Gå til innhold

Folk som handler alt mulig drit. Skjønner meg ikke på de

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som handler alt mulig drit. Alt av pyntegjenstander, nips, masse nye klær, stadig hos frisøren. Folk som bare kaster bort masse penger hver måned. Hva skal de med det?

Hvorfor er folk sånn og hva får de ut av det?

Anonymkode: 8b237...5d3

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delvis enig mht til gjenstander, men ser heller ikke poenget med å spare alt. 

Anonymkode: fd7f5...c74

• Liker 8
Skrevet

De gjør det for å fylle sin emosjonelle tomhet, ofte uten å være klare over det 

Anonymkode: 0fd9e...4d5

• Liker 25
Skrevet

Bare å se på luksusfellen det, en del av de er storkunder hos Nille og Europris. Folk vil fremstå perfekte på fasaden selv de ikke har råd til det.

Anonymkode: 7d335...935

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare å se på luksusfellen det, en del av de er storkunder hos Nille og Europris. Folk vil fremstå perfekte på fasaden selv de ikke har råd til det.

Det blir man IKKE av å handle på Nille og Europris 😂 Ingenting som skriker trash mer enn det

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Delvis enig mht til gjenstander, men ser heller ikke poenget med å spare alt. 

Anonymkode: fd7f5...c74

"kjøpe" seg mer frihet når man blir eldre er et godt poeng mener jeg. mer fri og mindre slave

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir man IKKE av å handle på Nille og Europris 😂 Ingenting som skriker trash mer enn det

Særlig om man ikke har råd til det, det er jeg enig i - gjelder ikke bare Nille altså!

Men om du kjøpe lys på Nille eller i en svindyr  interiørbutikk så brenner de nok like bra skal du se. 

• Liker 30
Skrevet

Fine ting gjør meg glad! 

Anonymkode: ff5fb...e4a

• Liker 9
Skrevet

Fine ting gjør meg glad! 

Anonymkode: ff5fb...e4a

Hvor lenge da?  Skummelt tankegang. Trenger jo alltid påfyll....

• Liker 9
Skrevet

De kaster ikke bort pengene da. Det skaper arbeidsplasser på butikker, fabrikker, frisører, osv. 

Anonymkode: 56c72...b89

• Liker 7
Skrevet

De kaster ikke bort pengene da. Det skaper arbeidsplasser på butikker, fabrikker, frisører, osv. 

Det hjelper andre, ikke de selv. De blir selv fattigere av en slik holdning.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva så om det skrikes trash? Er det noe galt i det? Tror du deg definerer deg som person dersom du handler på luksusbutikkene? Materielle ting gjør deg ikke til en bedre person. Det er skalkeskjul for dem som virkelig har issues! 

Anonymkode: e9839...2a0

• Liker 13
Skrevet

Jeg kjøper ikke all mulig dritt. Nips og klær er ikke min greie. Her går det i rengjøringsprodukt, hudpleie, duftlys og blomster. Det gir meg en god følelse og reduserer stress på en dårlig dag. Men alt for mye og for ofte til at det er normalt. ☺️ 

Anonymkode: 7e083...35b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For en taper-holdning du har. Det er fornuftig, ikke trash, å være prisbevisst. Jeg har høyere utdanning, tjener godt nok til at Ap vil ilegge meg mer skatt (jeg betaler gjerne mer skatt) og handler veldig gjerne på Europris. Hvordan er det trash at jeg kjøper kaffebønner der fremfor på Meny eller Kiwi? Jeg får samme merke/kvalitet til en vesentlig lavere pris. Handler gjerne på Holdbart også. I tillegg driver jeg med dumpsterdiving på vinteren. Pengene jeg sparer settes i fond.

Det dummeste folk gjør er å betale mer enn de trenger fordi de får en følelse av at det er luksuriøst eller eksklusivt. Den tankegangen utnytter jeg i mitt eget firma, jeg er dyrere enn konkurrentene mine fordi mange nok tror det betyr at jeg er bedre. Betalingsvilligheten til enkelte er ekstremt høy og det er jeg glad for!

Anonymkode: 0a5a5...563

• Liker 18
Skrevet

Hva så om det skrikes trash? Er det noe galt i det? Tror du deg definerer deg som person dersom du handler på luksusbutikkene? Materielle ting gjør deg ikke til en bedre person. Det er skalkeskjul for dem som virkelig har issues! 

Anonymkode: e9839...2a0

Jeg vil si det er problematisk å bruke masse penger i disse butikkene ja... Hvis man gjør det ofte

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som igjen opprettholder forbrukersamfunnet og kjøp-og-kast mentaliteten. Som igjen går utover miljøet. Men hey, hva kan vi gjøre? Verden brenner, men så lenge vi kan kjøpe ting og opprettholde arbeidsplasser går nok alt bra. 

For å svare ts: for mange er shopping noe som gir trøst i hverdagen. "Jeg er litt lei meg så jeg kjøper meg et duftlys på Nille". 

Anonymkode: 71de5...d48

• Liker 12
Skrevet

For en taper-holdning du har. Det er fornuftig, ikke trash, å være prisbevisst. Jeg har høyere utdanning, tjener godt nok til at Ap vil ilegge meg mer skatt (jeg betaler gjerne mer skatt) og handler veldig gjerne på Europris. Hvordan er det trash at jeg kjøper kaffebønner der fremfor på Meny eller Kiwi? Jeg får samme merke/kvalitet til en vesentlig lavere pris. Handler gjerne på Holdbart også. I tillegg driver jeg med dumpsterdiving på vinteren. Pengene jeg sparer settes i fond.

Det dummeste folk gjør er å betale mer enn de trenger fordi de får en følelse av at det er luksuriøst eller eksklusivt. Den tankegangen utnytter jeg i mitt eget firma, jeg er dyrere enn konkurrentene mine fordi mange nok tror det betyr at jeg er bedre. Betalingsvilligheten til enkelte er ekstremt høy og det er jeg glad for!

Anonymkode: 0a5a5...563

Du avslørte deg selv allerede ved at du måtte poengtere at du har høyere utdannelse og lønn, men likevel gjør du sånn og sånn. Som en du og de holdning.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som igjen opprettholder forbrukersamfunnet og kjøp-og-kast mentaliteten. Som igjen går utover miljøet. Men hey, hva kan vi gjøre? Verden brenner, men så lenge vi kan kjøpe ting og opprettholde arbeidsplasser går nok alt bra. 

For å svare ts: for mange er shopping noe som gir trøst i hverdagen. "Jeg er litt lei meg så jeg kjøper meg et duftlys på Nille". 

Veldig gode poeng og veldig enig i det du skriver!

• Liker 5
Skrevet

Siste avsnitt er sant :) Men det er billigere med et duftlys enn behandling og medisiner. Ikke har det bivirkninger heller.

Jeg elsker forøvrig Europris og Rusta. Der har de overlegne rengjøringsprodukt som er populære i utlandet. Jeg hater de norske produktene. De er så kjedelig og lukter stygt. 

Anonymkode: 7e083...35b

Skrevet

Dette er jo typisk "Luksusfellentankegang".

Du har over 1 million i forbrukslån, og har ikke betalt husleia på 3 mnd, men du gikk og kjøpte pynteputer for 30000...?

Ja, men jeg må jo kunne unne meg noe...

Anonymkode: cd83b...279

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...