Gå til innhold

Høye hæler

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_kine_*
Skrevet

Hei, jeg bruker høye hæler veldig mye, både ute og hjemme, kjæresten min liker veldig godt at jeg bruker det og jeg trives veldig godt i det jeg også.

Men jeg lurer på om dette kan være skadelig?

Har lest at det kan være det, men jeg har godt med hæler hele tiden i mange år nå, uten å ha merket noen problemer.

Hva er deres meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert ikke særlig sunt for ryggen, men jeg bruker hæler likevel...

En ting jeg har lagt merke til er at jeg får vondt under beina hvis jeg bruker helt lave sko til en forandring....

Jeg har INGEN problemer med hverken ryggen eller andre ting som kan relateres til høye hæler.

Skrevet

Ryggen en én ting, en annen ting er det at man forkorter leggmusklaturen. Be voksne damer som nesten utelukkende har brukt høyhæla sko, om å sette seg på huk - med hele fotsålen i gulvet. De vil ikke være i nærheten av å klare det. Hælen vil være langt unna gulvet fordi leggmusklaturen er forkortet.

Men høyhæla sko er jo så kult! Jeg bruker det masse - men forsøker å variere så mye som mulig, og går også mye med flate sko. Variasjon er stikkordet.

Skrevet
Be voksne damer som nesten utelukkende har brukt høyhæla sko, om å sette seg på huk - med hele fotsålen i gulvet. De vil ikke være i nærheten av å klare det. Hælen vil være langt unna gulvet fordi leggmusklaturen er forkortet.

Det klarer jeg. No problem! Og jeg bruker stort sett alltid høye hæler.

Gjest WaterWaves
Skrevet

Jeg bruker høye hæler en del, men de har lett for å knekke fort :icon_neutral:

Har falt og slått meg på det ordentlig fælt en del ganger.

Det er ikke til å spøke med.

Men nå er jeg kanskje en litt større dame enn det du er, så ikke vær redd for at dine vil også knekke. :ler::klem:

Skrevet

Problemet med høye hæler er at man får motsatt vektfordeling på foten. Det er vel ingen ortopeder som ville anbefale høye hæler, men vet ikke om de anbefaler å ikke bruke det heller.

Det skumle med høye hæler er at hvis man først får problemer med ryggen/leggene, så er det ingen vei tilbake :forvirret:

Der er vel måtehold som anbefales

Skrevet

Jeg har slitt en stund nå med fryktelig vondt under bena og i ryggen. Kjøpte meg 3 par høyhelte sko her forrige helg som jeg har gått med etter det og begge plagene er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...