Gå til innhold

Gir folk for lett opp eller er dette en kvinneguiden fenomen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde trodd at er man gift eller har barn sammen, skal man gjøre hva som helst for å redde forholdet. Dette før du har blitt lei og/eller har begynt å forakte den du er sammen med. Men det virker ikke slik her. Det er to av mine venner og familien, som er skilt. Dette hovedsakelig på grunn av gjentatte utroskap elle vold. Alle prøvde tilgivelse, tålmodighet, samtaler med familieterapeut, prest og sinnemestring for mannen, men når den samme feilen ble gjort igjen og igjen, var det ingen ting igjen å redde. Det forundrer meg at folk her er kjappe med si dra, løp, dump. Tar folk virkelig så lett på å splitte familien? 

Kan heller ikke forstå hvorfor alarmbjellene ikke går hos folk, når intimiteten i forholdet har gått vekk. Det virker som folk her lever sånn i flere år, blir nummen og deretter prøver to til tre timer hos terapeut. De har for lengst gått lei og mistet alt eller nesten alt kjærlighet til personen. Så det spiller egentlig ikke noen rolle hva som blir gjort, for de har allerede gitt opp, uten å informere alvoret til den de er sammen med.

Nå er jeg i 30 årene, så jeg har ikke vær gift alt for lenge. Men hvis jeg plutselig ble deprimert så forventer jeg tålmodighet selvfølgelig, men jeg forventer også at han sier i fra lenge før jeg har brukt opp tålmodigheten hans. Hvis jeg lar meg selv forfalle (10+ kg og dårlig kosthold) så forventer jeg at han sier i fra, når han begynner å miste lysten til meg. Hvis noen av oss har nedsatt sexlyst i en periode, forventer begge at vi jobber med det og finner ut hvorfor. Å gjøre noe annet er ta den andre for gitt. Jeg har snakket med venner og familie og det virker som om dette er normalen hos folkene rundt meg. Men det er helt annen virkelighet her 

Anonymkode: 6d7a5...baa

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkeligheta er nok litt mer mangfoldig enn dine erfaringer 

Anonymkode: 2a0ea...2ab

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men det er helt annen virkelighet her 

Anonymkode: 6d7a5...baa

Det stemmer.

KG er litt som krisesenteret, det er de verste forholdene som beskrives her inne, hvor den eneste og beste løsningen ofte er å dumpe. 

Anonymkode: 0638d...e2c

• Liker 8
Skrevet

I min omgangskrets og familie er brudd veldig sjeldne. Kan telle antall skilsmisser jeg vet om på en hand, og har selv vært veldig lykkelig med samme mann i 20 år.

Men så kjenner jeg meg heller ikke igjen i trådene på samlivsforumet. Mannen jeg er gift med, venninners menn, og alle menn som har vært forbilder for meg opp gjennom, er omsorgsfulle og arbeidsomme hjem, som gjør alt for kone og barn, og absolutt drar sin del av lasset. Bare trådene om rettferdig (?) fordeling av våkenetter og husarbeid er fullstendig fjerne for meg, for jeg har aldri opplevd annet en par der begge er på tilbudssiden, og ønsker det beste for hverandre.

Anonymkode: 007e6...ae4

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I min omgangskrets og familie er brudd veldig sjeldne. Kan telle antall skilsmisser jeg vet om på en hand, og har selv vært veldig lykkelig med samme mann i 20 år.

Men så kjenner jeg meg heller ikke igjen i trådene på samlivsforumet. Mannen jeg er gift med, venninners menn, og alle menn som har vært forbilder for meg opp gjennom, er omsorgsfulle og arbeidsomme hjem, som gjør alt for kone og barn, og absolutt drar sin del av lasset. Bare trådene om rettferdig (?) fordeling av våkenetter og husarbeid er fullstendig fjerne for meg, for jeg har aldri opplevd annet en par der begge er på tilbudssiden, og ønsker det beste for hverandre.

Det er slik i min vennekrets og. Men om noen av mine venninner er sammen med en mann som skrives om i enkelte tråder, hadde jeg også sagt dump. 

Anonymkode: 10a52...0d7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Samme her :) 

• Liker 2
Skrevet

Kvinneguiden (samliv sidene) er bare tull, her sitter innrøyka Wenche, lubben og lei livet, savner 20-årene da hun var ung og sprek. Nå er hun i 40/50 åra og skriker ut på alle tråder "flytt" "forlat han" dump han" etc fordi hun selv ikke tør. Der har du KG

Anonymkode: 533c6...cd6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinneguiden (samliv sidene) er bare tull, her sitter innrøyka Wenche, lubben og lei livet, savner 20-årene da hun var ung og sprek. Nå er hun i 40/50 åra og skriker ut på alle tråder "flytt" "forlat han" dump han" etc fordi hun selv ikke tør. Der har du KG

Og her har man er eksempel på en klassisk unnskyldning for å ikke dra fra den forferdelige mannen.

Man later som at bra menn ikke finnes, og at de som forteller om bra menn bare bløffer, for da er det enklere å leve med at egen mann er dårlig, og slippe å foreta seg noe som helst. 

• Liker 4
Skrevet

Det krever at begge to gjør hva som helst. Om den ene ikke gidder å kjempe er det ikke mye vits. Spesielt ikke om han er voldelig (fysisk eller psykisk).

Anonymkode: 8b43c...684

• Liker 3
Skrevet

Det meste på KG er fiksjon og oppspinn, i hvertfall på samlivsforumet. KG blir aldri det samme når man innser dette 😅

Anonymkode: 693b8...993

• Liker 1
Skrevet

Nei, vil ikke si at jeg tar lett på det. Er nok en av de som finner seg i j... mye. Men så har jeg heller ikke noe ønske om å finne en ny. Far til barna og det båndet og det vi har sammen betyr så ufattelig mye, selv om han er håpløs...

Anonymkode: 3632e...25e

• Liker 1
Skrevet

De fleste lever forhåpentligvis i et gjensidig godt og sunt forhold. Her skriver mange om giftige og skadelige forhold. Og dette er ikke forhold man bør være i. Får vi høre en "ensidig sannhet" basert på en PMS-morgen som gikk litt skeis? Kanskje. De fleste avslutter ikke forhold tvert pga råd fra anonyme fremmede bak et tastatur på en diskusjonsforum. La oss virkelig håpe det. Men det kan gi en tankevekker om ting bør endres i et forhold. Noen ganger BØR en ut av et forhold. Men et foruminnlegg som sier "dump" er nok og bør ikke være det eneste som får vedkommendes til å gå nå. Da måtte ønsket ha vært der fra før. En bare så det ikke i fortvilelse og/eller forvirrelse. En bør selvsagt jobbe med forholdet først. Begge to bør få en sjanse til å jobbe med problemene.

Anonymkode: c138c...5ff

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare en ting å si om den saken.

Dump han. Han er narsissist.  

(ble visst to ting det)

Fra spøk til alvor. Helt seriøs. Flytt fra han.  Han er psykopat. 

😂

Anonymkode: 0f7e0...e26

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det meste på KG er fiksjon og oppspinn, i hvertfall på samlivsforumet. KG blir aldri det samme når man innser dette 😅

Anonymkode: 693b8...993

Jeg vet. Skjønner ikke at folk ikke forstår at feita, innrøya laila med tjukk mann ikke har et spennende liv?

Men gø med disse historiene. Særlig om utroskap.. Haha! Folk går alltid mye!

Mye utroskap her i landet tydeligvis...

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Jeg tror nok mange har det slik du beskriver, de fleste går langt i å prøve å redde forholdet. 
De fleste kommer her med sin frustrasjon fra sitt eget synspunkt, det er jo aldri hele bildet som blir representert. 

Så svarer folk litt i hytt og gevær. Man må liksom ta det gode med det dårlige tenker jeg. 

Mye morsomt, noe bra og ganske mye svada😅👍 Synes det er sjarmen med KG

Endret av Elder Millennial
Skrevet

Man blir oppfordret til å dumpe vedkommende, så blir man lurt til å tro at motparten var voldelig, narssistisk eller hva faen det er de trenger å høre for å føle seg bedre, så bruker de alle energien på å overbevise seg selv om at partneren var ond, og at de selv var et offer for vedkommende. Eller noe sånt

Anonymkode: 809e7...15a

Skrevet

Det er et sosiologisk faktum at de fleste samliv går i oppløsning. For ekteskap, er det nærmere halvparten som ryker. Å påstå at alvorlige samlivsproblemer - bl.a. de som diskuteres her inne - ikke er vanlige og utbredte, eller at de som diskuteres på KG ikke er rimelig representative, blir derfor rett og slett for dumt. Selvfølgelig finnes det gode og langvarige samliv, men disse utgjør på ingen måte noen normalflora.

Anonymkode: 8a0f9...db2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er et sosiologisk faktum at de fleste samliv går i oppløsning. For ekteskap, er det nærmere halvparten som ryker. Å påstå at alvorlige samlivsproblemer - bl.a. de som diskuteres her inne - ikke er vanlige og utbredte, eller at de som diskuteres på KG ikke er rimelig representative, blir derfor rett og slett for dumt. Selvfølgelig finnes det gode og langvarige samliv, men disse utgjør på ingen måte noen normalflora.

Tankefeil.

At de fleste samliv går i oppløsning betyr ikke at de fleste samliv er som de vi leser om her inne.

Mange forsøker seg på samliv en eller to ganger i sin ungdom og så finner de én de slår seg til med, uten at de ungdomsforholdene er i nærheten av så turbulente som det man leser om her. Dermed har de bidratt til en 2/3-fordeling av brutte/totale samliv, uten noen sinne å oppleve kaos.

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at historiene vi får her inne, så har mange levd i dårlige forhold alt for lenge, og burde gått for lenge siden. Da er det ikke rart at man får råd om å dumpe. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tankefeil.

At de fleste samliv går i oppløsning betyr ikke at de fleste samliv er som de vi leser om her inne.

Mange forsøker seg på samliv en eller to ganger i sin ungdom og så finner de én de slår seg til med, uten at de ungdomsforholdene er i nærheten av så turbulente som det man leser om her. Dermed har de bidratt til en 2/3-fordeling av brutte/totale samliv, uten noen sinne å oppleve kaos.

Herregud, hvem er det som påstår at de fleste forhold er som de vi leser om her inne. Tankefeil ja, men i ditt hode.

Hvis vi holder oss til  ekteskap og relativt langvarige ekteskapsforhold, er det fortsatt over halvparten som går i oppløsning. Svært mange av disse forholdene inkluderer også feller barn. 

Selvsagt er det ikke slik at alle forhold som avsluttes er turbulente eller ulykkelige, og heller ikke sånn at forhold som varer er friksjonsfrie eller lykkelige. Den betydelige parterapi-industrien som har vokst frem i løpet av de siste par tiårene, taler for seg selv.

Det er god grunn til anta at det folk skriver om i dette forumet, refleklekterer samlivsproblematikk og -dynamikk som er rimelig utbredt og alminnelig i de tusen hjem. Jeg er klar over at mange har berøringsangst eller ønsker å stikke hodet i sanden av frykt for å måtte ta innover seg egne problemer, men ønsketenkning og selvbedrag endrer ikke virkeligheten.

som er ganske alminnelig og utbredt i de tusen hjem. D

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...