er det mange som liker å snakke åpent om det. Man må ikke holde det hemmelig hvis man ikke vil. 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Jeg tenker at de som ønsker å dele hva de har stemt, sier det frivillig og uten oppfordring. Man trenger ikke spørre. Dersom folk ikke sier hva de har stemt, trenger man ikke spørre. Anonymkode: 8d2df...951 2
GammelKaktus Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Om de blir sure er jo deres problem, vil du ikke dele det så vil du ikke dele det. 1
Pippi Lotta Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 Jeg synes det må være greit og spørre. Har man ikke lyst og svare kan man da bare si at det er hemmelig valg eller noe. Det er jo elt vanlig og snake om politikk. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 Jeg ser ikke problemet med å spørre. De fleste har ikke noe imot å fortelle, og det er ikke obligatorisk å holde det hemmelig. Å bli sur fordi du ikke vil svare er derimot ikke greit. Anonymkode: 0590e...b73 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Spør folk meg om hva jeg stemmer, så er jeg åpen om det. I år har jeg allerede stemt, og min mor spurte hva jeg stemte. Jeg svarte ærlig på det, og fikk kritikk for valget av parti. Javel. Så stemte jeg annerledes i år enn ved de forrige valgene, men det står jeg for. Det hjelper ikke å kririsere det i ettertid, valget er tatt. Skjønner ikke vitsen med å skulle diskutere det? Anonymkode: 75b06...50a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Mitt svar: "Er det valg nå?" Anonymkode: 27078...021 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Joda, jeg kan godt si det. Det jeg IKKE liker er at de begynner å kommentere det, si at valget mitt er «dumt» og sånn. Noen mennesker er ikke i stand til å respektere andres valg, dessverre. Anonymkode: a994d...fb4 Hvorfor gidder du å fortelle hva du har stemt da? Bare å ikke si noe. Eller, hvis du sier det og noen mener det er et dumt valg, si « det er din mening». Anonymkode: 9eddb...e60
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 Som regel vet man hva venner stemmer uten å spørre, og de som ikke er venner har jeg ikke så interesse av å spørre Anonymkode: 6c4af...853
Gjest ti10 Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Joda, jeg kan godt si det. Det jeg IKKE liker er at de begynner å kommentere det, si at valget mitt er «dumt» og sånn. Noen mennesker er ikke i stand til å respektere andres valg, dessverre. Anonymkode: a994d...fb4 For å si det sånn, man kan vel gå ut fra at de personene som synes det er greit å spørre hva folk har stemt, og forventer å få vite det, er de samme som ikke klarer å respektere at folk stemmer på andre partier enn de selv gjør ...
Daria Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Jeg er medlem i et politisk parti og har tidligere både vært aktiv og stått på liste til valg, og har mange venner som er politisk engasjerte og liker å diskutere, så jeg er rett og slett ikke vant til at partipreferanser er noe man holder hemmelig eller på noen måte legger skjul på. Om noen ikke foretrekker å holde det for seg selv er det selvfølgelig helt greit (og akkurat å spørre direkte hva andre har stemt gjør jeg sjelden), men de fleste jeg kjenner forteller det uoppfordret. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Irritere meg litt over dette, det er da hemmelig valg. Men alltid når det er valg så spør både noen venner og noen familiemedlemer,hva har du stemt? Hvorfor spør de,alle vet jo at det er hemmelig valg. Også blir de sure om jeg ikke vil si det. Anonymkode: b0204...ff9 men å prate høyt så "alle" hører hvem du pulte i helga klarer de fleste nordmenn ja...men å fortelle hva de skal stemme, nei gud forby liksom, hemmelig Anonymkode: 2d83e...948 2
Strange Doll Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg kan finne på å spørre, men bryr meg katta om hva du har stemt. Er da en ikke sak at man spør? Vil du ikke svare, så sier du bare at det er hemmelig. Jeg har ingen problem med å si hva jeg har stemt, om noen prøver å si at det et dumt valg, så svarer jeg bare "ja vel, d synes du det, men det var riktig for meg". Voila, ingen sure miner eller dårlig stemning. Anonymkode: b933b...b9e Problemet er at mange ikke godtar når man svarer at det er hemmelig, og da blir det gnål 😅 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå